Home > νέα > Επιτακτική η ανάγκη για κάθετη έξοδο της Δράμας στην Εγνατία Οδό

Επιτακτική η ανάγκη για κάθετη έξοδο της Δράμας στην Εγνατία Οδό

Επιτακτική η ανάγκη για κάθετη  έξοδο

της Δράμας στην Εγνατία Οδό

Σημαντική μείωση θανατηφόρων τροχαίων από τους αυτοκινητόδρομους

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ατύχηματα στην Ελλάδα και μάλιστα τα θανατηφόρα, είναι σε καθημερινή διάταξη. Σημαντικός πληθυσμός κάθε χρόνο, χάνει τη ζωή του στην άσφαλτο, ενώ χιλιάδες άνθρωποι, μικροί και μεγάλοι, μένουν ανάπηροι σε όλη τους τη ζωή.

Μια από τις κύριες αιτίες, είναι οι κακοί δρόμοι. Κακοί επαρχιακοί δρόμο, χαρακτηρισμένοι ως μη εθνικοί, ως μη κύριοι οδικοί άξονες, καταντάνε καθημερινές παγίδες για χιλιάδες οδηγούς, που κουβαλούν μαζί τους ζωές, οικογένειες. Καθημερινές διαδρομές, οι οποίες σε κάθε μέτρο που διανύει το αυτοκίνητο ή η μοτοσυκλέτα τους, έχουν να αντιμετωπίσουν φθαρμένο οδόστρωμα, λακκούβες, κακή ή ελλιπής σήμανση.

Μια απ’ αυτές τις περιπτώσεις, είναι και ο κύριος οδικός άξονας της Δράμας προς τη Θεσσαλονίκη. Ο γνωστός σε όλους μας δρόμος Δράμας – Αμφιπόλεως, για τον οποίο έχει χυθεί πολύ μελάνι. Αν και το φετινό καλοκαίρι έγιναν ορισμένες παρεμβάσεις, κυρίως στο ζήτημα της ασφαλτόστρωσης για ελάχιστα μέτρα και σε πολύ άσχημα σημεία, παρ’ όλα αυτά, το μεγάλο ζητούμενο παραμένει: δημιουργία ενός δρόμου, ικανού να μεταφέρει οχήματα κάθε είδους και ανθρώπους, στον προορισμό τους με ασφάλεια.

Το ζήτημα στην όλη υπόθεση, είναι ότι η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στις οποίες ανήκει η δικαιοδοσία της συγκεκριμένης οδού, αδιαφορούν χαρακτηριστικά για την βελτίωση και τη δημιουργία ασφαλών υποδομών. Το ζήτημα αυτό είναι μεγάλο και δεν είναι ώρα ανάλυσής του.

Το τελευταίο γνωστό ατύχημα, ήταν η πτώση του λεωφορείου του ΚΤΕΛ στην περιοχή της Συμβολής. Η κακή σήμανση και όχι μόνο, οδήγησαν το λεωφορείο που ερχόταν από Αθήνα στις 6 το πρωί, έξω από το δρόμο, στα χωράφια. Ευτυχώς μερικοί μόνο τραυματίες, μαζί με τον οδηγό.

 

Η μείωση των τροχαίων

Η ασφάλεια των μεταφορών είναι το μεγάλο ζητούμενο. Τα κονδύλια που υποσχέθηκε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών για να ολοκληρωθούν οι μελέτες ενός νέου οδικού άξονα από τη Δράμα μέχρι και την Παλαιοκώμη Σερρών, έμειναν υποσχέσεις. Καμία εξέλιξη ακόμα, και οσονούπω μπαίνουμε στον Σεπτέμβριο.

Γιατί όμως ο λόγος σήμερα για τον κάθετο άξονα της εξόδου της Δράμας προς την Εγνατία οδό; Γιατί, παρουσιάστηκε μια νέα μελέτη της Hellastron, όπου φαίνεται ότι, η πλήρης λειτουργία του δικτύου των αυτοκινητόδρομων το πρώτο εξάμηνο του 2018, έφερε τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα στη μάχη της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα. Και αυτό αποδεικνύει ότι, ένας καλός αυτοκινητόδρομος, εξασφαλίζει την ασφάλεια των μεταφορών για όλους: τόσο για εμπορεύματα, όσο και για τους ανθρώπους κυρίως.

Σύμφωνα λοιπόν με τα διαθέσιμα στοιχεία της Hellastron, το πρώτο εξάμηνο του 2018 είχαμε 294 νεκρούς, έναντι 314 στο ίδιο διάστημα του 2017. Και όπως επισημαίνεται, εφόσον η τάση συνεχίσει να είναι η ίδια, θα έχουμε νέο ρεκόρ μείωσης, φέροντας παράλληλα ένα μήνυμα ελπίδας.

 

Σταθερή μείωση των τροχαίων

Για να δούμε τον παραλληλισμό δεν έχουμε παρά να δούμε την περυσινή και προπέρσινη χρονιά. Το 2016 είχαμε 807 θανατηφόρα περιστατικά και το 2017 μειώθηκαν σε 730 σημειώνοντας ρεκόρ. Αν αυτός ο αριθμός δεν σας λέει κάτι σκεφτείτε ότι 20 χρόνια πριν το 1997 είχαμε 2.105 θανατηφόρα και 10 χρόνια πριν, το 2007 είχαμε 1.657. Αυτή η σταθερή μείωση συνέχισε να υφίσταται μέχρι το 2015 (793 θανατηφόρα), είχε μικρή αύξηση το 2016 και έπεσε σημαντικά το 2017.

Η σταθερή μείωση των τροχαίων, αποδίδεται πρωτίστως στη λειτουργία του δικτύου των αυτοκινητόδρομων σε μεγάλο μέρος της χώρας. Μείωση υπάρχει επίσης και σε άλλα επιμέρους στοιχεία, όπως στους βαριά τραυματίες (298 αντί για 311) και ελαφρά τραυματίες (5.578 αντί για 5.713).

Η ενθαρρυντική αυτή διαπίστωση δείχνει ότι πάμε σε μία ασφαλέστερη για τους οδηγούς και τους συνεπιβάτες εποχή στους ελληνικούς δρόμους και καταδεικνύει την ανάγκη τόσο για αυτοκινητόδρομους σε πανελλήνιο δίκτυο όσο και για βελτιωμένους δρόμους για το τοπικό και επαρχιακό δίκτυο σε συνάρτηση πάντα με την αστυνόμευση και την διαρκή ενημέρωση για τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

Η μείωση των θανάτων στους δρόμους είναι το ισχυρότερο μήνυμα και για την ύπαρξη αυτών των δρόμων αλλά και για την ανάγκη επέκτασης τους εκεί που υπάρχει πραγματική ανάγκη.

Η HELLASTRON, είναι η εταιρεία «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια», και παρέχει βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών στους χρήστες οδικών υποδομών με διόδια, συντήρηση και ασφάλεια, αλλά και παροχή πληροφοριών με περαιτέρω στόχο την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους χρήστες των οδών με διόδια.