Home > νέα > Να διέρχεται από τη Δράμα η Σιδηροδρομική Εγνατία-Η παράταξη «Πόλη+Ζωή» για το τρένο

Να διέρχεται από τη Δράμα η Σιδηροδρομική Εγνατία-Η παράταξη «Πόλη+Ζωή» για το τρένο

Η παράταξη «Πόλη+Ζωή» για το τρένο

Να διέρχεται από τη Δράμα

η Σιδηροδρομική Εγνατία

Ο αγώνας εναντίον της περαιτέρω περιθωριοποίησης του τόπου μας

ξεκίνησε με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

 

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας, στο ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Πόλη+Ζωή».

[Ξεκινώντας θετικά και αισιόδοξα, κάτι που δεν πρέπει να μας λείψει ποτέ, όσο μακρύ κι αν χρειαστεί να είναι το ‘ταξίδι’, αισθανόμαστε υπερήφανοι για τη σχεδόν ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας να απαιτήσει να διέρχεται από τη Δράμα η Σιδηροδρομική Εγνατία και, καταρχήν, να καλέσει τον αρμόδιο Υπουργό να έρθει να μας πει πώς αντιλαμβάνεται τη θέση της Δράμας στα υπάρχοντα και σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά δίκτυα.

Επειδή καθώς προχωρά ο χρόνος αναμένονται ποικίλες εξελίξεις, από την πλευρά μας δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε, μαζί με τους τοπικούς πολιτικούς και οικονομικούς φορείς, να διεκδικούμε τον ένα και μοναδικό στόχο «να διέρχεται από τη Δράμα η Σιδηροδρομική Εγνατία»].

Η παράταξη «Πόλη+Ζωή», σε μια ανασκόπηση των αντιδράσεων, επισημαίνει ότι [«αρνητική εντύπωση προκάλεσε η απουσία του Δημάρχου από την πολύωρη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης. Η θετική του στάση, όπως εκφράστηκε με ανάρτησή του στο διαδίκτυο, αναμένεται να επιβεβαιωθεί και στην πράξη. Επισημαίνεται ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου απαιτεί άμεσες ενέργειες.

Επίσης, αρνητική ήταν και η εντύπωση που προκλήθηκε από όσους βιάστηκαν να σκεφτούν και να συζητήσουν άλλες προτάσεις, πέραν του ενός και μοναδικού στόχου «να διέρχεται από τη Δράμα η Σιδηροδρομική Εγνατία». Επισημαίνεται ότι στο σκεπτικό της απόφασης επί του θέματος τονίζεται ότι «οι συμβιβασμοί και οι υποχωρήσεις μας οδηγούν να χάνουμε συνεχώς κεκτημένα και να οδηγούμαστε στην υπανάπτυξη και τον μαρασμό».

OSE DRAMAS 11

Η παράταξη σχολιάζει επίσης την στάση του κυβερνητικού βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Μπλούχου: «Ιδιαίτερα αρνητική, όμως, εντύπωση προκάλεσε η θέση που εκφράστηκε από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Μπλούχο. Δεν αρκέστηκε στην προσπάθεια να διατυπώσει επιχειρήματα υπέρ της απόφασης να αποκλειστεί από τη Σιδηροδρομική Εγνατία ο νομός τα συμφέροντα του οποίου, εννοείται, ότι εκπροσωπεί. Προχώρησε παραπέρα.

Παραπλανά τους Δραμινούς με αναφορές του τύπου «το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη παραληφθεί» και ότι «η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντός μας ούτε σαν άσκηση πεδίου μπορεί να εκληφθεί, πόσο δε μάλλον να άρει τα τετελεσμένα», όταν στην πραγματικότητα δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε οι προμελέτες.

Προσπαθεί να μας εκφοβίσει αναφέροντας ότι με μια διαφορετική από τη σχεδιαζόμενη χάραξη διατρέχουμε τον «κίνδυνο να καταστεί το έργο μη βιώσιμο και συνεπώς μη επιλέξιμο προς χρηματοδότηση». Μάλιστα, επειδή: «Το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας αποτελεί έργο πνοής για τη χώρα», «Δεν θα πρέπει η τοπικιστική γκρίνια Σερραίων και Δραμινών να γίνει εμπόδιο στην προοπτική αυτή».

Δηλώνει ανερυθρίαστα πως «λόγω συνδρόμου παρατεταμένης καταδίωξης» αντιδρούμε και είμαστε έτοιμοι να σηκώσουμε ασκόπως τα επαναστατικά λάβαρα. Πλήθος τα ‘κοσμητικά’ επίθετα που χρησιμοποιεί για να μας χαρακτηρίσει! Κατά τη γνώμη του, είμαστε λαϊκιστές, μεμψίμοιροι, ηττοπαθείς, εσωστρεφείς, γκρινιάρηδες, τοπικιστές, ακόμη και συμπλεγματικοί. Είναι άκρως προκλητική η δήλωσή του ότι «Η Δράμα το πρώτο πράγμα που θέλει είναι να αποβάλει το σύμπλεγμα του περιθωριοποιημένου».

Ισχυρίζεται ότι «η ως τώρα χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον μέσο Δραμινό πολίτη ήταν περιορισμένη και αφορούσε κυρίως μεταφορά προς τη Θράκη ή την πόλη των Σερρών» και μας ζητά να αναλογιστούμε «τη σημασία που θα είχε για τον τόπο μας η τουριστική χρήση παλαιών αμαξοστοιχιών – μουσείων». Παράλληλα μας πληροφορεί ότι «έχουν παρέλθει τα παρηκμασμένα μοντέλα τοπικής ανάπτυξης με τη δημιουργία στρατοπέδων/κέντρων εκπαίδευσης ή ΑΕΙ».

Μετά από όλα αυτά τα ‘όμορφα’, διατύπωσε και την πρότασή του για «ένα νέο στρατηγικό σχέδιο», δίνοντας και τις ‘οδηγίες’ του προς τις τοπικές αρχές:

– Να σχεδιαστεί μία ολοκληρωμένη περιφερειακή οδός για γρήγορη πρόσβαση στο Νοσοκομείο (Δεν πληροφορήθηκε ότι η δημοτική αρχή σχεδιάζει την κατάργηση του περιφερειακού του Κορυλόβου (Νοσοκομείο)

– Να βελτιωθεί η οδική μας σύνδεση με την Καβάλα (ειδικά για το θέρος !!!), επειδή ο ίδιος θεωρεί εξαιρετική λύση την σιδηροδρομική εξυπηρέτηση των Δραμινών από τον σταθμό που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στον Αμυγδαλεώνα !

– Να γίνουμε προορισμός χειμερινού και θεματικού τουρισμού με τις ανάλογες υποδομές και να εξετάσουμε το ενδεχόμενο αφενός προσέλκυσης επιχειρήσεων επιστημονικών εφαρμογών και τεχνολογικού σχεδιασμού και αφετέρου δημιουργίας συνθηκών βιομηχανικής μας ανάπτυξης βάσει του μεταλλευτικού και αγροτοκτηνοτροφικού μας πλούτου (Θεωρεί ότι η διέλευση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας δεν έχει να συμβάλει σε αυτό;).]

Παρακάτω, η «Πόλη+Ζωή» σχολιάζει και την στάση του πρώην δημάρχου και βουλευτή Δράμας κ. Τζίμα:

[Η τόσο απαξιωτική έως και υβριστική αντιμετώπιση της σχεδόν ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας από τον κ. Μπλούχο, που υπήρξε και Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά ιδιαίτερα οι πολύ αρνητικοί χαρακτηρισμοί για τους Δραμινούς που έχουν διαφορετική άποψη, μας προκαλεί έντονο προβληματισμό. Θα τον περιμέναμε δίπλα μας και όχι απέναντι. Από την πλευρά μας, εξακολουθούμε να ζητάμε τη συστράτευση όλων των πολιτικών και οικονομικών φορέων της Δράμας.

Σε αντιδιαστολή με την ‘υποτακτική’(;) και εναρμονισμένη με την κομματική (;) ‘γραμμή’ του νυν κυβερνητικού βουλευτή η άποψη και στάση του πρώην δημάρχου, βουλευτή και υπουργού κ. Τζίμα του οποίου η θέση εναρμονίζεται με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και μας θυμίζει ότι όπως σύσσωμοι οι Δραμινοί δεν επιτρέψαμε την οικολογική μας καταστροφή μέσα από τη σχεδιαζόμενη εκμετάλλευση των Λιγνιτών, έτσι ενωμένοι μπορούμε να αποτρέψουμε τη σχεδιαζόμενη περαιτέρω απομόνωση και περιθωριοποίησή μας.]