Ερώτηση Κυριαζίδη στη Βουλή για το σιδηρόδρομο
Σε συνθήκες αποκλεισμού η Δράμα
λόγω έλλειψης συγκοινωνιακής σύνδεσης
Κυρανάκης: Το 2027 τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Σερρών – Δράμας
ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δράμας κ. Κυριαζίδη, σχετικά με την έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και με την Εγνατία Οδό.
Ο κ. Κυριαζίδης, απηύθυνε την ερώτησή του προς τον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κυρανάκη, ο οποίος μάλιστα απάντησε ότι, τα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Σερρών – Δράμας θα ολοκληρωθούν το 2027!
Αναλυτικότερα, ο κ. Κυριαζίδης σημείωσε ότι «η διαχρονική απουσία ουσιαστικής συγκοινωνιακής σύνδεσης έχει οδηγήσει τη Δράμα σε συνθήκες αποκλεισμού. Η κατάσταση αυτή δεν είναι απλώς προβληματική – είναι αδιανόητη για έναν ολόκληρο νομό, ο οποίος βαδίζει πλέον στη δεύτερη γενιά χωρίς οδική σύνδεση με την Εγνατία, και παραμένει αποκομμένος και σιδηροδρομικά».
Μάλιστα ο κ. Κυριαζίδης ζήτησε από την κυβέρνηση, «να υπάρξει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της γραμμής Σερρών – Δράμας, αναφορικά με την επανέναρξη των δρομολογίων στον σταθμό Δράμας, καθώς και με την προοπτική αναβάθμισης του συνολικού σιδηροδρομικού δικτύου στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη».
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Δράμας, «η τοπική κοινωνία, οι επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες, αλλά και οι πολίτες του νομού, αισθάνονται ξεχασμένοι από την Πολιτεία. Η σιδηροδρομική απομόνωση υπονομεύει τον τουρισμό, περιορίζει τις αναπτυξιακές δυνατότητες, και δυσχεραίνει τη διακίνηση εμπορευμάτων και προσώπων».
Ως ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, ο κ. Κυριαζίδης αναφέρθηκε στο Παρανέστι λέγοντας: «Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Παρανέστι, ολόκληρος ο Δήμος εξαναγκάζεται να μισθώνει ετησίως λεωφορείο 40.000 ευρώ, προκειμένου να εξασφαλίσει στοιχειώδη συγκοινωνιακή κάλυψη. Πρόκειται για έναν ορεινό, απομακρυσμένο και ακριτικό Δήμο, ο οποίος παραμένει χωρίς σιδηροδρομική ή οδική πρόσβαση, με αποτέλεσμα να πλήττεται ο πληθυσμός και να συρρικνώνονται οι δυνατότητες παραμονής των κατοίκων».
Κυρανάκης: Το 2027 τα έργα
Απαντώντας στην ερώτηση του κ. Κυριαζίδη ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κυρανάκης, σημείωσε ότι, «τα έργα αποκατάστασης της γραμμής Σερρών – Δράμας, ύψους 4,5 εκατομμυρίων ευρώ, έχουν ξεκινήσει και προγραμματίζονται να ολοκληρωθούν έως το 2027, με προσπάθεια για ταχύτερη ολοκλήρωση».
Επεσήμανε παράλληλα, την επικείμενη συμβασιοποίηση έργου στο τμήμα Καστανούσα – Ροδόπολη ύψους 9,1 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και την σύνταξη μελετών για τη συνολική αναβάθμιση του άξονα έως την Αλεξανδρούπολη.
Χαρακτηριστικά μάλιστα απάντησε και στο αίτημα του κ. Κυριαζίδη, για την αναγκαιότητα διασύνδεσης της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Δράμας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συμφωνώντας επί της αρχής, επισημαίνοντας ότι το αίτημα γίνεται αποδεκτό, υπό την προϋπόθεση όμως υποβολής σχετικού αιτήματος από την ΕΤΒΑ, με την οποία ο ΟΣΕ διατηρεί πλαίσιο συνεργασίας.
Η ευθύνη είναι διαχρονική – Όχι πεδίο μικροπολιτικής
Όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο κ. Κυριαζίδης, «η σημερινή κατάσταση είναι προϊόν διαχρονικών παραλείψεων και συλλογικής ευθύνης όλων των κυβερνήσεων. Δεν αποτελεί ζήτημα πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά εθνική υποχρέωση απέναντι στους πολίτες ενός ακριτικού νομού που αδικείται επί δεκαετίες. Η Δράμα αξίζει να συνδεθεί ισότιμα με την υπόλοιπη χώρα. Αξίζει τις ίδιες ευκαιρίες ανάπτυξης και προσβασιμότητας. Η επανένταξη της Δράμας στο εθνικό σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο δεν είναι πολυτέλεια – είναι προϋπόθεση επιβίωσης».