Home > νέα > Οι μαθήτριες Κυριακή Χρυσομαλλίδου και Κωνσταντίνα Δοξάκη μιλάνε στον «Π.Τ.» για την επιτυχία τους στις Πανελλαδικές

Οι μαθήτριες Κυριακή Χρυσομαλλίδου και Κωνσταντίνα Δοξάκη μιλάνε στον «Π.Τ.» για την επιτυχία τους στις Πανελλαδικές

Οι μαθήτριες Κυριακή Χρυσομαλλίδου

και Κωνσταντίνα Δοξάκη μιλάνε στον «Π.Τ.»

για την επιτυχία τους στις Πανελλαδικές

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΤΟΝ ΧΟΡΟ των βαθμολογιών ζουν τις μέρες αυτές οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2025, καθώς ετοιμάζονται πλέον να δηλώσουν τις Σχολές που επιθυμούν στο μηχανογραφικό τους.

Τα Μηχανογραφικά Δελτία αναμένεται να ανοίξουν την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου και όσοι έχουν τις κατάλληλες βαθμολογίες θα μπορούν να δηλώνουν τις Σχολές που επιθυμούν ή τουλάχιστον αυτές στις οποίες πιστεύουν ότι μπορούν να εισαχθούν ανάλογα με τη βαθμολογία τους.

Στο σημερινό τεύχος του, ο «Π.Τ.» παρουσιάζει δύο μαθήτριες του 1ου Γενικού Λυκείου Δράμας,  εκ των οποίων μάλιστα η μία έδωσε φέτος για δεύτερη χρονιά καθώς το 2024 δεν είχε πετύχει τον στόχο της να εισαχθεί στην Ιατρική Σχολή.

Χρυσομαλλίδου Κυριακή

Πρόκειται για την Χρυσομαλλίδου Κυριακή, μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ η οποία έβγαλε συνολική βαθμολογία 18.425 και συγκεκριμένα στην κατεύθυνση Υγείας. Οι βαθμοί της στα μαθήματα ήταν:  Έκθεση 16,6 – Βιολογία 18,9 – Φυσική 19 – Χημεία 19,2. Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι φέτος έδωσε για δεύτερη χρονιά καθώς πέρσι δεν κατάφερε να πετύχει τις βαθμολογίες για την Ιατρική στην οποία στόχευε.

Ερωτώμενη για το αν τα θέματα ήταν γι’ αυτήν αναμενόμενα ή τη δυσκόλεψαν, σημειώνει ότι ναι μεν «ήταν φυσιολογικά όμως λίγο πιο δύσκολα ίσως από άλλες χρονιές». Σημειώνει μάλιστα ότι «επειδή έδωσα και πέρυσι, μου φάνηκαν πιο εύκολα φέτος».

Στην ερώτηση πώς βίωσε τη διαδικασία αυτή για δύο χρονιές η ίδια μας λέει: «Το βίωσα διαφορετικά φέτος, καλύτερα δηλαδή, καθώς γνώριζα ήδη την ύλη. Ψυχολογικά όμως ήταν πιο δύσκολα, γιατί τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας μου, οι συμμαθητές μου, είχαν ήδη φύγει και σπούδαζαν. Από θέμα άγχους πάντως είχα λιγότερο από πέρσι».

Αναφορικά με τις Σχολές σημειώνει ότι στόχος της είναι η Ιατρική «ιδανικά στη Θεσσαλονίκη, ή στην Αλεξανδρούπολη το πιθανότερο».

Ερωτώμενη αν έχει ήδη κατά νου την ειδικότητα που θα ακολουθήσει στη συνέχεια, μας εξήγησε πως προς το παρόν δεν έχει αποφασίσει ακόμα.

Ρωτήσαμε για το πώς βλέπει το σύστημα των πανελλαδικών, αν πιστεύει ότι είναι καλό ή αν θα πρέπει να αλλάξει: «Θεωρώ ότι το σύστημα αυτό είναι προβληματικό και πολλά πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν. Η χρονιά των πανελληνίων είτε είσαι στην τρίτη λυκείου είτε μεταλυκειακά ξαναδίνεις, είναι πολύ ψυχοφθόρα και ένα παιδί δεν θα έπρεπε να βιώνει μια τέτοια κατάσταση. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να γίνεται με διαφορετικό τρόπο».

