Home > νέα > Σε απεργία διαρκείας από 1 Ιουλίου τα συνεργεία αυτοκινήτων και στη Δράμα Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Σωματείου Συνεργείων Αυτοκινήτων Ν. Δράμας κ. Μ. Δρουγούτης

Σε απεργία διαρκείας από 1 Ιουλίου τα συνεργεία αυτοκινήτων και στη Δράμα Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Σωματείου Συνεργείων Αυτοκινήτων Ν. Δράμας κ. Μ. Δρουγούτης

Αντιδρούν στο νέο Ψηφιακό Πελατολόγιο

Σε απεργία διαρκείας

από 1 Ιουλίου τα συνεργεία

αυτοκινήτων και στη Δράμα

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Σωματείου Συνεργείων Αυτοκινήτων Ν. Δράμας κ. Μ. Δρουγούτης

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ διαρκείας κατεβαίνουν από την επόμενη Τρίτη 1 Ιουλίου, τα συνεργεία αυτοκινήτων στη Δράμα αλλά και πανελλαδικά, καθώς διαμαρτύρονται στην υποχρεωτική εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου» που ζητάει η ΑΑΔΕ.

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο, είναι μια ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποίας το συνεργείο αυτοκινήτων για οποιαδήποτε δουλειά κάνει, θα πρέπει να καταγράφει άμεσα τα στοιχεία του οχήματος και του πελάτη φυσικά, ακόμα και για το πιο μικρό πράγμα.

Και αυτό θα πρέπει υποχρεωτικά να ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Ιουλίου, χωρίς να δοθεί στους ιδιοκτήτες συνεργείων ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής αλλά και εκπαίδευσης, κυρίως για τους μεγαλύτερους σε ηλικία επαγγελματίες.

Για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, μιλάει στον «Π.Τ.» ο κ. Μιχάλης Δρουγούτης, πρόεδρος του Σωματείου Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Γεωργικών Μηχανημάτων Ν. Δράμας, ο οποίος αναφέρει επίσης ότι στη Δράμα «η απεργία θα έχει μεγάλη συμμετοχή, πάνω από 90%».

Η απεργιακή κινητοποίηση είναι καθολική σε όλη την Ελλάδα από 1 μέχρι και 5 Ιουλίου, καθώς οι επαγγελματίες ζητούν την άμεση απόσυρση του σχετικού νομοσχεδίου, καθώς όπως επισημαίνουν, είναι αδύνατο τεχνικά να εφαρμοστεί το μέτρο και αυτό λόγω τεχνικής και λειτουργικής αδυναμίας προσαρμογής, τονίζοντας ότι η πλειονότητα των μικρών και οικογενειακών συνεργείων στερείται υποδομών, προσωπικού και κατάρτισης στη χρήση τέτοιων ψηφιακών εργαλείων.

Επιπλέον, καταγγέλλουν ότι δεν προβλέφθηκε καμία μεταβατική περίοδος εφαρμογής, ούτε στοιχειώδης καθοδήγηση από τις αρμόδιες αρχές. Παράλληλα, όπως αναφέρουν, το μέτρο δημιουργεί σύγχυση ως προς το ποιες εργασίες πρέπει να καταγράφονται, ενώ γεννά νομική ανασφάλεια για ενδεχόμενες ερμηνείες και κυρώσεις.

Χωρίς διαβούλευση

Αναλυτικότερα και μιλώντας στον «Π.Τ.» ο κ. Δρουγούτης, τονίζει: «Πριν από δυόμιση μήνες η κυβέρνηση, ξαφνικά και χωρίς καμιά διαβούλευση με τις Ομοσπονδίες και τα Σωματεία μας, ανακοίνωσε το Ψηφιακό Πελατολόγιο. Κάθε αυτοκίνητο που έρχεται στο μαγαζί, θα πρέπει να γράφεται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ, θα στέλνουμε τα στοιχεία του πελάτη και του οχήματος και θα πρέπει να διευκρινίζουμε και ποιες δουλειές θα γίνονται».

Όπως επισημαίνει, «μπορεί να είναι για την πάταξη της φοροδιαφυγής, αλλά για εμάς, είναι ότι χάνουμε πολύ χρόνο γι’ αυτό. Οι περισσότεροι από τα συνεργεία, δεν είμαστε ψηφιοποιημένοι με τα ηλεκτρονικά και την τεχνολογία και ειδικότερα όσοι είναι μεγαλύτερης ηλικίας».

Αυτό που εξηγεί ο κ. Δρουγούτης, είναι ότι, «η Ομοσπονδία μας ήρθε σε επαφή με το διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή ο οποίος ήταν ανένδοτος και ούτε καν δέχθηκε να μας μιλήσει. Και αυτό είναι απαράδεκτο. Είχαμε την προηγούμενη Τετάρτη οι δύο Ομοσπονδίες στην Ελλάδα μια συνάντηση με το Διευθυντή του Υπουργείου Οικονομικών, ο οποίος και αυτός μας απαξίωσε σαν κλάδο. Αντί να καθίσουν να το συζητήσουμε και να το βελτιώσουμε κάπως, αντίθετα δεν δέχονται καμία συζήτηση μαζί μας».

Ερωτώμενος αν έχουν δώσει κάποιο χρόνο προσαρμογής, ο κ. Δρουγούτης σημειώνει ότι «μας έδωσαν ένα μήνα προσαρμογής τον Ιούνιο και από 1 Ιουλίου εφαρμόζεται κανονικά το Ψηφιακό Πελατολόγιο».

Όπως διευκρινίζει, «στο διάστημα αυτό δεν είχαμε καμιά ενημέρωση προφορικά, να γίνουν ορισμένα σεμινάρια να το μάθουμε, να μας βοηθήσουν λίγο. Έχουν ένα βίντεο στο YouTube στην ΑΑΔΕ χωρίς όμως να καταλαβαίνεις και πολλά πράγματα. Εκτός αυτού, τα περισσότερα συνεργεία στη Δράμα αλλά και πανελλαδικά, είναι δύο ή τριών ατόμων. Από αυτούς, ένα άτομο πρέπει να ξοδεύει χρόνο για τα αυτοκίνητα που έρχονται. Για ένα αυτοκίνητο που θα μείνει αρκετό χρόνο, δεν υπάρχει πρόβλημα. Όμως για ένα μικρό έλεγχο, δεν αξίζει ο κόπος να καθίσεις να γράψεις στην εφαρμογή. Κάποιες φορές, και για πολύ μικρές δουλειές και αν είναι φίλος δεν παίρνουμε καν χρήματα. Τώρα όμως θα πρέπει να το καταγράψεις και να το χρεώσεις και φυσικά θα το χρεωθεί ο πελάτης».

Αναφερόμενος στην απεργία, ο κ. Δρουγούτης επισημαίνει ότι, «απ’ ότι φαίνεται η απεργία στη Δράμα θα είναι καθολική. Ακόμα και όσοι δεν είναι γραμμένοι στο Σωματείο μας, θα συμμετέχουν και αυτοί». Συμπληρώνει μάλιστα ότι «τόσο μεγάλη συμμετοχή δεν περίμενα να έχουμε, ενώ αρκετοί συνάδελφοι ζητούν να συνεχίσουμε και για παραπάνω μέρες».