Home > Πρώτο Θέμα > Εντός Απριλίου οι δημοπρατήσεις για τη διθέσια καρέκλα και τον «Παππού» στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού

Εντός Απριλίου οι δημοπρατήσεις για τη διθέσια καρέκλα και τον «Παππού» στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού

Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Δράμας στον «Πρωινό Τύπο»

Εντός Απριλίου οι δημοπρατήσεις

για τη διθέσια καρέκλα και τον «Παππού»

στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού

► Σύνολο προϋπολογισμού 725.000 ευρώ

► Τεχνικές λεπτομέρειες από τον υπεύθυνο μηχανικό του έργου κ. Δ. Κυριαζίδη

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ημέρες, έχουμε δεχθεί στην εφημερίδα μας παράπονα συμπολιτών μας, που αφορούν στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού. Το ζήτημα αυτό αφορά στις εργασίες επιδιόρθωσης για την επαναλειτουργία δύο αναβατήρων που βρίσκονται στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού (Χ.Κ.Φ.).  Πρόκειται για τον γνωστό σε όλους αναβατήρα ως «Παππού» καθώς και τη διθέσια καρέκλα.

DSC09140

Οι δύο αναβατήρες δεν λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια, ενώ έχει γίνει ήδη μια μεγάλη προσπάθεια να χρηματοδοτηθούν οι επιδιορθώσεις αυτές από την Περιφέρεια. Ήδη, όπως έχουμε δημοσιεύσει και παλαιότερα, η Περιφέρεια έχει εγκρίνει σχετικό κονδύλι ύψους 800.000 ευρώ. Τις μελέτες και τις τεχνικές εκθέσεις για την επιδιόρθωσή τους, έχει αναλάβει η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Ο «Παππούς» είναι από τους παλαιότερους αναβατήρες που έχουν τοποθετηθεί από τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο Δράμας το 1978, ενώ ο διθέσιος έχει τοποθετηθεί κάπου στο 2002.

Οι δύο αυτοί αναβατήρες, βρίσκονται σε ακινησία εδώ και πάνω από 10 χρόνια περίπου, μετά από βλάβες που έχουν υποστεί από το 2008 και το 2009. Και εφόσον δεν μπόρεσαν να διορθωθούν άμεσα εκείνη την εποχή, μετά τα προβλήματα παρέμειναν. Και ένας από τους λόγους είναι λόγω των προβλημάτων που υπήρξαν στη συνέχεια με το Χ.Κ.Φ., αλλαγές διοίκησης και άλλα πολλά και έτσι φτάσαμε μέχρι σήμερα.

Σήμερα, η επιδιόρθωσή τους κρίνεται περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ. Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης έχει εγκρίνει ένα συνολικό ποσό χρηματοδότησης 800.000 ευρώ. Αυτή την ώρα, οι μελέτες και τεχνικές εκθέσεις που αφορούν τις επιδιορθώσεις των δύο αναβατήρων βρίσκονται στις τελικές διαδικασίες. Η αλήθεια είναι ότι μεταξύ άλλων, η πανδημία του Covid-19, έβαλε κι εδώ το χέρι της και κάποια πράγματα καθυστέρησαν.

Η αφορμή των παραπόνων

Αφορμή των έντονων παραπόνων συμπολιτών μας που αγαπούν το χιόνι και το σκι, είναι ότι μόλις τις προηγούμενες ημέρες, ανακοινώθηκε μια χρηματοδότηση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για το Χιονοδρομικό Κέντρο Λαϊλιά Σερρών.

Με τη χρηματοδότηση αυτή, αναμένεται ο εκσυγχρονισμός του Χ.Κ. Λαϊλιά, με φορέα το Δήμο Σερρών, καθώς θα αντικατασταθεί ο παλιός αναβατήρας με ένα νέο, σύγχρονο συρόμενο ηλεκτρονικό κεκλιμένο αναβατήρα, δυναμικότητας 900 ατόμων ανά ώρα. Ο αναβατήρας αυτός θα καλύψει τις ανάγκες αθλητών, μαθητών και επισκεπτών για εκμάθηση και προπόνηση σε όλα τα αθλήματα του χειμερινού σκι.

PAPADOPOYLOS G1

Παπαδόπουλος: Εντός του Απριλίου

Ο «Πρωινός Τύπος», επικοινώνησε χθες με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιώργο Παπαδόπουλο, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι μέσα στον Απρίλιο θα έχουμε τη δημοπράτηση του έργου. Όπως τόνισε συγκεκριμένα, «έχει γίνει πολλή δουλειά μέχρι σήμερα, και πλέον έχουμε στα χέρια μας και την περιβαλλοντική άδεια, οπότε προχωράμε».

Όπως εξήγησε μάλιστα, «για να το καταλάβουμε όλοι, δεν γίνεται άμεσα ένα έργο χωρίς να έχεις τις απαιτούμενες άδειες. Για να προκηρυχθεί το έργο έπρεπε να υπάρξουν πρώτα οι τεχνικές εκθέσεις και αυτό είναι κάτι που συνεπάγεται, ενώ χρειάζονται και οι τεχνικές προδιαγραφές. Η Υπηρεσία έχει δεσμευτεί πλέον ότι μέσα στο μήνα το έργο θα έχει δημοπρατηθεί».

photo dimitris kyriazidis

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Ο «Πρωινός Τύπος», επικοινώνησε επίσης με τον αρμόδιο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε. Δράμας κ. Δημήτρη Κυριαζίδη, ο οποίος έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας τις τεχνικές εκθέσεις και τις μελέτες του έργου, που τελικά απ’ ότι φαίνεται μέχρι το τέλος Απριλίου ή αρχές Μαΐου, θα ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης.

