Home > Πρώτο Θέμα > Επανεξετάζεται η χρησιμότητα της κατασκευής ανισόπεδης διάβασης στην Ανατολική είσοδο της Δράμας

Επανεξετάζεται η χρησιμότητα της κατασκευής ανισόπεδης διάβασης στην Ανατολική είσοδο της Δράμας

Τώρα που πλέον δεν περνάει τρένο από τη Δράμα

Επανεξετάζεται η χρησιμότητα της

κατασκευής ανισόπεδης διάβασης

στην Ανατολική είσοδο της Δράμας

Ένα  έργο με δεσμευμένο ποσό 20 εκατ. ευρώ αλλάζει ρότα!

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΣΟΙ θυμούνται τις ανακοινώσεις του πρώην αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γ. Παπαδόπουλου στα τέλη του 2019, θα θυμούνται ίσως και την ανακοίνωση ενός σημαντικού έργου για την πόλη της Δράμας: Τη διαμόρφωση της Ανατολικής εισόδου της πόλης με κυκλικούς κόμβους και ανισόπεδη διάβαση.

Το έργο, προϋπολογισμού αξίας 19 εκατ. ευρώ, προέβλεπε την κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου στη σιδηροδρομική γραμμή στο τέρμα της οδού 1ης Ιουλίου, καθώς και τη δημιουργία τριών κυκλικών κόμβων: ένας κυκλικός κόμβος στα φανάρια του «ΑΙΜΟΥ», ένας δεύτερος κυκλικός κόμβος στα φανάρια του «Σκλαβενίτη» και ένας τρίτος δεξιά προς το Ιδιωτικό ΚΤΕΟ και το σούπερ μάρκετ.

Το όλο έργο περιλαμβάνει επίσης παράδρομους εξυπηρέτησης καθώς και βοηθητικούς δρόμους, ξεκινάει από τα φανάρια του «ΑΙΜΟΥ» και καταλήγει στον κυκλικό κόμβο του «ΚΟΥΡΟΥ».

Το έργο εξαγγέλθηκε από τον τότε αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Παπαδόπουλο. Με δεσμευμένο ποσό 19 εκατ. ευρώ. Η ανισόπεδη διάβαση μάλιστα θα είχε μήκος 250 μέτρων. Σύμφωνα με όσα είχαν ανακοινωθεί τότε, το έργο αναμενόταν να αποκτήσει ανάδοχο εργολάβο εντός του 2020 και το πολύ αρχές του 2021 να είχε ξεκινήσει η κατασκευή του. Χρόνος κατασκευής τα δύο χρόνια. Που σήμαινε ότι με τις τότε ανακοινώσεις, το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022 ή έστω αρχές του 2023!

Η αλήθεια είναι ότι, σ’ αυτό το διάστημα οι διαδικασίες προχώρησαν μέχρι τις απαλλοτριώσεις στην περιοχή, καθώς έχουν βγει οι οριστικές αποφάσεις. Μόνο που μέχρι σήμερα δεν έχουν εφαρμοστεί.

Πρόκειται για ένα από τα πλέον ωριμασμένα έργα για την πόλη της Δράμας, με σκοπό να διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την είσοδο και έξοδο των οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα θα άλλαζε και την γενική εικόνα της περιοχής.

Η ανακοίνωση Πατακάκη

Την περασμένη εβδομάδα, μια ανακοίνωση του περιφερειακού συμβούλου Δράμας κ. Πατακάκη (από την πλευρά της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης «Περιφερειακή Σύνθεση»), γέννησε έναν προβληματισμό.

Ο κ. Πατακάκης έλεγε ότι είχε θέσει σχετική επερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, για να πάρει μια ασαφή απάντηση, ότι το έργο μπορεί ακόμα να δημοπρατηθεί. Ο ίδιος μιλάει για εμπαιγμό από την πλευρά της διοίκησης του περιφερειάρχη κ. Μέτιου και ασκεί έντονη αντιπολιτευτική κριτική.

Τι γίνεται όμως;

Το ερώτημα είναι, τι πραγματικά συμβαίνει με το συγκεκριμένο ζήτημα. Γιατί ένα έργο τόσο ώριμο, με τις αποφάσεις της απαλλοτρίωσης ολοκληρωμένες και μια μελέτη συγκεκριμένη δεν προχωράει;

Μετά από σχετική έρευνα που έκανε ο «Πρωινός Τύπος», φαίνεται ότι το έργο αυτό μάλλον θα σταματήσει, ή στην καλύτερη περίπτωση θα αναθεωρηθεί η μελέτη και να γίνουν μόνο οι κυκλικοί κόμβοι. Σκέψη της Περιφέρειας ΑΜΘ είναι το έργο να μην προχωρήσει προς το παρόν, καθώς ο κύριος λόγος φαίνεται να είναι το ζήτημα της κατασκευής της ανισόπεδης διάβασης και φυσικά η χρησιμότητα ενός τέτοιου έργου.

Και ο λόγος είναι ότι, σήμερα πλέον, μια ανισόπεδη διάβαση στο σημείο της σιδηροδρομικής γραμμής, δεν έχει κανένα λόγο να υφίσταται μιας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει σταματήσει τα δρομολόγια του τρένου από τη Δράμα προς τη Θράκη. Σήμερα, περνάει ένα τρένο το μήνα ή δύο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης μιας ανισόπεδης διάβασης.

Όταν είχε γίνει η μελέτη αυτή – επί Νομαρχίας του κ. Ευμοιρίδη – η Δράμα είχε καθημερινά και συχνά δρομολόγια τρένου. Η συγκεκριμένη διάβαση θεωρούνταν ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς είχαν συμβεί αρκετά ατυχήματα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις είχαμε θρηνήσει και νεκρούς.

Σήμερα η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει. Μάλιστα, φαίνεται ότι υπάρχει και μια νέα πρόταση από την «RAYCAP» του κ. Αποστολίδη, με τον σχεδιασμό  μιας ανισόπεδης γέφυρας να ξεκινάει από τα φανάρια του «ΑΙΜΟΥ». Φυσικά και η πρόταση κόλλησε, καθώς πλέον με την ανυπαρξία δρομολογίων τρένου, δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει και ανισόπεδη διάβαση.

Επανεξέταση χρησιμότητας του έργου

Αυτή την ώρα πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του «Πρωινού Τύπου», επίκειται αναθεώρηση του έργου. Αν και το ποσό των 20 εκατ. ευρώ είναι δεσμευμένο και τα χρήματα δεν χάνονται, παρ’ όλα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν  κάπου αλλού, παρά στο να κατασκευαστεί μια ανισόπεδη διάβαση η οποία δεν θα έχει πλέον καμιά χρησιμότητα.

Σύμφωνα πάντως με όσα είχε πει ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος στο Περιφερειακό Συμβούλιο, το ζήτημα επανεξετάζεται όσον αφορά την χρησιμότητα και την εκτέλεση του έργου και η διοίκηση θα αποφασίσει στη συνέχεια για το τι θα γίνει.