Ημερίδα ενημέρωσης για δύο μεγάλα έργα του Δήμου Δράμας
Σε καλό δρόμο η κατασκευή
κερκίδων του Δημοτικού Σταδίου
και της περιμετρικής Κορυλόβου
► Το Νοέμβριο παραδίδεται η περιμετρική Κορυλόβου με πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους κ.α.
► Μέχρι το καλοκαίρι του 2026 η κατασκευή κερκίδων και χώρων προθέρμανσης αθλητών
Του Θανάση Πολυμένη
ΗΜΕΡΙΔΑ για δύο σημαντικά έργα τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη, διοργάνωσε ο Δήμος Δράμας το απόγευμα της Τετάρτης 25 Ιουνίου, στην μικρή αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας.
Γενικός τίτλος της ημερίδας: «Αναβάθμιση – Εκσυγχρονισμός Υποδομών Δήμου Δράμας» και αφορούσε την παρουσίαση δύο υποέργων: 1. Κατασκευή κερκίδων και αίθουσας προθέρμανσης στο Δημοτικό Στάδιο Δράμας και 2. Διαμόρφωση περιμετρικής δημοτικής οδού Κορυλόβου.
Τον συντονισμό είχε η κα. Αικατερίνη Ιωσηφίδου, αναπληρώτρια προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής. Η παρουσίαση ξεκίνησε με χαιρετισμούς και ακολούθησαν οι εισηγήσεις:
– Παρουσίαση του έργου «Κατασκευή κερκίδων και αίθουσα προθέρμανσης του Δημοτικού Σταδίου (πρώην Εθνικό) Δράμας, από την κα. Ελευθερία Παπαδοπούλου, Π.Ε. Πολιτικών Μηχανικών.
– Παρουσίαση του έργου «Διαμόρφωση περιμετρικής δημοτικής οδού Κορυλόβου», από τον κ. Ιωάννη Παπάζογλου, ΤΕ Τοπογράφων Μηχανικών και ακολούθησε συζήτηση.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν κυρίως μηχανικοί και στελέχη του Δήμου Δράμας και υπεύθυνοι των δύο παραπάνω έργων.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, οι μελέτες των δύο συγκεκριμένων έργων, αποτελούν δωρεά των δύο ευεργετών της Δράμας. Συγκεκριμένα, τη μελέτη για τις κερκίδες του Δημοτικού Σταδίου Δράμας έχει δωρίσει ο Δραμινός επιχειρηματίας κ. Άρης Θεοδωρίδης και πρόεδρος της ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ, ενώ τις μελέτες για την αναδιαμόρφωση της περιμετρικής οδού Κορυλόβου έχει δωρίσει προς το Δήμο, ο αείμνηστος πρόεδρος της εταιρείας Raycap Κώστας Αποστολίδης. Χωρίς αυτές τις δύο σημαντικές δωρεές μελετών, τα έργα δεν θα μπορούσαν να ενταχθούν στο χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση “Αντ. Τρίτσης” και χωρίς καμιά εισφορά από το Δήμο Δράμας.
Δημοτικό Στάδιο Δράμας
Για το έργο του Δημοτικού Σταδίου Δράμας, μίλησε στον «Π.Τ.» η κα. Παπαδοπούλου, Πολιτικός Μηχανικός, προϊσταμένη στο Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων και Σηματοδότησης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας και επιβλέπουσα του έργου που κατασκευάζεται εκεί.
Όπως σημειώνει η ίδια, «πρόκειται για ένα έργο κατασκευής σύγχρονων κερκίδων, ενώ θα φιλοξενεί συνοδούς χώρους καθώς και χώρο προθέρμανσης και εκγύμνασης». Όπως είπε, από τις παλιές κερκίδες έχει διατηρηθεί ένα τμήμα 200 τ.μ. και το υπόλοιπο έχει κατεδαφιστεί.
Ερωτώμενη σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα το έργο επισημαίνει: «Το έργο έχει ήδη θεμελιωθεί και βρισκόμαστε στην κατασκευή της πλάκας του ισογείου και των υποστυλωμάτων. Οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά και διακόπηκαν μόνο κατά την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων για να μην ενοχλούνται οι μαθητές».
Ερωτώμενη για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, η κα. Παπαδοπούλου εξηγεί ότι «το συμφωνητικό υπεγράφη 17 Ιουλίου 2024 και έχει διάρκεια έργου 24 μήνες, που σημαίνει ότι καλώς εχόντων των πραγμάτων το καλοκαίρι του 2026 θα ολοκληρωθεί». Άφησε πάντως ανοικτό το θέμα ότι, «στα δημόσια έργα ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι, κάτι να καθυστερήσει και αν κάτι δεν πάει στραβά».
