Home > Πρώτο Θέμα > Μια σημαντική διάκριση για Δραμινή μαθήτρια από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας-Από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ

Μια σημαντική διάκριση για Δραμινή μαθήτρια από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας-Από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ

Από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ

Μια σημαντική διάκριση

για Δραμινή μαθήτρια

από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

 

 

 

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ διάκριση κατέκτησε η Δραμινή μαθήτρια Αλίκη Βουγιούκαλου από το 6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας. Και η κατάκτηση αυτή αποτελεί την διάκρισή της στον 25ο διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ με θέμα: «Η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιμένει!», με δασκάλα της την κα. Ελένη Σμολοκτού.

Τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης του διαγωνισμού, η οποία αποτελείται από εκπροσώπους του Γραφείου Συνεργασίας της UNICEF στην Ελλάδα, Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων, Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες αξιολόγησαν όλες τις συμμετοχές στον διαγωνισμό βάσει της ειδίκευσής τους βραβεύοντας την καλύτερη ενημερωτική εκστρατεία με την υψηλότερη βαθμολογία ανά τάξη.

Στον 25ο μαθητικό διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας με θέμα «Η εκπαίδευση δεν μπορεί να περιμένει!» έλαβαν μέρος περισσότεροι από 860 μαθητές και μαθήτριες σχολείων από 35 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι απέστειλαν ατομικά ή σε ομάδες πρωτότυπα βίντεο, τηλεοπτικά σποτ, αφίσες και ραδιοφωνικά μηνύματα.

Μέσα από την αφίσα και το βίντεο που ετοίμασε, η Αλίκη στέλνει το μήνυμα ότι το σχολείο είναι μια ζεστή αγκαλιά για όλα τα παιδιά. «Όλα τα παιδιά μπορούν να είναι μαζί σε ένα σχολείο και τα ανάπηρα και όσα προέρχονται από άλλες χώρες», περιγράφει. Στην αφίσα έχει ζωγραφίσει ένα σχολείο, γύρω από το οποίο παιδιά, διαφορετικά μεταξύ τους τραγουδούν «Ελπίδα, ζωή, χαρά, το σχολείο ζεστή αγκαλιά» και οι νότες διαχέονται με τη βοήθεια των δέντρων παντού, σε όλο τον κόσμο, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η δασκάλα της Αλίκης, Ελένη Σμολοκτού, περιγράφει τη μαθήτριά της ως «ευφάνταστη και δημιουργική», η οποία έφτιαξε μόνη της την αφίσα και το βίντεο. Η κ. Σμολοκτού υπογραμμίζει ότι πλέον «το σχολείο δεν μπορεί να αφορά μόνο στα μαθήματα, όπως γινόταν παλιότερα. Αυτό που πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά είναι αξίες και δεν υπάρχει κάτι σημαντικότερο από την αποδοχή του διαφορετικού».

Ο διαγωνισμός της Ύπατης Αρμοστείας ήταν ανοιχτός για συμμετοχή σε μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στα νηπιαγωγεία, στην Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξη των δημοτικών σχολείων, στην Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου και στην Α’ τάξη Λυκείου, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών των αντίστοιχων ηλικιακών ομάδων των δομών υποδοχής για την εκπαίδευση προσφύγων και δομών υποστήριξης και προετοιμασίας. Διεξήχθη ηλεκτρονικά, με την υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, από τον Οκτώβριο του 2021 ως και τον Φεβρουάριο του 2022.

Συγκεκριμένα, εκτός από την Αλίκη Βουγιούκαλου και τη Γουιτζιά Χουάνγκ, διακρίθηκαν και το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Πατρών, η Ε’ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας, η ΣΤ’ τάξη του 8ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας, ο Ηλίας Αραχωβίτης, μαθητής στην Α’ τάξη του 1ου Γυμνασίου Σπάρτης, η Β’ τάξη του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Λάρισας, η Γ’ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας και η Α’ Λυκείου του International School of Athens.

«Δεν μπορώ να σκεφτώ έναν χώρο που να είναι πιο φιλόξενος, ασφαλής και θεραπευτικός για τους πρόσφυγες από αυτόν του σχολείου. Η πρόσβαση στην εκπαίδευση μπορεί να ανοίξει ένα παράθυρο για μια καλύτερη ζωή, όχι μόνο για τα παιδιά πρόσφυγες, αλλά για ολόκληρες γενιές», σημειώνει η αντιπρόσωπος του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Μαρία Κλάρα Μάρτιν.