Κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας
Προβληματισμός για τις 150 θέσεις
στάθμευσης που χάνονται
από την εφαρμογή του ΒΑΑ
Δήμαρχος: Στόχος είναι το αυτοκίνητο να βγει από το κέντρο της πόλης
Του Θανάση Πολυμένη
ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ του Δημοτικού Συμβουλίου Δράμας συζητήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου, το θέμα της έγκρισης της Κυκλοφοριακής Μελέτης στο πλαίσιο του νέου ΒΑΑ στο κέντρο της πόλης: «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ανάδειξη δημόσιων χώρων Δημοτικού Κήπου, Οδού Εθνικής Αμύνης και Κεντρικής Πλατείας Δράμας – Α’ ΦΑΣΗ».
Ο «Π.Τ.» είχε δημοσιεύσει σχετικά στοιχεία από το τι προβλέπει η μελέτη αυτή, όπως την υποβάθμιση της οδού Εθν. Αμύνης από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση σε μία, την απουσία θέσεων στάθμευσης και την πλήρη πεζοδρόμηση μέρους των οδών Ι. Δραγούμη και Θ. Αθανασιάδη, στο τμήμα ανάμεσα στην πλατεία Ελευθερίας και το Δημοτικό Κήπο.
Και ακόμα, η εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων μέσω της οδού Αγίας Σοφίας προς την οδό 19ης Μαΐου και την οδό Πατρ. Διονυσίου.
Την αντίθεσή τους για τον τελικό σχεδιασμό εξέφρασαν και οι τρεις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, αναφερόμενες κυρίως στο ζήτημα των περίπου 150 θέσεων στάθμευσης που χάνονται από το κέντρο της πόλης, αλλά και την υπερφόρτωση της 19ης Μαΐου.
Η διαφορά είναι όμως ότι, μ’ αυτές τις παρατηρήσεις, οι δύο παρατάξεις της ελάσσονος αντιπολίτευσης «Ενώνουμε τη Δράμα» και «Πρότζεκτ για τη Δράμα», ψήφισαν θετικά το σύνολο της μελέτης, ενώ η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Πόλη και Ζωή» το καταψήφισε, επισημαίνοντας ότι η μελέτη είναι αποσπασματική, ότι η δημοτική αρχή δεν έχει κάνει καμιά προετοιμασία για χώρους στάθμευσης, τονίζοντας όμως, «παρ’ ότι συμφωνούμε με το σύνολο του έργου του ΒΑΑ».
Αναλυτικότερα και κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο επικεφαλής της «Πόλης και Ζωής» κ. Μλεκάνης, είπε ότι αυτό που διαφαίνεται από τη μελέτη είναι ότι θα χαθούν 150 θέσεις στάθμευσης και «η πρόταση που γίνεται για να ισοσκελιστούν αυτές οι θέσεις, δεν είναι καινούρια, αλλά ένα υφιστάμενο καθεστώς. Το δημοτικό πάρκινγκ και το πάρκινγκ του Γουντσίδη, υπάρχουν και σήμερα. Και παρ’ ότι υπάρχουν και σήμερα η Πατρ. Διονυσίου και η Εθν. Αμύνης είναι γεμάτες με αυτοκίνητα σταθμευμένα κάθε μέρα».
Όπως αναφέρει, «αναγνωρίζοντας το πρόβλημα οι ίδιοι οι μελέτες, προβλέπουν ότι με αύξηση 10% του αριθμού των αυτοκινήτων στη Δράμα, το πρόβλημα θα είναι αξεπέραστο. Από όση εμπειρία έχουμε από τις μελέτες που προβλέπουν αύξηση 10%, κι εσύ να προβλέπεις μηδέν, πιστεύουμε ότι το πρόβλημα θα είναι αξεπέραστο ακόμα και μετά την ολοκλήρωση των έργων ακόμα και κατά την εκτέλεσή τους».
Σημείωσε ακόμα ότι, «με την κατάργηση της Θ. Αθανασιάδη η εκτροπή θα κατευθύνεται σε άλλους δρόμους μεταξύ των οποίων και στη 19ης Μαΐου. Εκεί όπου έγινε το προηγούμενο ΒΑΑ, με έναν από τους τρεις στόχους να είναι η μείωση της κυκλοφορίας, ενώ θα έχουμε αύξηση εκεί μετά απ’ αυτό. Υπενθυμίζω ότι από κάτω είναι ο πλακοσκεπής που έχει γεράσει υπερβολικά. Όλα αυτά, δεν μας επιτρέπουν να γίνουμε συμμέτοχοι και συνένοχοι στο τεράστιο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι Δραμινοί γιατί δεν έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα».
