Home > Πρώτο Θέμα > Ποια σημεία στο κέντρο της πόλης μας προτάθηκαν για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων καταστημάτων

Ποια σημεία στο κέντρο της πόλης μας προτάθηκαν για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων καταστημάτων

Συνάντηση χθες στο γραφείο του δημάρχου Δράμας

Ποια σημεία στο κέντρο της πόλης μας

προτάθηκαν για φορτοεκφόρτωση

εμπορευμάτων καταστημάτων

Σολάκης: Σε τεχνική διαβούλευση η εφαρμογή τους

για τα αρνητικά και τα θετικά σημεία

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕΤΑ το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από τις παρεμβάσεις του Δήμου στη διασταύρωση των οδών Σκρά και Βεργίνας, όπως είναι γνωστό υπήρξε συζήτηση σε τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Εκεί, είχε αποφασιστεί να υπάρξει συνάντηση των ενδιαφερομένων μερών και συζήτηση, ώστε να βρεθούν σημεία φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων για καταστήματα της πόλης, που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις σταθμεύσεις.

Η συνάντηση αυτή έγινε χθες το πρωί, στο γραφείο του δημάρχου Δράμας κ. Μαμσάκου. Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών υπεύθυνος της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Σολάκης, η προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου κα. Καρατζόγλου, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Σκουλίδης, ως εκπρόσωπος των καταστηματαρχών, και δύο εκπρόσωποι της Τροχαίας Δράμας.

Μετά από την ολοκλήρωση της σύσκεψης, σε δηλώσεις του στον «Πρωινό Τύπο», ο αντιδήμαρχος κ. Σολάκης, αναφέρθηκε στις αποφάσεις που πάρθηκαν. Όπως αρχικά σημείωσε, οι αποφάσεις αυτές βρίσκονται ακόμα «σε τεχνική διαβούλευση» και θα εφαρμοστούν έπειτα από σχετική ενημέρωση προς τους καταστηματάρχες των περιοχών αυτών.

Αναλυτικότερα, αποφασίστηκε να δημιουργηθούν στάσεις μόνο για τις προμήθειες των εμπορικών καταστημάτων σε συγκεκριμένα σημεία φορτοεκφόρτωσης, τα οποία θα οριστούν με ειδική διαγράμμιση. Οι στάσεις θα οριστούν στις παρακάτω οδούς:

  1. Στην οδό Σκρά από την είσοδο της Εμμ. Παπά και στη δεξιά πλευρά, θα οριστούν δύο ή τρεις στάσεις φορτοεκφόρτωσης. Να σημειώσουμε ότι σ’ εκείνη την πλευρά απαγορεύεται η οποιαδήποτε στάθμευση, και θα υπάρξει ειδική διαγράμμιση αποκλειστικά για φορτοεκφόρτωση χαμηλά της οδού. Δεν θα παρακωλύει την κυκλοφορία των οχημάτων. Τα σημεία αυτά θα εξυπηρετούν επαγγελματίες των οδών Σκρά, Εμμ. Παπά και Βεργίνας.
  2. Επί της οδού 40 Εκκλησιών, δεξιά στην είσοδό της από την οδό Βεργίνας. Μία θέση φορτοεκφόρτωσης.
  3. Επί της οδού Ίωνος Δραγούμη στην αριστερή πλευρά, μία θέση στην αρχή της οδού και μία θέση στο τέλος της οδού. Στα σημεία αυτά, αν και σταθμεύουν οχήματα, απαγορεύεται η μόνιμη στάθμευση, ενώ η άλλη πλευρά της οδού είναι με ελεγχόμενη στάθμευση.
  4. Μία θέση στάσης για φορτοεκφόρτωση επί της οδού Κωνσταντινουπόλεως, δεξιά από την είσοδό της από την οδό Βεργίνας.

Όπως σημείωσε ο κ. Σολάκης, αυτά τα σημεία επιλέχθηκαν επειδή δεν εμποδίζουν σε καμιά περίπτωση την κυκλοφορία των άλλων οχημάτων, ενώ αν τηρηθεί σωστά το μέτρο, θα ωφελήσει σημαντικά τις περιοχές αυτές.

Ήπια κυκλοφορία στο κέντρο

Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις που έχουν ξεκινήσει να γίνονται από το Δήμο στην κυκλοφορία της πόλης, ο κ. Σολάκης εξήγησε, ότι η νέα φιλοσοφία ξεκινάει από την αρχή της ήπιας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης. «Ξεκινήσαμε από το γεγονός ότι το κέντρο κάθε μοντέρνας πόλης θα πρέπει να διέπεται από μορφές ήπιας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία που είναι δομημένη πλέον στις κυκλοφοριακές μελέτες».

Αναφορά έκανε επίσης ο κ. Σολάκης στην εφαρμογή του προγράμματος της Βιοκλιματικής Αναβάθμισης (ΒΑΑ) επί της οδούς 19ης Μαΐου από το ύψος του Αγίου Νικολάου έως και τα φανάρια στο ύψος της ΔΕΚΠΟΤΑ, όπου «θα δημιουργηθεί ήπια κυκλοφορία, το οδόστρωμα θα μικρύνει, τα πεζοδρόμια θα μεγαλώσουν όπως και οι δημόσιοι χώροι και οι πλατείες», ενώ αναφέρθηκε και στη μελέτη του Σχεδιασμού Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), «που είναι μια μελέτη για το κέντρο της πόλης με την ίδια φιλοσοφία, της ήπιας κυκλοφορίας των οχημάτων».

Οδός Σκρά

Αναφερόμενος στο ζήτημα της οδού Σκρά, ο κ. Σολάκης είπε ότι οι νησίδες προσωρινά παραμένουν, «μέχρι να διαπιστωθούν τα θετικά και αρνητικά σημεία από την εφαρμογή τους», λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μπορεί για παράδειγμα στην κάθοδο της Εμμ. Παππά από την Σκρά προς τη Βεργίνας, να χρειαστεί να μεγαλώσουμε χωροταξικά την λωρίδα κυκλοφορίας ή να τη μικρύνουμε. Ή να διαπιστώσουμε ότι στην πορεία ενός πεζού εκεί που εφάπτεται η Σκρά με τη Βεργίνας, να χρειαστεί να μεγαλώσει ή μικρύνει επίσης», επισημαίνοντας ότι όλα αυτά, αυτή την ώρα, βρίσκονται σε τεχνική διαβούλευση μέχρι να οριστικοποιηθούν οι τελικές αποφάσεις.