Home > νέα > Μια αστοχία στο βάψιμο καθυστερεί την επιστροφή της εστιάμαξας του Orient Express στη Δράμα-Πώς περιγράφει την όλη κατάσταση ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» στον «Π.Τ.»

Μια αστοχία στο βάψιμο καθυστερεί την επιστροφή της εστιάμαξας του Orient Express στη Δράμα-Πώς περιγράφει την όλη κατάσταση ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» στον «Π.Τ.»

Πώς περιγράφει την όλη κατάσταση ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» στον «Π.Τ.»

Μια αστοχία στο βάψιμο καθυστερεί

την επιστροφή της εστιάμαξας

του Orient Express στη Δράμα

► Κατά τον Μάιο προβλέπονται τα εγκαίνια του νέου Μουσείου Τρένων

► Το βάψιμο θα αναλάβει ελληνογαλλική εταιρεία που βάφει τον Πύργο του Άιφελ και θα βάψει τις φρεγάτες Belhara

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑΣ και τις τελευταίες ημέρες αναφερθήκαμε στις προσπάθειες των τριών δημάρχων Δράμας, Παρανεστίου και Ξάνθης, καθώς και του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» Σιδηροδρομικών Δράμας, να τροχοδρομήσουν τουριστικό τρένο.

Το δρομολόγιο που συζητείται αρχικά, είναι από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη, με ενδιάμεσο σταθμό το Παρανέστι και άλλα ενδιαφέροντα ιστορικά και τουριστικά σημεία και επιστροφή. Ακόμα, ο ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» Σιδηροδρομικών Δράμας, ενδιαφέρεται να τροχοδρομήσει και ένα ακόμα τουριστικό δρομολόγιο, από τη Δράμα μέχρι τη Λευκοθέα με επιστροφή.

Ένας από τους κύριους στόχους των ανθρώπων του Συλλόγου Σιδηροδρομικών, είναι να τεθεί στα δρομολόγια αυτά και η περίφημη ιστορική εστιάμαξα του θρυλικού Orient Express.

Όπως είναι γνωστό, η εστιάμαξα αυτά – η οποία διαθέτει και κουζίνα επίσης – βρισκόταν για πολλά χρόνια στο Μηχανουργείο του ΟΣΕ στη Δράμα. Στις αρχές του 2020, ζητήθηκε από τηλεοπτικό κανάλι των Αθηνών να κατέβει στην Αθήνα, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στα γυρίσματα τηλεοπτικής εκπομπής μαγειρικής. Επειδή δεν μπορούσε να κινηθεί στις ράγες λόγω παλαιότητας, φορτώθηκε σε μια πλατφόρμα και μεταφέρθηκε οδικώς στην Αθήνα.

Στη συνέχεια, η εστιάμαξα του Orient Express ανέβηκε στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, όπου μπήκε σε ένα πρόγραμμα πλήρους ανακαίνισης. Το σύνολο αυτών των εργασιών κόστισε περί τις 100.000 ευρώ. Με αποτέλεσμα η εστιάμαξα να είναι πλέον καλύτερη και από καινούρια και να μπορεί να τροχοδρομήσει στις σιδηροδρομικές ράγες.

Η υπόσχεση του ΟΣΕ, ήταν, το όχημα – εστιατόριο του θρυλικού Orient Express να επιστρέψει στη Δράμα. Η επιστροφή είχε προγραμματιστεί για τον περασμένο Οκτώβριο ή Νοέμβριο, αφού πρώτα είχε εκτεθεί από τον ΟΣΕ στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το 2021. Παρ’ όλα αυτά μέχρι σήμερα η εστιάμαξα δεν επέστρεψε στη Δράμα.

Στόχος του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ», είναι, η εστιάμαξα αυτή να ενταχθεί στο τουριστικό δρομολόγιο με τη σκέψη μάλιστα κάποιες φορές να υπάρχει και σεφ ο οποίος θα προσφέρει κάποια γεύματα, τα οποία φυσικά θα πληρώνονται αναλόγως από τους τουρίστες επιβάτες της διαδρομής. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα αποδοτική προσπάθεια, η οποία αν τεθεί σε λειτουργία και αν διαφημιστεί σωστά, σίγουρα θα αποφέρει κέρδη για όλη την περιοχή της Δράμας, ενώ θα αναδείξει τον ίδιο τον τόπο μας από τουριστικής άποψης και όχι μόνο.