Τόνισε μάλιστα ότι συμφωνούν με το έργο του ΒΑΑ, «η Εθν. Αμύνης είναι ο τελευταίος δρόμος που θα έπρεπε να αναπλαστεί. Άλλοι δρόμοι και πεζοδρόμια είναι σε χειρότερη κατάσταση».
Εκ μέρους της παράταξης «Πρότζεκτ για τη Δράμα» ο κ. Ιωαννίδης σημείωσε ότι «ναι μεν χάνονται αρκετές θέσεις», τόνισε ότι όμως, ότι, «με αυτή τη μελέτη, δεν είναι ότι γίνεται επιφανειακά και μόνο η ανάπλαση της πλατείας και του κήπου, αλλά οι υποδομές που αναβαθμίζονται και σήμερα είναι απαρχαιωμένες».
Στάθηκε στο ζήτημα των θέσεων στάθμευσης κυρίως για την οδό Πατρ. Διονυσίου όπου και εκεί θα χαθούν θέσεις εξαιτίας του λεωφορειόδρομου!
Ο κ. Χαραλαμπίδης από την παράταξη «Ενώνουμε τη Δράμα», είπε ότι οι μελετητές είχαν αρκετά στοιχεία στη διάθεσή τους και συμφωνεί ότι «θα πρέπει να αποσυμφορήσουμε το κέντρο από το αυτοκίνητο», ψηφίζοντας θετικά.
Εκτός κέντρου το αυτοκίνητο
Απαντώντας ο δήμαρχος Δράμας κ. Παπαδόπουλος, σημείωσε ότι πρόκειται για μια επιστημονική μελέτη, και έγινε με ένα σκεπτικό του αείμνηστου Κώστα Αποστολίδη, ότι «πρέπει να εξευρωπαϊστούμε. Δεν μπορεί αυτή η πόλη να λέγεται ευρωπαϊκή και να θέλει να παρκάρει ο άλλος στην πλατεία Ελευθερίας για να πάει στο Αρχοντικό για να πιει μπύρα με τον Τσακίρη… δεν γίνεται», συμπληρώνοντας … «το λέω παραστατικά».
Συνεχίζοντας εξήγησε ότι, «η σκέψη ήταν να απομακρύνουμε το αυτοκίνητο από το κέντρο της πόλης. Αυτό πρέπει να σεβαστούμε, αυτό σεβάστηκε η μελέτη κι έκανε εξειδίκευση».
Στο σημείο αυτό, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Επεκτείνουμε την ελεγχόμενη στάθμευση. Η οποία, πλέον, δεν θα είναι με την κάρτα που ξεχάσαμε, δεν θα είναι ο καταστηματάρχης που πάρκαρε έξω από το μαγαζί του και παίρνει το αυτοκίνητο το μεσημέρι και άρα εγώ δεν ξέρω που να πάω».
Όπως είπε, η ελεγχόμενη στάθμευση θα επεκταθεί και σε άλλους δρόμους όπως Ηπείρου, Βεργίνας και αλλού και αμέσως απελευθερώνονται χώροι. «Το υφιστάμενο πάρκιγνκ του Δήμου που σήμερα εκμισθώνεται, προβλέπεται να αναπλαστεί μέσω του ΒΑΑ και θα γίνει με ελεγχόμενη στάθμευση». Προανήγγειλε μάλιστα ότι, η ελεγχόμενη στάθμευση θα είναι σύγχρονη και ο καθένας θα ξέρει μέσω εφαρμογής στο κινητό του τηλέφωνο πού υπάρχει κενή θέση για να σταθμεύσει.
Όπως είπε, «αλλάζει γενικότερα η συμπεριφορά μέσα στην πόλη. Είπαμε, το αμάξι θα βγει. Δεν θα κάνουμε βόλτα για να ψάχνουμε να παρκάρουμε, αλλά με το κινητό τηλέφωνο θα ξέρουμε που υπάρχει θέση. Πιστεύω ότι θα μας δικαιώσει ο χρόνος».

