Home > Πρώτο Θέμα > Για δεύτερη φορά στο 2% των επιστημόνων του κόσμου ο Δραμινός Αλέξανδρος Νικήτας  ► Ο Αλεξ. Νικήτας μιλάει στον «Π.Τ.» για την επιτυχία του αλλά και για την κυκλοφορία στην πόλη της Δράμας

Για δεύτερη φορά στο 2% των επιστημόνων του κόσμου ο Δραμινός Αλέξανδρος Νικήτας  ► Ο Αλεξ. Νικήτας μιλάει στον «Π.Τ.» για την επιτυχία του αλλά και για την κυκλοφορία στην πόλη της Δράμας

Για δεύτερη φορά στο 2%

των επιστημόνων του κόσμου

ο Δραμινός Αλέξανδρος Νικήτας

 ► Ο Αλεξ. Νικήτας μιλάει στον «Π.Τ.» για την επιτυχία του αλλά και για την κυκλοφορία στην πόλη της Δράμας

 

 

 Του Θανάση Πολυμένη

ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ φορά μέσα σε τρία χρόνια, ο Δραμινός επιστήμονας Αλέξανδρος Νικήτας, βρίσκεται στη λίστα του Stanford/Elsevier και συγκεκριμένα στο ποσοστό του 2% και στη θέση 178, ανάμεσα σε 200.000 επιστήμονες από όλο τον κόσμο, όσον αφορά το αντικείμενό του.

Ο Δραμινός επιστήμονας Αλέξανδρος Νικήτας, συμπεριλαμβάνονταν στην ίδια λίστα και μάλιστα στο ίδιο ποσοστό και το 2020. Πρόκειται για μια λίστα, η οποία κάθε χρόνο αξιολογεί εκατομμύρια επιστήμονες απ’ όλο τον κόσμο και  πάντα τέτοια εποχή, το Πανεπιστήμιο Stanford ανακοινώνει τους πρώτους 200.000 επιστήμονες στον πλανήτη.

Πρόκειται για μια λίστα, η οποία τροποποιείται κάθε χρόνο και ενισχύεται με νέα στατιστικά στοιχεία. Τα στοιχεία αυτά είναι οι αναφορές, οι δημοσιεύσεις και το αντίκτυπο των επιστημόνων ανά τον κόσμο με τη σειρά την οποία είναι στα επιστημονικά άρθρα που δημοσιεύει. Η τελική λίστα είναι το 2% του συνόλου, που είναι 200.000 άτομα.

Ο ίδιος, βρίσκεται στο νούμερο 178 στον κόσμο όσον αφορά το αντικείμενό του, που είναι οι μεταφορές και ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός, ενώ σε γενικό επίπεδο βρίσκεται στη θέση 63.458 και ουσιαστικά βρίσκεται στο top 1% του συνόλου. Μάλιστα το 2020 που είχε ενταχθεί και πάλι στο 2%, βρισκόταν στους πρώτους 85.000, που σημαίνει ότι ανέβηκε σημαντικά από το 2020 μέχρι και φέτος.

Μεταφορές και συγκοινωνιακός σχεδιασμός

Ο Αλέξανδρος Νικήτας, μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία, όπου διδάσκει σε πανεπιστήμια, με αντικείμενο τις μεταφορές και συγκοινωνιακός σχεδιασμός. Μιλώντας στον «Π.Τ.» για το αντικείμενό του, τονίζει ότι «έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο οι μεταφορές μπορούν να λειτουργήσουν μέσα στην πόλη. Στόχος είναι να δημιουργήσουμε έξυπνες πόλεις, πόλεις που έχουν τον πολίτη και τον παράγοντα άνθρωπο στο επίκεντρό τους, δεν καθορίζονται από την αυτοκίνηση, δίνουν χώρο στους πολίτες να ζήσουν και να κινηθούν καλύτερα και είναι φιλικοί προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Πρόκειται για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα».

Παλαιότερα μάλιστα είχε θητεύσει και ως δημοτικός σύμβουλος Δήμου Δράμας με την παράταξη «πόλη+ζωή» και ήταν ο νεότερος δημοτικός σύμβουλος στην πόλη της Δράμας.

«Ακόμα περισσότερη προσπάθεια για τη Δράμα»

Ο ίδιος επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα και τη γενέτειρά του τη Δράμα. Τον ρωτήσαμε λοιπόν πώς βλέπει τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στη Δράμα, αναφορικά με το ζήτημα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Απαντώντας, επισημαίνει αρχικά ότι, «τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα τα τελευταία χρόνια στη Δράμα. Γίνονται σημαντικές προσπάθειες για βελτίωση. Ήμασταν πιο πίσω απ’ όλους και τώρα προσπαθούμε να προλάβουμε. Θα πρέπει όμως να υπάρξει ακόμα περισσότερη προσπάθεια. Είναι σημαντικό να σχεδιάζεις με επίκεντρο τον πολίτη, είναι σημαντικό να βάλεις επιτέλους τη Δράμα να λειτουργήσει ως μια μη απομονωμένη και αποξενωμένη πόλη από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες. Είναι κάτι που πρέπει να μπει και πάλι πολύ δυνατά στην ατζέντα, γιατί αλλιώς μένουμε στο περιθώριο».

«Ο άνθρωπος στο επίκεντρο»

Αναφερόμενος στο εσωτερικό της πόλης της Δράμας τονίζει: «Όσον αφορά την πόλη, είναι ανάγκη να καταλάβουμε ότι πρέπει να προσανατολιστούμε σε λύσεις βιώσιμης αστικής κινητικότητας,  που σημαίνει ότι βάζουμε πάλι τον άνθρωπο στο επίκεντρο. Δεν είμαστε επικεντρωμένοι στο πάρκινγκ, στο αυτοκίνητο, στο προσωπικό μας όχημα. Πρέπει να ξεφύγουμε απ’ αυτή την κοσμοθεωρία, να δούμε πώς θα λειτουργήσει καλύτερη η πόλη με το ποδήλατο, με τους πεζούς. Να δημιουργήσουμε τέτοιου είδους προδιαγραφές, να είναι μια πόλη που περπατιέται, μια πόλη προσπελάσιμη και να επικεντρωθούμε στο πώς να μανατζάρουμε και να μειώσουμε την κυκλοφορία. Δεν είναι ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός, το πώς θα φτιάξουμε περισσότερες θέσεις πάρκιγνκ. Πρέπει να φύγουμε εντελώς απ’ αυτή τη νοοτροπία. Αυτή η κουλτούρα υπάρχει δυστυχώς και στον Έλληνα αλλά και στο Δραμινό πολίτη και είναι κάτι που πρέπει να ξεπεραστεί και σ’ αυτό θα πρέπει να βοηθήσει και η εκπαίδευση για να γίνουμε καλύτεροι. Να προσανατολιστούμε σε λύσεις που είναι πιο προσιτές στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Και όλοι στο βαθμό που μπορούμε να κάνουμε κάποιες θυσίες».