Home > Νέα > Πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία

Πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία

Πρόσληψη 2.800 ψυχολόγων

και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία

 

Στην άμεση πρόσληψη 2.800 αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, κατά την τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας και της αρμόδιας υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη, που ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος, είναι η αποτελεσματική θωράκιση της σχολικής κοινότητας στο σύνολό της, ώστε τα μέλη της να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για να διαχειριστούν αποτελεσματικά κρίσιμες και απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως η κρίση της πανδημίας.

Για το πρόγραμμα έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 46 εκατ. ευρώ μέσα από πόρους του ΕΣΠΑ, ενώ τονίζεται ότι για πρώτη φορά προσλαμβάνονται ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων, στη γενική εκπαίδευση.

Το προσωπικό που θα προσληφθεί θα εργάζεται ανά ομάδες σχολείων, προσφέροντας εξειδικευμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη καθοδήγηση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς, παρεμβαίνοντας έγκαιρα για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που προκύπτουν εντός της σχολικής κοινότητας, ενώ θα βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, έναν νέο θεσμό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος θα είναι ο πρώτος αποδέκτης των συμβάντων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Σύμφωνα με το υπουργείο, ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι διερευνητικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός, ενώ για την επίτευξη των στόχων της δράσης προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν συνεργατικές, βιωματικές και διαθεματικές μέθοδοι εντός και μεταξύ των σχολικών μονάδων, όπου δύναται να εμπλακούν γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές Αρχές ή ομάδες.

Επίσης, προβλέπεται να σχεδιαστούν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως εργαστήρια, roleplay, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.λπ