Ερώτηση Θ. Ξανθόπουλου στη Βουλή
Οι καθυστερήσεις στο έργο του οδικού
άξονα Καβάλα – Δράμας και οι απαλλοτριώσεις
Τι απαντά η «Εγνατία Οδός ΑΕ»
ΕΡΩΤΗΣΗ προς τους υπουργούς Υποδομών – Μεταφορών και Εσωτερικών, κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Ξανθόπουλος, σχετικά με την μεγάλη καθυστέρηση στο έργο κατασκευής του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, του οδικού άξονα Δράμας – Καβάλας.
Ρωτώντας στη Βουλή, για ποιο λόγο παρατάθηκε για δύο χρόνια ακόμη η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας, μιλάει για εμπαιγμό των κατοίκων της περιοχής, και σημειώνει μεταξύ άλλων: «Παραμονές του Πάσχα 2025, η “Εγνατία Οδός” ανακοίνωσε την απόφασή της να παρατείνει την ολοκλήρωση του έργου του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ. αλλά και του συνόλου του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για δύο επιπλέον χρόνια και συγκεκριμένα μέχρι τις 14 Απριλίου 2027, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για τους λόγους αυτής της παράτασης.
Η ίδια εταιρεία, μόλις τον Νοέμβριο του 2024, είχε αποφασίσει να δώσει παράταση μόλις έξι μηνών για την ολοκλήρωση του ίδιου έργου, μέχρι τις 14 Μαΐου 2025, θεωρώντας προφανώς εφικτή την ολοκλήρωση του την συγκεκριμένη ημερομηνία».
Αναφέρει παρακάτω, ότι, «από την πρωθυπουργική διαβεβαίωση που αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ψευδής φτάσαμε στη σημερινή αρνητική εξέλιξη της νέας διετούς παράτασης του έργου, με την κυβέρνηση να μην ενημερώνει τους πολίτες για τους λόγους που οδήγησαν στη νέα καθυστέρηση».
Ο κ. Ξανθόπουλος ζητάει απαντήσεις για το ποιο είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες και σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες σήμερα; Ποιοί είναι οι λόγοι που έχουν προκαλέσει την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για τουλάχιστον 2,5 χρόνια; Πόσα χρήματα έχουν εκταμιευθεί έως σήμερα για το συγκεκριμένο οδικό έργο και πόσα απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του; Τέλος, ρωτάει αν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της εκτέλεσης του συγκεκριμένου, σημαντικού για την περιοχή, έργου και από ποιους πόρους;
Απάντηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ»
Απάντηση στην ερώτηση δίνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» με έγγραφό της από 25 Απριλίου 2025, όπου αναφέρεται ότι «η σύμβαση κατασκευής του έργου υπογράφηκε στις 14/11/2022 με αρχική προθεσμία περαίωσης 30 μήνες, δηλαδή έως 14.05.2025. Η απαλλοτρίωση ωστόσο των εκτάσεων για την κατασκευή του έργου συντελέστηκε μόλις στις 26/11/2024, δηλαδή πλέον των 2 ετών από την υπογραφή της σύμβασης. Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα (από την υπογραφή της σύμβασης), οι εργασίες είχαν περιορισθεί σε μήκος περίπου ενός εκ των συνολικά 8 χλμ του έργου, στην περιοχή του παλαιού αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα. Η Εγνατία Οδός, λαμβάνοντας υπόψη τις υπολειπόμενες εργασίες του έργου, μετά την συντέλεση της απαλλοτρίωσης, χορήγησε παράταση της συνολικής προθεσμίας κατά 23 μήνες, δηλαδή έως 14/04/2027. Οι εργασίες πλέον εξελίσσονται σε όλο το μήκος του έργου».
Όπως αναφέρει επίσης η «Εγνατία Οδός ΑΕ», «ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 67.930.000 ευρώ και μέχρι σήμερα έχει εκταμιευθεί ποσό περίπου 10.080.000 ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη μέσω του Ε.Π. Ανατολική Μακεδονία Θράκη (2021-2027) και του ΠΔΕ».