Μεγάλο ενδιαφέρον για την εκπαιδευτική
ρομποτική στο πλαίσιο της 1ης Μαθητιάδας
Μιλάει στον «Π.Τ.» η εκπαιδεύτρια ρομποτικής κα. Σοφία Χαραλαμπίδου
Του Θανάση Πολυμένη
ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, συνεχίστηκε την Τρίτη 14 Οκτωβρίου, για δεύτερη μέρα, η 1η Μαθητιάδα Δράμας.
Η Μαθητιάδα γίνεται για πρώτη φορά στη Δράμα στα πλαίσια του 9ου Φεστιβάλ Via Egnatia της Δράμας και έχει βαρύνουσα σημασία, καθώς τα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων και των Γυμνασίων, συμμετέχουν σε διάφορα αθλητικά αγωνίσματα, χωρίς το άγχος της βαθμολογίας και της συγκέντρωσης πόντων, του νικητή ή του ηττημένου.
Στόχος της 1ης Μαθητιάδας Δράμας, είναι το ευ αγωνίζεσθαι και η συμμετοχή.
Στο πλαίσιο αυτό και μεταξύ των διαφόρων αθλητικών δραστηριοτήτων στο ισόγειο του Διοικητηρίου Δράμας, έγινε και επίδειξη εκπαιδευτικής ρομποτικής με θέμα: «Ενώνοντας την τεχνολογία με τον πολιτισμό και την ιστορία».
Για την εκπαιδευτική ρομποτική, μίλησε στον «Π.Τ.» η κα. Σοφία Χαραλαμπίδου, εκπαιδεύτρια του Συλλόγου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Robotek Δράμας. Όπως σημείωσε αρχικά, «είναι πολύ ενδιαφέρον το Φεστιβάλ Via Egnatia και για πρώτη φορά συμμετέχει φέτος και ο τομέας της εκπαιδευτικής ρομποτικής».
Όπως τονίζει «φέτος παρουσιάζουμε μια πίστα εκπαιδευτικής ρομποτικής, που έχει σχέση με τις ανασκαφές, την ανάδειξη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και γενικά την ανάδειξη του πολιτισμού, ενώ έχουμε τα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης και άλλα».
Ερωτώμενη για το ποιο είναι το ενδιαφέρον των παιδιών που βλέπουν αυτά τα ρομπότ, σημειώνει: «Τα τελευταία χρόνια, η εκπαιδευτική ρομποτική έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη Δράμα μέσα από τις δράσεις του Συλλόγου μας, οπότε αρκετά παιδιά έχουν επαφή με την ρομποτική. Σήμερα, μαζί με τα αθλήματα, τη διάθεσή τους και τη χαρά τους, τα παιδιά παίρνουν μέρος και σε κάποια εργαστήρια όπως αυτά της ρομποτικής».
Στην ερώτηση, για το τι είναι αυτό που ρωτάνε να μάθουν τα παιδιά που για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική εξηγεί: «Αυτό που αρχικά ρωτάνε να μάθουν, είναι αν αυτά τα έχουμε κατασκευάσει εμείς, αν οι ίδιοι μπορούν να τα κατασκευάσουν και πώς μπορούν να τα προγραμματίσουν και να τα χρησιμοποιήσουν. Δείχνουν ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον και ασχολούνται με την λεπτομέρεια, πώς θα συνδέσουν γρανάζια, άξονες, κινητήρες και αυτό είναι κάτι που τους αρέσει πάρα πολύ».

