Home > νέα > Παντελής αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Παντελής αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ερώτηση Χ. Κεφαλίδου στη Βουλή

Παντελής αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ

για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΡΩΤΗΣΗ στη  Βουλή και προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσε η βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ κα. Χαρά Κεφαλίδου, σχετικά με την παντελή αδιαφορία του Υπ. Παιδείας για τις σχολικές βιβλιοθήκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, η ίδια έχει ήδη καταθέσει και παλαιότερα με την ίδια ερώτηση, το Μάιο του 2020 καθώς και τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου. Επανέρχεται για μια ακόμα φορά, «επισημαίνοντας την σημαντικότητα του θεσμού για την  εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα μας και τον σημαντικό παιδαγωγικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίζει καθώς και την πολύτιμη συμβολή του στη μόρφωση, την καλλιέργεια και τη φιλαναγνωσία των μαθητών».

Όπως τονίζει η κα. Κεφαλίδου, «είναι πλέον σαφές ότι ένας σημαντικός θεσμός για την εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα μας οδηγείται σε μαρασμό με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ.

Σας επισημαίνω για πολλοστή φορά, ότι δυνατότητα εγγραφής στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τα δημόσια δημοτικά σχολεία που διαθέτουν αυτόνομο χώρο για τη φιλοξενία της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Σκοπός της δημιουργίας του Δικτύου είναι η θεσμοθέτηση ενιαίας ανάπτυξης, οργάνωσης και λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών, καθώς και ο βέλτιστος συντονισμός τους για την αποτελεσματική συμβολή τους στη δημόσια εκπαίδευση».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει, «ο θεσμός αυτός ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2018, οπότε με Υπουργική Απόφαση ιδρύθηκε το Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών δημόσιων δημοτικών σχολείων. Τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου εντάχθηκαν σε αυτό οι πρώτες 913 σχολικές μονάδες (στην Α΄ φάση), ενώ σχεδόν ένα χρόνο μετά θα χρηματοδοτούντο (από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) με 2.800.000 ευρώ οι Σχολικές Επιτροπές των Δήμων (3.000 ευρώ ανά σχολείο), προκειμένου να εξοπλιστούν οι πρώτες σχολικές μονάδες που εντάχθηκαν στο Δίκτυο. Τον Απρίλιο του 2019 προστέθηκαν επιπλέον 663 σχολεία (Β’ Φάση). Σε αυτές τις σχολικές μονάδες συγκαταλέγονται και δημοτικά σχολεία της Περιφέρειάς μου του Νομού Δράμας. Παρότι όμως έχει παρέλθει πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, τα σχολεία που εντάχθηκαν στο Δίκτυο κατά τη Β’ Φάση δεν έχουν ακόμη λάβει την απαραίτητη χρηματοδότηση, για να προμηθευτούν τον αναγκαίο εξοπλισμό, τα βιβλία, τα περιοδικά, τα εγχειρίδια κλπ. και να λειτουργήσουν».

Μετά από όλα τα παραπάνω καθώς και άλλα ζητήματα, η βουλευτής Δράμας ζητάει να μάθει αν θα διατεθούν οικονομικοί πόροι στις σχολικές μονάδες που εντάχθηκαν στο Δίκτυο κατά τη Β’ Φάση και δεν έχουν λάβει την απαραίτητη χρηματοδότηση.

«Η πλειονότητα των σχολικών βιβλιοθηκών σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκονται μέσα σε σχολικές τάξεις. Ο δανεισμός, η έκδοση κάρτα μέλους, η πρόσβαση στο διαδίκτυο, η παραγωγή φωτοαντιγράφων, η καταλογογράφηση, η συστηματική ταξινόμηση αποτελούν βασικές λειτουργίες μιας σχολικής βιβλιοθήκης. Τα περισσότερα σχολεία όμως δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο σας να συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή;»

«Ποιες δράσεις θα αναλάβει το Υπουργείο ώστε οι αποθήκες βιβλίων που υπάρχουν σήμερα – στις περισσότερες των περιπτώσεων – να γίνουν πραγματικές Σχολικές Βιβλιοθήκες;»