Όπως διευκρινίζει ο κ. Κυριαζίδης, «οι δύο αναβατήρες βρίσκονται σε ακινησία εδώ και 10 χρόνια περίπου.  Ο ένας, ο διθέσιος αναβατήρας, είναι σχετικά καινούριος, από την εποχή της αναβάθμισης του Χ.Κ.Φ. επί Νομαρχίας κ. Ευμοιρίδη και είχε τοποθετηθεί περίπου το 2002. Για εμάς είναι από τους καινούριους και δεν δούλεψε για μεγάλο διάστημα, καθώς από το 2008 υπέστη βλάβη. Εκείνη την εποχή η βλάβη δεν διορθώθηκε, μετά παρουσιάστηκαν διάφορα άλλα προβλήματα, είχαμε τα θέματα της χρηματοδότησης του Χ.Κ.Φ. και τελικά όταν όλα αυτά ξεπεράστηκαν, καταφέραμε να έχουμε την χρηματοδότηση».

Όπως εξηγεί ο  ίδιος, «ο άλλος αναβατήρας, ο «Παππούς», είναι ο πρώτος που είχε τοποθετηθεί στο Χ.Κ.Φ. από τον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο Δράμας το 1978. Πρόκειται για έναν πολύ παλιό αναβατήρα, παρ’ όλα αυτά μετά από έρευνες που κάναμε από κάποιες εξειδικευμένες εταιρείες, αυτός μπορεί να επισκευαστεί. Εδώ θα γίνει μια επισκευή με σχετικά χαμηλό κόστος. Αν πεις να τον βγάλεις και να βάλεις έναν καινούριο στη θέση του, χρειάζεται πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ.  Η επισκευή του θα κοστίσει περίπου 300.000 ευρώ και θα μπορούμε να τον έχουμε για 10-15 χρόνια σε λειτουργία».

Αναφερόμενος στα τεχνικά χαρακτηριστικά, σημειώνει ότι πρέπει να αλλαχθεί το συρματόσχοινο, να γίνει αλλαγή των εξαρτημάτων που κρέμονται τα πιατάκια, τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα και καινούριο πίνακα αυτοματισμού και γραμμής αυτοματισμού, όργανα ελέγχου του αναβατήρα. Επί της ουσίας πετιούνται όλα εκτός από τους πυλώνες, οι οποίοι και αυτοί κάποια στιγμή θα ενισχυθούν.

FALAKRO9

Στον διθέσιο αναβατήρα, που η επισκευή του έχει χαμηλότερο κόστος, εκεί υπάρχουν καμένες πλακέτες από τους κεραυνούς, υπάρχουν αρκετά προβλήματα στο σύστημα ελέγχου κίνησης, τα οποία θα αποκατασταθούν με την προσθήκη και τοποθέτηση νέων εξαρτημάτων, ενώ το συρματόσχοινο δεν έχει κάποιο πρόβλημα.

Επίσης, θα αλλαχθούν όλες οι καρέκλες οι οποίες έχουν χαλάσει. Αυτές οι καρέκλες έχουν μείνει εδώ και 10 χρόνια εκτεθειμένες και κρεμασμένες στον αέρα και έχουν υποστεί αρκετές ζημιές. Όταν οι εργασίες ολοκληρωθούν, θα ακολουθήσουν οι απαραίτητοι έλεγχοι πιστοποίησης.

Τι υπάρχει σήμερα

Ερωτώμενος για το τι υπάρχει σήμερα σε διαθέσιμο υλικό όσον αφορά τους αναβατήρες στο Χ.Κ.Φ., ο κ. Κυριαζίδης διευκρινίζει: «Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας τετραθέσιος αποσυμπλεκόμενος, και ακόμα 3 συρόμενοι που λειτουργούν. Αυτοί είχαν τοποθετηθεί την ίδια εποχή με τον τετραθέσιο το 2000 – 2003 και έχουμε και 3 baby lift. Οι δύο απ’ αυτούς είναι στη βάση του Χ.Κ.Φ. και χρησιμοποιούνται για την εκμάθηση, για τα παιδιά και για τους αρχάριους και το άλλο baby lift είναι επάνω και βοηθάει στη μετακίνηση των χιονοδρόμων σε μια άλλη θέση με υψομετρική διαφορά».

Σημειώνει τέλος ο ίδιος, ότι, «συνολικά έχουμε 6 αναβατήρες που συντηρούνται και δουλεύουν κανονικά. Ο λόγος της επιδιόρθωσης των άλλων δύο, είναι ότι ο «Παππούς» για παράδειγμα, είναι σε πολύ καλή θέση, και οδηγεί σε μια πολύ καλή πίστα, 1.100 μέτρων, η οποία μπορεί να δουλεύει σχεδόν πάντα».