Home > Πρώτο Θέμα > Ο ρόλος της οικογένειας και η συνεργασία με το σχολείο ακόμα και με κοινές δράσεις-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνης

Ο ρόλος της οικογένειας και η συνεργασία με το σχολείο ακόμα και με κοινές δράσεις-Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνης

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνης

Ο ρόλος της οικογένειας

και η συνεργασία με το σχολείο

ακόμα και με κοινές δράσεις

Σημαντική η συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων Δράμας ΔΡΑΣΗ

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ το θέμα του μπούλινγκ, συζητήσαμε με το διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Δράμας κ. Σπυρίδωνα Κιουλάνη.

Η συζήτηση αυτή έγινε κυρίως για ενημέρωση των γονέων και των μαθητών, σχετικά με την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας  η οποία ουσιαστικά έχει αρχίσει να εφαρμόζεται από τη φετινή σχολική χρονιά, και αφορά σε ζητήματα της σχολικής ζωής, αλλά και σε μια συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ίδια την οικογένεια. Και ακόμα, πώς αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Δράμας, τις όποιες πιθανές περιπτώσεις μπούλινγκ και σχολικού εκφοβισμού.

Με αφορμή αυτό το  θέμα, ο κ. Κιουλάνης σημειώνει ότι τα σχολεία στη Δράμα συνεργάζονται πολύ καλά με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων Δράμας ΔΡΑΣΗ, ενώ η νέα νομοθεσία φέρνει νέες καινοτομίες στον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων που εντοπίζονται στη σχολική ζωή.

Επισημαίνει ακόμα ο ίδιος, ότι, θα πρέπει να υπάρχει ένας ψυχολόγος σε κάθε σχολείο και αυτό η πολιτεία θα πρέπει να το δει, ενώ τονίζει ιδιαίτερα, ότι θα πρέπει να ενισχυθεί ιδιαίτερα η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.

Το μπούλινγκ και ο σχολικός εκφοβισμός

Ρωτήθηκε ο κ. Κιουλάνης, σχετικά με τα περιστατικά μπούλινγκ σε σχολεία της Δράμας. Αν και τα φαινόμενα περιορίζονται κυρίως σε μεγάλα αστικά κέντρα, εντούτοις το μπούλινγκ παραμένει ένα σημαντικό ζήτημα. Στην ερώτησή μας για το πώς αντιμετωπίζονται τα ζητήματα αυτά από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας αλλά και από τα ίδια τα σχολεία, ο κ. Κιουλάνης απαντά:

«Όπως είπατε πρόκειται για ένα γενικότερο φαινόμενο και σωστά επισημάνατε ότι είναι κάτι το οποίο συμβαίνει σε μεγάλα αστικά κέντρα. Όσο μεγαλύτερη είναι μια πόλη, τόσο πιο έντονα είναι και τα φαινόμενα.

Με την έννοια αυτή, στη Δράμα είμαστε σε μια καλύτερη, αναλογικά, κατάσταση, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχουν και εδώ προβλήματα, ή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να εφησυχάζουμε. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα, για να αντιμετωπίζουμε παρόμοιες καταστάσεις».

Στο σημείο αυτό ο κ. Κιουλάνης αναφέρεται στο νέο νομοθετικό πλαίσιο, τον 4823/2021, «ο οποίος φέρνει μια σειρά από καινοτομίες στην εκπαίδευση» και εξηγεί: «Μεταξύ αυτών των καινοτομιών, ιδρύονται κάποιοι νέοι θεσμοί στην σχολική μονάδα, όπως ο σύμβουλος σχολικής ζωής, οι συντονιστές των τάξεων, οι εκπαιδευτικοί όμιλοι. Οι  θεσμοί αυτοί εξυπηρετούνται  από εκπαιδευτικούς της ίδιας της σχολικής μονάδας με βάση κάποιες προϋποθέσεις.

Το έργο τους είναι σχετικό με το θέμα που συζητάμε, δηλαδή να έρχονται κοντά στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες, να τα εντοπίζουν, να προσπαθούν να τα προσεγγίσουν και να τα λύσουν σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αλλά και να κάνουν συνεργασίες με άλλους φορείς εκτός του σχολείου με ψυχολόγους και άλλους ειδικούς, ώστε να μπορούμε να προσεγγίζουμε και να επιλύουμε αυτά τα τόσο σημαντικά προβλήματα».

Αναφερόμενος στους εκπαιδευτικούς ομίλους, εξηγεί ότι «οι εκπαιδευτικοί όμιλοι είναι μια άλλη διαδικασία. Λειτουργούν μετά το σχολικό ωράριο, με βάση τα ιδιαίτερα προβλήματα, τις συνθήκες, τα ενδιαφέροντα της σχολικής μονάδας και συμμετέχουν σ’ αυτούς εκπαιδευτικοί και γονείς.  Στόχος τους είναι να αναδεικνύουν τον πολύ σημαντικό ρόλο του σχολείου και της οικογένειας.