Από τις εργασίες δημιουργίας του νέου Μουσείου Τρένων στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας. Ευχαριστούμε τον κ. Μακρόπουλο για τις φωτογραφίες.

Πού βρίσκεται σήμερα η εστιάμαξα;

Γιατί όμως μέχρι σήμερα η εστιάμαξα δεν έχει επιστρέψει στη Δράμα; Όπως εξηγεί μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο πρόεδρος του ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ κ. Μακρόπουλος, αυτή βρίσκεται ακόμα στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη. Ο λόγος που δεν έχει επιστρέψει ακόμα στη Δράμα, είναι ότι το βαγόνι είχε κάποια αστοχία στο βάψιμό του και αυτή την ώρα βρίσκεται σ’ αυτή τη διαδικασία.

Το πρόβλημα είναι ότι καθυστέρησαν σημαντικά οι διαδικασίες αυτές και φαίνεται ότι είναι περισσότερο γραφειοκρατικό το θέμα, παρά οτιδήποτε άλλο. Όπως μας πληροφορεί ο κ. Μακρόπουλος, η εταιρεία που θα αναλάβει το βάψιμο για να είναι όπως τη δεκαετία του 1960, είναι μια ελληνογαλλική εταιρεία, την οποία έχουν ιδρύσει δυο αδέρφια από την Ξάνθη. Είναι εκείνη η εταιρεία που έχει αναλάβει και βάφει τον Πύργο του Άιφελ. Η ίδια εταιρεία επίσης έχει αναλάβει και το βάψιμο πυρηνικών υποβρυχίων, όπως και τις φρεγάτες Belhara.

Μόλις η εταιρεία ξεκινήσει και ολοκληρώσει το βάψιμο, στη συνέχεια το βαγόνι θα πάει για δοκιμαστικές διαδρομές προκειμένου να πάρει πιστοποίηση για 120 χλμ. ταχύτητα και στη συνέχεια θα μπορεί να επιστρέψει στη Δράμα.

Όπως επισημαίνει πάντως ο κ. Μακρόπουλος, «αν δεν ήταν αυτή η αστοχία στο βάψιμο, μετά τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, το βαγόνι θα ήταν στη Δράμα».

Ακόμα, ο ίδιος σημειώνει ότι ο Σύλλογος έχει ήδη ζητήσει και άλλα βαγόνια. Όταν έρθουν στη Δράμα, τότε θα βρίσκονται εδώ 27 οχήματα, εκ των οποίων τα 5 θα είναι κινητήριες μονάδες, 3 ατμομηχανές και δύο ντιζελομηχανές. Μαζί με την εστιάμαξα, θα γίνει μια αμαξοστοιχία, η οποία θα φέρει όλα μαζί τα βαγόνια στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας.

Το Μουσείο Τρένων

Όπως ήδη έχουμε αναφερθεί και σε προηγούμενα δημοσιεύματα, ο ΜΕΑΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ Σιδηροδρομικών Δράμας εργάζεται εντατικά και εθελοντικά στη δημιουργία του νέου Μουσείου Τρένων στην περιοχή των παλαιών αποθηκών του Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Ήδη οι εργασίες έχουν προχωρήσει πάρα πολύ. Από το 2018 ο ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» έχει υπογράψει ένα συμβόλαιο με τον ΟΣΕ για κατοχή των κτιρίων αυτών για 20 χρόνια. Όπως μας λέει ο κ. Μακρόπουλος, αν δεν υπάρξουν άλλα προβλήματα με τον κορωνοϊό από εδώ και πέρα, τότε τον Μάιο θα μπορέσουν να γίνουν τα εγκαίνια του νέου χώρου.

Μετά από την ολοκλήρωση του εσωτερικού χώρου του Μουσείου, τότε οι εργασίες θα περάσουν στον εξωτερικό χώρο, όπου θα γίνει σχετικά διαμόρφωση του χώρου. Εκεί θα τοποθετηθούν ορισμένα ιστορικά βαγόνια καθώς και δρεζίνες, με τελικό στόχο κάποια στιγμή, να δημιουργηθεί ένα συνολικό σιδηροδρομικό πάρκο, καθώς και ένα τεχνολογικό πάρκο στο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου θα μπορεί να γίνεται περιήγηση των επισκεπτών.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ιδιαίτερα εδώ, ότι όλες οι εργασίες που γίνονται στο χώρο, είναι εθελοντικές προσπάθειες από τα μέλη του ΜΕΑΣ «ΗΦΑΙΣΤΟΣ» Σιδηροδρομικών Δράμας.