Home > Νέα > Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή για τις πανελλαδικές «Μην παίζεται άλλο με την αγωνία των μαθητών. Ανακοινώστε την ύλη των πανελλαδικών τώρα!» Τα επικρατέστερα σενάρια και οι προθέσεις του Υπ. Παιδείας

Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή για τις πανελλαδικές «Μην παίζεται άλλο με την αγωνία των μαθητών. Ανακοινώστε την ύλη των πανελλαδικών τώρα!» Τα επικρατέστερα σενάρια και οι προθέσεις του Υπ. Παιδείας

Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή για τις πανελλαδικές

«Μην παίζεται άλλο με την αγωνία των μαθητών.

Ανακοινώστε την ύλη των πανελλαδικών τώρα!»

Τα επικρατέστερα σενάρια και οι προθέσεις του Υπ. Παιδείας

 

 

ΔΥΣΕΠΙΛΥΤΟ μοιάζει να είναι το πρόβλημα με τις πανελλαδικές εξετάσεις, και το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να πάρει πλέον οριστικές αποφάσεις, καθώς τα περιθώρια χρόνου ολοένα και στενεύουν.

Η πανδημία με τον κορωνοϊό Covid-19, τα κλειστά σχολεία, τα απαγορευτικά μέτρα και η τεράστια προσπάθεια που γίνεται με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, φέρνουν το Υπουργείο Παιδείας και την ίδια την υπουργό κα. Κεραμέως, να πρέπει να πάρει τελικές αποφάσεις το συντομότερο δυνατό.

Για τα παιδιά που φέτος υποχρεώνονται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις υπό αυτές τις περίεργες και πρωτοφανείς συνθήκες, σίγουρα δεν θα είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και θα έχουν απόλυτο δίκιο. Η πίεση είναι αφόρητη, καθώς έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν μια πολυήμερη καραντίνα, τις τεράστιες δυσκολίες της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και το κλειστά φροντιστήρια, τα οποία σίγουρα θα τους έδιναν ένα μεγάλο ατού στην εκμάθηση της ύλης που έχουν μπροστά τους.

Προς το παρόν, τουλάχιστον μέχρι χθες το απόγευμα, όλες οι εναλλακτικές βρίσκονταν ακόμα υπό συζήτηση, και το μόνο βέβαιο είναι πως θα υπάρξει παράταση στη διεξαγωγή των Πανελληνίων, ενώ πλέον είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει προσαρμογή και στην ύλη.

Μία από της λύσεις που εξετάζει σοβαρά το υπουργείο Παιδείας είναι οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2020 να εξεταστούν στην ύλη που έχει διδαχθεί μέχρι τα μέσα Μαρτίου, όταν και έκλεισαν τα σχολεία. Η ύλη θα διαμορφωθεί μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς το υπουργείο Παιδείας μέσω της τακτικής ενημέρωσης των σχολείων έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει το εύρος της ύλης που έχει διδαχθεί σε κάθε σχολείο ανά μάθημα.

Στο σενάριο αυτό είχε αναφερθεί την περασμένη εβδομάδα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σε τηλεοπτική συνέντευξη, επισημαίνοντας ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το εάν θα γίνουν μαθήματα τον Μάιο, μια εκδοχή που «θα δώσει πολύτιμο χρόνο για να καλυφθεί η ύλη», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός. Πάντως, η κα. Κεραμέως είχε τονίσει ότι πέρα από τη μείωση της ύλης το υπουργείο Παιδείας έχει και άλλα «εργαλεία» στη διάθεσή του. Εκτός λοιπόν από τη μείωση της ύλης, υπάρχει το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους και η μείωση της διάρκειας της διδακτικής ώρας σε 35 λεπτά όταν ανοίξουν τα σχολεία. Σε κάθε περίπτωση θα γίνουν οι Πανελλήνιες και αυτό αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας», είχε τονίσει η τονίσει η υπουργός.

Η ερώτηση Χ. Κεφαλίδου

Στο μεταξύ, την Τετάρτη, η βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Παιδείας και Πολιτισμού του ΚΙΝΑΛ κα. Χαρά Κεφαλίδου, μαζί με άλλους συναδέλφους της, κατέθεσαν ερώτηση προς την υπ. Παιδείας κα. Κεραμέως και με την προτροπή: «Μην παίζετε άλλο με την αγωνία των μαθητών! Ανακοινώστε την ύλη των Πανελλαδικών τώρα!»

Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, θα πρέπει να δοθεί τέλος στην αγωνία χιλιάδων μαθητών της Γ’ Λυκείου, των γονέων και των εκπαιδευτικών τους πρέπει να βάλει το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων και να ανακοινώσει τώρα την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων».

Σε άλλο σημείο τονίζονται τα εξής:

«Έχει περάσει ήδη ένας μήνας από το κλείσιμο όλων των σχολείων, οδεύουμε προς το Πάσχα και ακόμη οι μαθητές δεν γνωρίζουν την ύλη πάνω στην οποία θα εξεταστούν.

Ανεξάρτητα από το εάν ανοίξουν τα σχολεία μετά τον Απρίλιο και  κατά πόσο θα παραταθεί το διδακτικό έτος , θα πρέπει από τώρα να λυθεί η εκκρεμότητα της διδακτέας και εξεταστέας ύλης.

Το Υπουργείο έχει πλήρη γνώση της ύλης αυτής, την οποία διδάχτηκαν τα παιδιά πριν την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων. Σε αυτή τη υπάρχουσα ύλη μπορεί η επιτροπή εξετάσεων να ορίσει θέματα διαβαθμισμένης  δυσκολίας. Τί περιμένει λοιπόν και δεν ανακοινώνει την πραγματική ύλη που θα εξεταστούν οι μαθητές;

Η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη, και αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε όλοι, όμως δεν γίνεται να μην δρομολογείται από τη μεριά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας μια  οριστική λύση που θα βάζει τέλος στην αβεβαιότητα που βιώνουν αυτή τη στιγμή οι μαθητές της Γ’ Λυκείου.

Είναι ένδειξη σεβασμού όλων μας απέναντι σε αυτά τα παιδιά και της τεράστιας προσπάθειας που κάνουν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας, η έγκαιρη γνωστοποίηση της εξεταστέας ύλης.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός,

Πότε θα ανακοινώσει το Υπουργείο σας την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων;

Θα είναι μειωμένη και προσαρμοσμένη σε όσα έχουν διδαχθεί οι μαθητές της Γ Λυκείου πριν το κλείσιμο των σχολείων;»