Home > Πρώτο Θέμα > Εντείνονται οι αμφιβολίες για χρηματοδότηση του νέου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Εντείνονται οι αμφιβολίες για χρηματοδότηση του νέου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

 «Στοπ» από Ε.Ε. σε ένταξη των οδικών έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης;

Εντείνονται οι αμφιβολίες για χρηματοδότηση

του νέου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Η Δράμα οφείλει να πιέσει και για το ζήτημα της ανακατασκευής

του υφιστάμενου δρόμου Δράμας – Αμφίπολης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΠΟΛΛΕΣ αμφιβολίες προκύπτουν, τελικά, για το ζήτημα της χρηματοδότησης του νέου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης, μετά από την απόφαση της Ε.Ε. να μην εντάξει οδικά έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή»,  η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απορρίψει το σύνολο των σχεδίων οδικών έργων που έχουν προτείνει τα κράτη – μέλη, καθώς θεωρεί ότι δεν συνάδουν με το πνεύμα που θέλει να προσδώσει στη συγκεκριμένη χρηματοδοτική παρέμβαση.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι μένουν εκτός Ταμείου Ανάκαμψης, όπως όλα δείχνουν, σχεδόν το σύνολο των οδικών έργων που προτάθηκαν για χρηματοδότηση από το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», εξαιρούνται το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο έχει συνδεθεί με την ενίσχυση της Δυτικής Μακεδονίας στην πορεία απολιγνιτοποίησης, και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), σχετικά με τον οποίο τονίστηκε στις κοινοτικές αρχές η ανάγκη μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, ωστόσο οι ελπίδες του υπουργείου περιορίζονται στη «διάσωση» κάποιων δευτερευόντων έργων, αλλά και ενός προγράμματος συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου.

AMFIPOLH DROMOS3

Σύμφωνα λοιπόν με το ίδιο δημοσίευμα και πληροφορίες που αναφέρει ο δημοσιογράφος, Γιώργος Λιάλιος στην «Καθημερινή», πιθανότατα τίθενται εκτός Ταμείου Ανάκαμψης μια σειρά από οδικά έργα, όπως:

  • Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά, μήκους 74 χλμ.
    • Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης (θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, η πρόταση αφορούσε τη συμμετοχή του Δημοσίου), μήκους 3,8 χλμ.
    • Η παράκαμψη Χαλκίδας, μήκους 16,7 χλμ.
    • Η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας.
    • Ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, μήκους 29,5 χλμ.

Αμφίβολη η χρηματοδότηση

Τι σημαίνει λοιπόν αυτό; Πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είχε πει στη Βουλή – απαντώντας σε σχετική ερώτηση του κυβερνητικού βουλευτή Δράμας, είπε ότι θα γίνει προσπάθεια ώστε το έργο της κατασκευής του νέου οδικού άξονα από τη Μαυρολεύκη μέχρι την Παλαιοκώμη, να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Προφανώς, ο ίδιος διατηρούσε τις αμφιβολίες του και αυτό μάλλον αποτελεί μια πραγματικότητα.

Όπως είναι γνωστό, οι μελέτες δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως, ενώ αυτή την ώρα διενεργείται και η μελέτη σκοπιμότητας και κόστους οφέλους. Σύμφωνα όμως με όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα της «Καθημερινής», φαίνεται ότι δεν θα βοηθήσουν ιδιαίτερα στην ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση, γιατί είναι τμήμα ενός δρόμου που αρχίζει και τελειώνει στη μέση του πουθενά.

Το συνολικό κόστος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη εκτιμάται στα 150 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκάθαρο από ποια κονδύλια θα χρηματοδοτηθεί τελικά. Από το Ταμείο Ανάκαμψης ή από εθνικούς πόρους; Αν και ο ίδιος ο υπουργός, δήλωσε ότι μέσα στο 2021 θα έχουμε τις πρώτες δημοπρατήσεις επί της κατασκευής του νέου οδικού άξονα.

Βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου

Σημαντικό σημείο όμως, παραμένει και το ζήτημα της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, ο οποίος βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση. Ο ίδιος ο υπουργός είχε προαναγγείλει παλαιότερα, ότι η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, θα γίνει από το πρόγραμμα Οδικής Βελτίωσης, για το οποίο η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει 400 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το ζήτημα της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, και το Υπουργείο Υποδομών οφείλει να το προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν. Σε παλαιότερες δηλώσεις του σε ερώτηση του «Πρωινού Τύπου», ο κ. Καραμανλής είχε πει ότι αυτό το έργο θα γινόταν μέσω της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Π.Ε. Σερρών, με κονδύλια που θα είναι ονοματισμένα για τον συγκεκριμένο δρόμο. Μέχρι σήμερα όμως, ούτε γι’ αυτό το έργο έχουμε αναφορές για το πότε θα μπορούσε να ξεκινήσει.

Το Υπ. Υποδομών τηρεί μια στάση αναμονής ως προς το ζήτημα της ενημέρωσης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι έχει δώσει απαντήσεις μόνο σε ερώτηση του κυβερνητικού βουλευτή κ.Μπλούχου και σε κανέναν άλλον.

Όπως είναι γνωστό, η κατάσταση του υφιστάμενου δρόμου σήμερα είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση, καθώς υπολείπεται σε πάρα πολλά ζητήματα: δεν έχει την απαραίτητη διαγράμμιση, δεν υπάρχουν τα απαραίτητα σήματα οδικής κυκλοφορίας, υπάρχει τεράστια έλλειψη φωτισμού και τις βραδινές ώρες είναι λες και βρίσκεσαι στο πουθενά, ενώ το οδόστρωμά του είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι να συμβαίνουν συχνά ατυχήματα και κατά καιρούς να έχουμε θρηνήσει και νεκρούς.