Home > νέα > Πενήντα εννέα θέσεις φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Δράμας Δηλώσεις δημάρχου, αντιδημάρχου και διευθύντριας Προγραμματισμού Δήμου Δράμας

Πενήντα εννέα θέσεις φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Δράμας Δηλώσεις δημάρχου, αντιδημάρχου και διευθύντριας Προγραμματισμού Δήμου Δράμας

Ολοκληρώθηκε το σχέδιο χωροθέτησης

Πενήντα εννέα θέσεις φορτιστών

ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Δράμας

Δηλώσεις δημάρχου, αντιδημάρχου και διευθύντριας Προγραμματισμού Δήμου Δράμας

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τύπου που παραχώρησε χθες το μεσημέρι ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος, ανακοινώθηκε ότι ολοκληρώθηκε το σχέδιο χωροθέτησης του Δήμου Δράμας, για 59 συνολικά θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια του Δήμου.

Για το ίδιο θέμα, μίλησαν επίσης ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης κ. Τάσσου καθώς και η προϊσταμένη του Τμήματος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης κα. Ιωσηφίδου.

Όπως είπε ο κ. Μαμσάκος, το έργο χρηματοδοτείται από το Πράσινο Ταμείο, και «με την ολοκλήρωση του σχεδίου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, χωροθετήθηκαν 59 σημεία φόρτισης από τα οποία τα 42 βρίσκονται στην πόλη της Δράμας και τα 18 στις τοπικές Κοινότητες. Με το σχέδιο αυτό καταρτίστηκε ο οδικός χάρτης χωροθέτησης, των δημοσίως προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που αποτελεί και το προαπαιτούμενων για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στο Δήμο Δράμας».

Στις δηλώσεις του, ο αντιδήμαρχος κ. Τάσσου  αναφέρθηκε αναλυτικά στην πρόταση χωροθέτησης του Δήμου, λέγοντας ότι  πρόκειται για «δημοσίως προσβάσιμους χώρους επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και θέσεων στάθμευσης που πρέπει να εκπονηθούν από τους Δήμους μέσα στα διοικητικά τους όρια.

Συμπεριλαμβάνει χωροθέτηση σε  υπαίθριους και στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης, σε παρόδιες θέσεις στάθμευσης, σε υπαίθριους στεγασμένους χώρους, σε χώρους εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων, χώρους εξυπηρέτησης τροφοδοσίας, τα ταξί και σε χώρους για θέσεις στάθμευσης για οχήματα ΑμεΑ».

Όπως είπε ο κ. Τάσσου, «οι μεσαίοι και μεγάλοι Δήμοι της χώρας, υποχρεούνται να συντάξουν σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, η οποία τα τελευταία χρόνια εμφανίζει μια ιδιαίτερη αύξηση και ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό, τόσο για λόγους οικονομίας, όσο και για λόγους μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022, έχουν ταξινομηθεί υπερδιπλάσια και τριπλάσια οχήματα είτε ηλεκτρικά είτε και υβριδικά, τα οποία έχουν την ανάγκη φόρτισης. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο υποψήφιος αγοραστής ενός τέτοιου οχήματος, είναι ακριβώς ο τρόπος και ο χώρος με τον οποίο θα το φορτίζει».

Τόνισε ακόμα ο κ. Τάσσου, ότι, «οι δημότες  της Δράμας, θα έχουν σύντομα σε έντυπη αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή τα σημεία που οριοθετήθηκαν μέσα στο σχέδιο φόρτισης» και συμπλήρωσε, ότι, «αυτό το οποίο θα εξεταστεί σε δεύτερη φάση από το Δήμο Δράμας και όταν θα υπάρξουν φυσικά τα αντίστοιχα κονδύλια, θα είναι η υλοποίηση αυτού του σχεδίου στην πράξη, με μεθοδολογία η οποία αναλύεται στο σχέδιο φόρτισης, ώστε ο Δήμος Δράμας, να είναι ένας από τους πρώτους μεσαίους Δήμους, ο οποίος θα έχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών είτε υβριδικών οχημάτων, κάτι το οποίο θα είναι ένα βήμα στον εκσυγχρονισμό μας και ένα βήμα στο να δείξουμε ότι είμαστε ένας Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που σέβεται τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη που έτσι κι αλλιώς έχουμε δείξει ότι το κάνουμε και με την ανάπλαση της 19ης Μαΐου».

Τέλος, η προϊσταμένη του Τμήματος Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης κα. Ιωσηφίδου, εξήγησε πως «στις 16 Νοεμβρίου έκανε μια προσπάθεια να υποβάλει μια πρόταση για χρηματοδότηση για πιλοτική τοποθέτηση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, στο πλαίσιο χρηματοδοτήσεων από το πρόγραμμα Horizon. Η πρόταση αυτή έγινε σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης και με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για τα αποτελέσματα αυτής της πρότασης, αλλά είναι πολύ πιθανόν να έχουμε ευχάριστα αποτελέσματα, έστω και για την πιλοτική τοποθέτηση συγκεκριμένων φορτιστών στην πόλη της Δράμας».

Τα σημεία τοποθέτησης

  1. Μία θέση στο χώρο στάθμευσης Ταξί στο Νοσοκομείο Δράμας.
  2. Έξι φορτιστές στο χώρα στάθμευσης βαρέων οχημάτων στην οδό Χελμού.
  3. Δύο θέσεις σε γήπεδα και χώρο ΑμεΑ στην οδό Χελμού.
  4. Τέσσερις θέσεις επί της Εθνικής Αμύνης όπισθεν Λέσχης Αξιωματικών.
  5. Μία θέση επί της οδού Ηπείρου στο Ταξί (Διοικητήριο).
  6. Πέντε θέσεις στο χώρο στάθμευσης στο Διοικητήριο Δράμας.
  7. Τρεις θέσεις στο Πάρκο Κομνηνών (μία ΑμεΑ).
  8. Δύο θέσεις στο χώρο στάθμευσης της οδού Βάρναλη (δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο).
  9. Δύο θέσεις στο πάρκινγκ του ΟΣΕ.
  10. Μία θέση στα ταξί επί της Εθνικής Αμύνης.
  11. Μία θέση στα ταξί από της οδού Θ. Αθανασιάδη.
  12. Δύο θέσεις επί της οδού Γ. Παπανδρέου.
  13. Δύο θέσεις στον χώρου στάθμευσης του Νοσοκομείου Δράμας.
  14. Μία θέση επί της οδού Καστρινού (γήπεδο Δόξας).
  15. Μία θέση επί της οδού Εθν. Αμύνης.
  16. Μία θέση στην αλάνα Ορτακινών.
  17. Δύο θέσεις στο Γήπεδο Κραχτίδη.
  18. Μία θέση στην οδό Αγίας Βαρβάρας.
  19. Δύο θέσεις στην πλατεία Ταξιαρχίας.
  20. Μία θέση στην οδό Καππαδοκίας.
  21. Μία θέση στην οδό Αγαθουπόλεως.
  22. Δύο θέσεις στον Ξηροπόματο.
  23. Δύο θέσεις στην Χωριστή.
  24. Δύο θέσεις στην Καλλίφυτο.
  25. Δύο θέσεις στον Καλό Αγρό.
  26. Μία θέση στα Κουδούνια.
  27. Μία θέση στο Λιβαδερό.
  28. Και από μία θέση: Μακρυπλάγιο, Μαυρόβατο, Μικροχώρι, Μοναστηράκι, Μυλοπόταμο, Νικοτσάρα, Σιδηρόνερο, Σκαλωτή.