Αναφερόμενη στο έργο του Δημοτικού Σταδίου, τονίζει ότι «είναι σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο μηδέν, ξεκινάει από τον αγωνιστικό χώρο όπου θα είναι η είσοδος των αθλητών. Από την πλευρά του δρόμου της οδού Λούρου θα βρίσκεται το επίπεδο ένα καθώς υπάρχει ανισοσταθμία και θα είναι η είσοδος των θεατών, η οποία είναι διαφορετική από την είσοδο των αθλητών. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη ώστε άτομα ΑμεΑ να μπορούν να ανέβουν στις κερκίδες και θα υπάρχουν επίσης ειδικά καθίσματα. Η χωρητικότητα των θεατών είναι στα 1.320 άτομα. Κάτω από τις κερκίδες υπάρχει προπονητήριο, το κτίριο είναι βιοκλιματικό και έχει σχεδιαστεί ώστε να καταναλώνει τη λιγότερη δυνατή ενέργεια».
Διαμόρφωση περιμετρικής Κορυλόβου
Για το έργο της αναδιαμόρφωσης της περιμετρικής δημοτικής οδού Κορυλόβου, μίλησε στον «Π.Τ.» ο κ. Κυριαζής, διευθυντής έργων της κατασκευαστικής εταιρείας Α.Δ. Construction σημειώνοντας: «Το έργο αφορά στην πλήρη αναδιαμόρφωση των πεζοδρομίων της περιοχής, την αύξηση των χώρων για το κοινό σε πεζοδρόμους, τζόκινγκ και ποδηλατοδρόμους από τα 11.000 τ.μ. περίπου στα 20.000 τ.μ. Υπάρχει επίσης δημιουργία χώρων στάθμευσης οχημάτων 25 θέσεων, στάση ηλεκτρικών ποδηλάτων με φορτιστές και ταυτόχρονα πολλά μικρά σημεία, από τα οποία ο κόσμος μπορεί να ηρεμεί και να κοιτάζει την πόλη».
Όπως είπε ο κ. Κυριαζής, «θα υπάρχει και μια σύνδεση του πεζόδρομου με τον ποδηλατόδρομο, ώστε ο περιπατητής να μπορεί να μπει και μέσα στον Κορύλοβο. Επίσης, έχει γίνει και μια υποδομή περίπου 3.000 μέτρων σωληνώσεων για την απορροή των ομβρίων υδάτων όλου του δρόμου, τα οποία θα διοχετευτούν στο ρέμα κάτω από την οδό Φιλίππου, ώστε να σταματήσει και ο όχληση του στρατοπέδου, καθώς τα όμβρια πέφτουν όλα εκεί».
Ερωτώμενος σε ποιο σημείο βρίσκεται το έργο, ο κ. Κυριαζής σημειώνει ότι «από άποψη απορροφήσεως το έργο βρίσκεται στο 50% και από άποψη εκτελέσεως περίπου στο 65%. Το χρονοδιάγραμμα λήγει το Νοέμβριο του 2025. Μέχρι τότε θα έχει ολοκληρωθεί και θα έχει παραδοθεί το κομμάτι του δρόμου σε πλήρη λειτουργία».
Ο αγωγός ομβρίων υδάτων
Παράλληλα υπάρχει και ένα δεύτερο έργο, αυτό της κατασκευής του αγωγού ομβρίων υδάτων, το οποίο «θα ξεκινήσει μόλις ο Δήμος Δράμας έρθει στις απαραίτητες συνεννοήσεις με το στρατόπεδο γιατί θα περάσουμε πλέον από μέσα και από εκεί και πέρα ακόμα δεν γνωρίζω πώς θα κατέβουμε την οδό Ραιδεστού».
Ερωτώμενος αν όντως έχει καταλήξει ότι ο αγωγός ομβρίων θα κατέβει από την οδό Ραιδεστού και όχι την οδό Γαληνού, ο κ. Κυριαζής διευκρινίζει ότι «αυτό που έχουμε συζητήσει και έχουν στείλει οι μελετητές προς την Τεχνική Υπηρεσία, είναι να κατέβει από την οδό Ραιδεστού. Το πώς θα γίνει το έργο αυτό πάντως, θα αποφασιστεί στο αμέσως επόμενο διάστημα».
Ερωτώμενος για τις διατομές των αγωγών στο έργο, εξηγεί: «Οι διατομές ξεκινούν από Φ-200 μέχρι Φ-630 εντός της περιμετρικής οδού Κορυλόβου και από εκεί και πέρα ξεκινάει από Φ-800 και καταλήγει σε Φ-1.200. Στη διαδρομή αυτή, ο αγωγός των ομβρίων δεν θα παίρνει άλλα όμβρια από την περιοχή της Ραιδεστού, παρά μόνο αυτά από την περιμετρική οδό Κορυλόβου».