Θέλω να πω ότι, τα προβλήματα πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν, όμως ίσως είναι μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσουμε αυτούς τους νέους θεσμούς, να τους ενισχύσουμε σε επίπεδο σχολικής μονάδας και να το δούμε και πολύ θετικά, ώστε να μπορέσουμε να κερδίσουμε μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία».

 

Η συνεργασία με τη ΔΡΑΣΗ

Όπως επισημαίνει ο κ. Κιουλάνης, «είναι σημαντικό να προσεγγίζουμε τα προβλήματα» και τονίζει εδώ την σημαντική συνεργασία της σχολικής κοινότητας με το Κέντρο Πρόληψης  Εξαρτήσεων Δράμας, τη γνωστή μας ΔΡΑΣΗ.

«Στην προσπάθειά μας να προσεγγίσουμε και να προλάβουμε αυτά τα διάφορα προβλήματα, συνεργαζόμαστε με το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων Δράμας ΔΡΑΣΗ, η οποία με βάση το νόμο έχει τη δυνατότητα να μπαίνει στα σχολεία χωρίς κάποια ιδιαίτερη διαδικασία. Είναι ένας οργανισμός ο οποίος στελεχώνεται από πολύ άξιο προσωπικό, ειδικούς σε τέτοια ζητήματα αλλά και ψυχολόγους,.

Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, κάναμε μια συνεργασία μαζί τους και στείλαμε ένα έγγραφο σε όλα τα σχολεία και ενημερώσαμε ότι, ανάλογα με τα προβλήματα που εντοπίζουν με τις ιδιαίτερες συνθήκες – γιατί κάθε περιβάλλον είναι διαφορετικό – να μας προτείνουν θέματα και άμεσα σε συνεργασία με τη ΔΡΑΣΗ, να πηγαίνουν οι ειδικοί και να γίνονται συζητήσεις και με τους εκπαιδευτικούς, και με τους γονείς και με τα παιδιά. Αυτό είναι κάτι το οποίο έχει προχωρήσει πάρα πολύ και υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τα σχολεία. Στο τέλος σκοπεύουμε να κάνουμε και μια συνολική παρουσίαση όλων των πορισμάτων που θα προκύψουν. Πάνω απ’ όλα νομίζω ότι είναι σημαντικό ότι έχει μια θετική έκβαση».

Συνεργασία με γονείς και μαθητές

Ερωτώμενος αν γονείς και μαθητές απευθύνονται στις διευθύνσεις των σχολείων προκειμένου να ζητήσουν συμβουλές και βοήθεια για ζητήματα που τους απασχολούν σε σχέση με την σχολική ζωή, ο κ. Κιουλάνης απαντάει καταφατικά και εξηγεί ότι αν και υπάρχουν κάποιοι ψυχολόγοι στα σχολεία, εντούτοις σημειώνει ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένας ψυχολόγος σε κάθε σχολείο.

Όπως σημειώνει, «αυτό που διαπιστώνεται, είναι ότι το τεράστιο ενδιαφέρον των παιδιών και γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι μια ιδανική λύση, ώστε να δοθεί κάποτε έμφαση σ’ αυτό. Άλλωστε, φέτος ήταν μια χρονιά στην οποία με έκπληξη, διαπιστώσαμε πάρα πολλούς διορισμούς και μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να δει πολύ θετικά αυτό το  θέμα, να υπάρχει δηλαδή σε κάθε σχολείο ένας ψυχολόγος, γιατί αυτομάτως, η αντιμετώπιση των παιδιών θα είναι πολύ σημαντική. Και μάλιστα, θα είναι και ένας κρίκος συνεργασίας και με την οικογένεια».

Στο σημείο μάλιστα ο συνομιλητής μας, δίνει ιδιαίτερη έμφαση: «Η συνεργασία σχολείου – οικογένειας είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα και δυστυχώς δεν είναι εκεί που πρέπει να είναι. Όπως και να είναι, εμείς θα λέμε ότι μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο και πρέπει να δοθεί έμφαση στο ζήτημα αυτό. Να γίνει ακόμα και ανάληψη κοινών δράσεων. Υπάρχουν καλές πρακτικές και κάθε σχολική μονάδα θα πρέπει να δώσει έμφαση σ’ αυτό, ανάλογα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Κι αυτό γιατί είναι ένα θέμα το οποίο μπορεί να λύσει πάρα πολλά ζητήματα και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει αντιπαλότητα. Ο σκοπός των γονέων και των εκπαιδευτικών, πρέπει να είναι η πρόοδος των παιδιών και η ψυχοσωματική τους ανάπτυξης. Να μαθαίνουν και να βιώνουν με ευχαρίστηση τη διαδικασία της μάθησης. Και χωρίς συνεργασία αυτό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί».