Home > νέα > Ο Μαθηματικός και πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας, κ. Γιάννης Γαζάνης μιλάει στον «Π.Τ.» Διαβαθμισμένης δυσκολίας τα φετινά θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού στα ΓΕΛ

Ο Μαθηματικός και πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας, κ. Γιάννης Γαζάνης μιλάει στον «Π.Τ.» Διαβαθμισμένης δυσκολίας τα φετινά θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού στα ΓΕΛ

 Ευκολότερα τα θέματα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές

Διαβαθμισμένης δυσκολίας τα

φετινά θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού στα ΓΕΛ

Ο Μαθηματικός και πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας

κ. Γιάννης Γαζάνης μιλάει στον «Π.Τ.»

 

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Από τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ της Γ’ Λυκείου κινούνται στους ρυθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίες οδεύουν την ερχόμενη εβδομάδα προς την ολοκλήρωσή τους. Στα ΓΕΛ, οι εξετάσεις ολοκληρώνονται την Τρίτη 18 Ιουνίου με το μάθημα της Βιολογίας Ο.Π. Θετικών Σπουδών, και της Βιολογίας Γενικής Παιδείας, ενώ στα ΕΠΑΛ οι εξετάσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν την Πέμπτη 20 Ιουνίου, με τα μαθήματα Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Στοιχεία ψύξης – Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών/ Κινητήρες Αεροσκαφών ΙΙ (ν.4473).

Τη Δευτέρα 10 Ιουνίου, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου των ΓΕΛ, εξετάσθηκαν στο μάθημα των Μαθηματικών Προσανατολισμού για τους υποψηφίους της Θετικής Κατεύθυνσης και τους υποψηφίους που έχουν επιλέξει την Οικονομία και τον Προγραμματισμό.

Μια γενικότερη εκτίμηση και προσέγγιση σχετικά με τα φετινά θέματα, έκανε στον «Π.Τ.» ο έμπειρος Μαθηματικός, Ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Πρόσβαση», και πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας, κ. Γιάννης Γαζάνης.

GAZANHS

Ευκολότερα χαρακτήρισε τα φετινά θέματα των Μαθηματικών, ο κ. Γαζάνης, συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές. «Τα τελευταία δυο χρόνια η Επιτροπή που βγάζει τα θέματα, δεν προτιμά ασκήσεις που είναι πάρα πολύ δύσκολες και έχουν τρομοκρατήσει τους μαθητές στα Μαθηματικά, ώστε να θεωρούν ότι είναι το μεγαλύτερο φόβητρο από όλα τα μαθήματα.

Τα φετινά θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Ήταν θέματα τα οποία αφορούσαν και στα τρία κεφάλαια του σχολικού βιβλίου. Υπήρχαν ερωτήματα που είχαν μια σχετική δυσκολία, αν σκεφτούμε κάτω από ποιες συνθήκες γράφει ο υποψήφιος, όπως είναι το άγχος, ο χρόνος, ο φόβος του λάθους και η κρισιμότητα της στιγμής. Για να γράψει ένας μαθητής υψηλό βαθμό στα Μαθηματικά, θα πρέπει να έχει δουλέψει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Δεν αρκεί να διαβάσει μόνο στη Γ’ Λυκείου, γιατί αφενός χρειάζεται την ύλη των προηγούμενων χρόνων και αφετέρου η Μαθηματική Σκέψη καλλιεργείται από το Δημοτικό με διάβασμα και αγάπη για τα Μαθηματικά».

Αναλυτικότερα, όπως μας εξήγησε ο κ. Γαζάνης, το Α’ θέμα, το οποίο ουσιαστικά αποτελείται από θεωρία, ήταν ίσως το μόνο κομμάτι των θεμάτων που ήταν λιγότερο αναμενόμενο συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές. «Απλώς άλλαξε λίγο η δομή γενικότερα του Α’ θέματος, και ενδεχομένως να αιφνιδίασε αυτό τους μαθητές».

Ακολούθως, το Β’ θέμα, συνήθως αποτελείται από μια εύκολη άσκηση, που μπορούν να την λύσουν όλοι οι μαθητές, το Γ’ θέμα από μια πιο απαιτητική άσκηση, και το Δ’ θέμα, είναι συνήθως πιο συνδυαστικό.

«Το εντυπωσιακό είναι ότι και στα τρία θέματα, το πρώτο ερώτημα ζητούσε να βρεθεί  η τιμή μιας παραμέτρου, και για να μπορέσει να απαντήσει ο μαθητής έπρεπε να γνωρίζει, βασικές γνώσεις από διαφορετικά κεφάλαια του βιβλίου. Αυτό ήταν κάτι αρκετά θετικό για τους μαθητές, γιατί έτσι μπορούσαν  να έχουν πρόσβαση σε κάθε θέμα». Τα φετινά θέματα αφορούσαν σε όλη την ύλη του σχολικού βιβλίου και ζητούσαν βασικές γνώσεις, όπου ο μαθητής μπορούσε να εκφραστεί, όπως επεσήμαναν στο σύνολό τους και οι μαθητές. «Οι μαθητές, μάς εξήγησαν ότι τους άρεσαν τα θέματα και βρήκαν τον τρόπο να εκφραστούν μαθηματικά και να δείξουν τις γνώσεις τους. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι οι βαθμολογίες θα είναι εξαιρετικά υψηλές. Δηλαδή, ήταν δύσκολο να γράψει ένα μαθητής 20, γιατί υπήρχαν δυο υποερωτήματα τα οποία ήταν λίγο πιο απαιτητικά. Υπήρχαν δηλαδή στο σύνολό τους 12 μονάδες, που έκαναν την διαφορά στα φετινά θέματα».

Σε γενικότερα πλαίσια, οι μαθητές ήταν ευχαριστημένοι με τα φετινά θέματα, καθώς κατάφεραν να αναπτύξουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν ψυχολογία για τα υπόλοιπα μαθήματα, όπως επεσήμανε ο κ. Γαζάνης, ενώ συνέχισε σημειώνοντας ότι τα θέματα ήταν αρκετά προσεγμένα από την Επιτροπή, και ότι δεν ήθελαν να εξετάσουν μόνο αν ο μαθητής είναι διαβασμένος στα Μαθηματικά της Γ΄ Λυκείου, αλλά αν έχει γενικότερα καλές γνώσεις Μαθηματικών.  Ο κ. Γαζάνης εύχεται μέσω της εφημερίδας μας καλά αποτελέσματα και καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές.