Home > νέα > Οι μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από νωρίς πριν την Γ’ Δημοτικού-Ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας Γ. Αλβανόπουλος μιλάει στον «Π.Τ.»

Οι μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από νωρίς πριν την Γ’ Δημοτικού-Ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας Γ. Αλβανόπουλος μιλάει στον «Π.Τ.»

Ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας Γ. Αλβανόπουλος μιλάει στον «Π.Τ.»

Οι μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά

θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από

νωρίς πριν την Γ’ Δημοτικού

Παρουσίαση του βιβλίου «Δος μου μια εφκ3ρία» – «Οδηγός για ένα βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 2 Απριλίου και ώρα 7 το απόγευμα, στην αίθουσα «Αντώνης Παπαδόπουλος» του Δημοτικού Ωδείου Δράμας, θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου  του κ. Γιώργου Αλβανόπουλου με τίτλο: «Δος μου μια εφκ3ρία» – «Οδηγός για ένα βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης».

Ο κ. Αλβανόπουλος, είναι εκπαιδευτικός και προϊστάμενος του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και  Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) Δράμας. Η παρουσίαση του βιβλίου του, «Δος μου μια εφκ3ρία», διοργανώνεται από το Δήμο Δράμας, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες και το Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Ν. Δράμας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα μιλήσει η πρόεδρος του Συλλόγου ΜΔ Δράμας και γραμματέας της Ομοσπονδία κα. Βαΐα Μίκικη, ο κα. Γεωργία Μπάρου πρόεδρος Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες, ο κ. Ανανίας Τοζακίδης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και ο δάσκαλος κ. Δημήτριος Καζάκης.

Για το βιβλίο του μιλάει στον «Πρωινό Τύπο» ο ίδιος ο συγγραφέας κ. Αλβανόπουλος, ο οποίος σημειώνει ότι «πρόκειται για έναν οδηγό σε ένα βραχυχρόνιο πρόγραμμα. Είναι κάτι που καλούνται να κάνουν οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να προωθήσουν ένα παιδί για εκπαιδευτική αξιολόγηση στην υπηρεσία μας. Συχνά υπάρχουν απορίες γι’ αυτό το θέμα, πώς γίνεται, τι εξυπηρετεί κτλ. Αυτό το βιβλίο, επί της ουσίας, θέλει να απαντήσει σ’ αυτά τα ερωτήματα και σε τι εξυπηρετεί ένα τέτοιο πρόγραμμα; Εξυπηρετεί στο να βοηθήσουμε ένα παιδί όσο νωρίτερα γίνεται, ώστε να μειώσουμε τις πιθανότητες να χρειαστεί αργότερα βοήθεια από ειδική αγωγή. Αυτό είναι το βασικό. Και το πώς γίνεται, το περιγράφουμε στο βιβλίο, στο οποίο μπορεί  κανείς να βρει πλούσιο υλικό, ενώ αναφέρεται και η θεωρία πάνω στην οποία στηρίζεται. Πρόκειται για μια θεωρία η οποία έρχεται από την Αμερική και η οποία στην Ελλάδα είναι ακόμα λίγο άγνωστη».

Όπως σημειώνει ο κ. Αλβανόπουλος, «το βιβλίο χωρίζεται σε δύο μέρη: το ένα είναι το θεωρητικό που εξηγεί γιατί προτείνεται αυτό και το πρακτικό, πώς γίνεται, πώς μπορεί να υλοποιηθεί».

Μια νέα προσέγγιση

Ερωτώμενος για το πώς λειτουργεί αυτή τη μέθοδος, ο κ. Αλβανόπουλος σημειώνει ότι, «η παραδοσιακή προσέγγιση στα θέματα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, βασίζεται στη λογική: περιμένω να αποτύχει το παιδί και μετά παρεμβαίνω. Δηλαδή, φτάνει το παιδί στην Γ’ Δημοτικού και μετά γίνεται η αξιολόγηση. Η προτεινόμενη προσέγγιση είναι εντελώς διαφορετική: παρεμβαίνω όσο νωρίτερα γίνεται – με βάση κάποιες ενδείξεις  που μας δίνει το παιδί ότι κάτι δεν πάει καλά και αυτό μπορεί να το βοηθήσει τόσο πολύ, που να μην χρειάζεται από εκεί και ύστερα άλλη βοήθεια ειδικής αγωγής. Δηλαδή, χρειάζεται έγκαιρη παρέμβαση».

Ερωτώμενος για το πόσο έγκαιρα οι γονείς καταφεύγουν να δουν τα θέματα αυτά στο παιδί τους, ο κ. Αλβανόπουλος επισημαίνει ότι «σε όλη την Ελλάδα – αλλά και σε πολλές χώρες της Ευρώπης – δυστυχώς κυριαρχεί ακόμα το μοντέλο που περιμένουμε να αποτύχει το παιδί και μετά παρεμβαίνουμε. Αυτό είναι μια νέα προσέγγιση, που είναι ακόμα στην αρχή της, αλλά νομίζω ότι είναι πολλά υποσχόμενη και πρέπει να δοκιμαστεί στην πράξη, γιατί τα οφέλη θα είναι πολλά».

Ένας ενήλικας με προβλήματα

Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς εξελίσσεται ένα παιδί στο οποίο δεν αντιμετωπίζονται έγκαιρα προβλήματα του είδους, πώς μεγαλώνει αλλά και πώς θα είναι ως ενήλικας, ο συγγραφέας του βιβλίου τονίζει: «Ένα  παιδί που θα έχει μαθησιακές δυσκολίες, θα έχει και ως ενήλικας πολλά προβλήματα που σχετίζονται με τον  προσανατολισμό, με τη διαχείριση του χρόνου, με το υπερβολικό άγχος, με την αυτοπεποίθηση που θα έχει καταρρακωθεί μέχρι τότε γιατί θα έχει αποτύχει πάρα πολλές φορές. Όλα αυτά επηρεάζουν την ψυχοσύνθεση του ατόμου ποικιλοτρόπως, αρνητικά εννοείται».

Αυξητικές τάσεις

Ερωτώμενος αν έχουμε αυξητικές τάσεις των παιδιών  που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, τονίζει ο ίδιος ότι, «η αυξητική τάση τελευταία σχετίζεται περισσότερο με τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Αλλά και τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι επίσης πολλά, η πολυπληθέστερη κατηγορία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Τέλος, στην ερώτηση για το πώς αντιμετωπίζονται αυτά από το σχολείο, τονίζει ότι «οι γονείς θα πρέπει να έρθουν στο ΚΕΔΑΣΥ, να πάρουν μια γνωμάτευση που να πιστοποιεί ότι αυτό συμβαίνει και στη συνέχεια, οι ανάγκες αυτές εξυπηρετούνται στα τμήματα ένταξης που έχουν σχεδόν όλα τα σχολεία».