Ερωτώμενη αν θεωρεί αν είναι δίκαιο σύστημα, διευκρινίζει: «Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να πω ότι είναι δίκαιο, γιατί κρίνεσαι από ένα τρίωρο, ασχέτως για ό,τι έχουμε κάνει μέσα στη χρονιά. Γι’ αυτό θεωρώ ότι δεν είναι και αντιπροσωπευτικό. Και μια ατυχία θα μπορούσε να σε στείλει εκτός επιλογής».

Δοξάκη Κωνσταντίνα

Η Δοξάκη Κωνσταντίνα από το 1ο ΓΕΛ, στο τομέα των Ανθρωπιστικών Σπουδών, συγκεντρώνει 18.250 μόρια και οι βαθμοί της στα μαθήματα είναι: Αρχαία 18,2 – Λατινικά 19,5 – Ιστορία 19,6 – Έκθεση 15,7.

Ερωτώμενη πώς της φάνηκαν τα θέματα, καθώς η ίδια συμμετείχε για πρώτη φορά και πώς βίωσε τη διαδικασία των εξετάσεων, σημειώνει: «Γενικά μου φάνηκαν εύκολα τα θέματα, κυρίως στην Ιστορία και τα Αρχαία. Τα Λατινικά είναι πάντα εύκολα για τους καλά διαβασμένους, αλλά φέτος ήταν λίγο περίεργες οι ασκήσεις».

Ερωτώμενη για το πώς είδε την όλη διαδικασία, εξήγησε ότι δεν είχε καθόλου άγχος γιατί είχε διαβάσει αρκετά καλά, «και ήξερα ότι τα μόρια αρκούν για να περάσω στη Σχολή που θέλω».

Η Σχολή για την οποία ενδιαφέρεται είναι η Αγγλική Φιλολογία και την επέλεξε επειδή είναι πολύ καλή Σχολή, αν και αρχικά είχε στο μυαλό της την Γερμανική Φιλολογία, ενώ γενικά της αρέσει να μαθαίνει ξένες γλώσσες.

Ερωτώμενη σχετικά με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων μας λέει ότι «καλό δεν είναι σίγουρα, έχει πολλά προβλήματα και ειδικά για την θεωρητική κατεύθυνση έχει πολλή αποστήθιση. Ενώ παιδιά που μπορεί να το έχουν με τα θεωρητικά μαθήματα αλλά δεν μπορούν να αποστηθίζουν, δεν μπορούν να γράψουν καλά.  Αν δεν τα έχεις μάθει απ’ έξω, δεν μπορείς να γράψεις τόσο καλά και ειδικά στην Ιστορία».

Σημειώνει πάντως ότι «ήταν αρκετά κουραστικό και γενικά σαν διαδικασία έχει πολλά προβλήματα και αν αποτύχεις είναι δύσκολο να το κάνεις και δεύτερη φορά. Δεν μπορεί από τις εξετάσεις πέντε ημερών να κρίνεται το μέλλον σου. Και ειδικά φέτος όταν έχεις και ένα μάθημα όπως την Έκθεση, η οποία βαθμολογείται κάπως υποκειμενικά».

Κλείνοντας, για τα παιδιά που δεν πέτυχαν, σημειώνει ότι «ο καθένας κρίνει για τον εαυτό του, τι δυνάμεις έχει και αν θέλει να το ξανακάνει για δεύτερη χρονιά και να προσπαθήσει. Σίγουρα όμως, δεν πρέπει να απογοητεύεται κανείς, γιατί δεν τελειώνουν τα πάντα εδώ και υπάρχουν αρκετές επιλογές να ακολουθήσει κανείς».

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης, ότι, η Κωνσταντίνα Δοξάκη, έδινε παράλληλα και για πτυχίο πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας, το οποίο μάλιστα πήρε με άριστα παμψηφεί και σίγουρα είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για την ίδια, καθώς έβγαλε στο πιάνο πρόγραμμα μιας ώρας περίπου. Η ίδια περιμένει επίσης τις βαθμολογίες από τα μαθήματα γλώσσας στα Αγγλικά και στα Γερμανικά.