Home > Πρώτο Θέμα >  Μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Δράμας κατασκεύασαν φωτοβολταϊκό πάνελ για το φωτισμό του σχολείου τους-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκπαιδευτικός κ. Παπάζογλου

 Μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Δράμας κατασκεύασαν φωτοβολταϊκό πάνελ για το φωτισμό του σχολείου τους-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκπαιδευτικός κ. Παπάζογλου

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο εκπαιδευτικός κ. Παπάζογλου

 Μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Δράμας

κατασκεύασαν φωτοβολταϊκό πάνελ

για το φωτισμό του σχολείου τους

 Το βράδυ της επόμενης Τρίτης η επίσημη παρουσίαση στο αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΕΝΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟ πάνελ κατασκεύασαν οι μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Δράμας, το οποίο μάλιστα χρησιμοποιείται ήδη για νυχτερινό φωτισμό στο σχολείο τους. Το έργο έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» και το «Φωτίζω το σχολείο μου», ενώ παράλληλα έχουν εκδώσει και ένα τεχνικό φυλλάδιο υλικών και λειτουργίας της κατασκευής του φωτοβολταϊκού συστήματος, ενώ έχουν τυπώσει αφίσες και μπλουζάκια  με τυπωμένο το λογότυπο «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» και «Φωτίζω το σχολείο μου».

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός κ. Παπάζογλου, επισημαίνει ότι στο πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ», φορέας διαχείρισης είναι η ΝΟΕΣΙΣ και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όπως είπε ο κ. Παπάζογλου, «εμείς είχαμε καταθέσει μια πρόταση να κατασκευάσουμε ένα φωτοβολταϊκό με τους μαθητές μας. Μπορέσαμε να το πραγματοποιήσουμε εξ ολοκλήρου με υλικά που αγοράσαμε από τη Δράμα».

Όπως μας εξήγησε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του έργου, «το έργο θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Τρίτη 17 Μαΐου και ώρα 8 το βράδυ και μπορούν να το δουν όλοι από κοντά, μαθητές, γονείς και άλλοι».

Ο κ. Παπάζογλου αναφέρθηκε στο φωτοβολταϊκό που κατασκεύασαν οι μαθητές και όπως είπε συγκεκριμένα, «εμείς πήραμε τα εξαρτήματα όλα, κατασκευάσαμε το πάνελ και συνδέσαμε όλα τα εξαρτήματα και το τοποθετήσαμε στο κατάλληλο σημείο και το βράδυ φωτίζει το σχολείο μας. Παράλληλα έχει αισθητήρα φωτός και ανάβει μόνο το βράδυ»

Αναφερόμενος σε τεχνικά ζητήματα, μας είπε ότι η μπαταρία του είναι 115 Ah και μπορεί να δουλεύει για 115 ώρες με ένα Αμπέρ. Αν δουλεύει λιγότερο θα βγάζει περισσότερο φως. «Μ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε να κάνουμε και οικονομία στο σχολείο, αλλά χρησιμεύει και για την εξάσκηση των μαθητών».

Επισημαίνει ακόμα ότι, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, οι μαθητές σχεδίασαν το σχετικό φυλλάδιο αλλά και τα μπλουζάκια.

Το πρόγραμμα

Η δράση του προγράμματος «Φωτίζω το σχολείο μου», έχει τίτλο «Την ημέρα αποταμιεύω ενέργεια και το βράδυ φωτίζω το σχολείο μου». Σκοπός είναι η δημιουργία εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος για το φωτισμό της εσωτερικής αυλής του Εσπερινού

ΕΠΑ.Λ. Δράμας.

Η όλη δράση γίνεται εξολοκλήρου από τους μαθητές, η μαθητοκεντρική κατεύθυνση και όχι η εξοπλιστική είναι ο μοναδικός στόχος. Οι μαθητές θα αποκτήσουν μαθησιακά οφέλη, κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες, θα αντιληφθούν την αγορά αλλά και την έρευνα αγοράς μέσω καταστημάτων και διαδικτύου.

Το όλον έργο γίνεται κατά βήματα από τους μαθητές με την καθοδήγηση

των εκπαιδευτικών:

  1. μελέτη φωτισμού
  2. μελέτη και διερεύνηση της αγοράς σε σχέση με τον εξοπλισμό και

το κόστος αυτού.

  1. μελέτη της πραγμάτωσης της εγκατάστασης.
  2. βηματική δημιουργία του όλου Project.
  3. προσομοίωση και δοκιμή.
  4. τελική εγκατάσταση και λειτουργία

Στόχος ήταν, οι μαθητές να ασχοληθούν με το αντικείμενο που αγαπούν την τεχνολογία και ειδικότερα την ηλεκτρολογία, να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών της Α τάξης. Οι μαθητές των Β και Γ τάξεων, όσα έχουν μάθει να τα εφαρμόσουν με σύγχρονο τρόπο έτσι ώστε να βελτιώσουν τον χώρο που περνάνε μεγάλο μέρος της ζωής τους, το σχολείο τους.

– Να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους που ασχολούνται με την αγορά ηλεκτρολογικού υλικού καθώς και επαγγελματίες του χώρου και να συζητήσουν για σύγχρονες ηλεκτρολογικές λύσεις.

– Να αναπτύξουν τη φαντασία τους έτσι ώστε να βρουν καινοτόμες λύσεις.

– Να είναι ικανοί να συνθέσουν γνώσεις από διαφορετικά μαθήματα έτσι ώστε να πετύχουν της λύσεις πους επιθυμούν.

– Να παρουσιάζουν το έργο τους με απλότητα και ελκυστικότητα στο κοινό έτσι να μπορέσουν να το διαδώσουν και να εφαρμοστεί και από άλλα σχολεία και σε άλλες εφαρμογές.

– Να προσελκύσουν και άλλους να ασχοληθούν με το αντικείμενο που αυτοί επέλεξαν και αγαπούν την Ηλεκτρολογία δείχνοντας το πόσο ενδιαφέρον έχει, μέσου του έργου τους.

(Οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν από τη Διεύθυνση του Εσπερινού ΕΠΑΛ Δράμας).