Home > Πρώτο Θέμα > Σεισμό 4,3 Ρίχτερ στον Τύρναβο κατέγραψε ο σεισμογράφος του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας-Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο διευθυντής  του 1ου ΕΠΑΛ κ. Σαλής και ο υπεύθυνος του ΕΚΦΑ Δράμας κ. Παζούλης

Σεισμό 4,3 Ρίχτερ στον Τύρναβο κατέγραψε ο σεισμογράφος του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας-Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο διευθυντής  του 1ου ΕΠΑΛ κ. Σαλής και ο υπεύθυνος του ΕΚΦΑ Δράμας κ. Παζούλης

Υλοποίηση δράσης μέσω του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»

Σεισμό 4,3 Ρίχτερ στον Τύρναβο

κατέγραψε ο σεισμογράφος

του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο διευθυντής  του 1ου ΕΠΑΛ κ. Σαλής και ο υπεύθυνος του ΕΚΦΑ Δράμας κ. Παζούλης

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ γνωστό και όπως ήδη έχουμε δημοσιεύσει στο πρόσφατα παρελθόν, το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας έχει κατασκευάσει έναν σεισμογράφο και μέσω αυτού, μπορεί πλέον και καταγράφει σεισμικές δονήσεις.

Αναλυτικό ρεπορτάζ είχε δημοσιεύσει ο «Πρωινός Τύπος» στις 22 Μαΐου. Σήμερα, ο σεισμογράφος αυτός έχει ήδη δοκιμαστεί από τις αρχές Απριλίου και μπορεί πλέον να δίνει επίσημα και έγκυρα στοιχεία καταγραφής. Μάλιστα, η επιτυχία του σημειώθηκε και την Τρίτη 23 Αυγούστου, όπου στις 09.36 το πρωί, κατέγραψε ένα σεισμό μεγέθους 4,3 Ρίχτερ με επίκεντρο 10 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Τυρνάβου.

Για το συγκεκριμένο σεισμό η απόσταση του επίκεντρου από τη Δράμα υπολογίστηκε στα 250 km περίπου. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η καταγραφή του σεισμού έγινε σε παγκόσμιο χρόνο 06.36 που σε ώρα Ελλάδος αντιστοιχεί στις 09.36.

Ο κ. Σαλής με τον κ. Σαχινίδη μπροστά από τον σεισμογράφο. Παλαιότερη φωτογραφία αρχείο Π.Τ.

Ο «Πρωινός Τύπος» επικοινώνησε με το διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ κ. Σαλή, ο οποίος αναφερόμενος στο γεγονός, μίλησε για τη δράση του σχολείου και την κατασκευή του σεισμογράφου. Όπως επισημαίνει, «το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, με τη σημαντική βοήθεια του ΕΚΦΕ Δράμας και τους κ. Παζούλη, που είναι υπεύθυνος για το ΕΚΦΕ και σε συνεργασία με τον καθηγητή Θετικών Επιστημών κ. Σαχινίδη».

Όπως επισημαίνει ο κ. Σαλής, «στην πραγματικότητα έχουμε κάνει δύο σεισμογράφος. Ο ένας είναι πειραματικός για το εργαστήριο όπου τα παιδιά κάνουν τις εργασίες και μιλάνε για τα πειράματα για το πώς καταγράφεται μια δόνηση όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο αλλά το βλέπουν και στην πράξη. Ο δεύτερος σεισμογράφος είναι πραγματικός, έχει ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολικών Σεισμογράφων, καταγράφει τα δεδομένα με μεγάλη ακρίβεια και είναι ένα εργαλείο που το έχουμε στο σχολείο μας και μπορεί να φανεί χρήσιμο για την πόλη μας, αλλά κυρίως για τα παιδιά μας για το τι σημαίνει σεισμός κτλ.»

Σημειώνει ακόμα ότι, «ο σεισμογράφος είναι στημένος στο σχολείο και λειτουργεί σε μόνιμη βάση. Αυτή τη σχολική χρονιά θα ανεβάσουμε στο Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο τις καταγραφές που έχει κάνει και τα δεδομένα του για να κάνουμε και ένα αρχείο για τη Δράμα για το σχολείο μας».

Η συμμετοχή του ΕΚΦΕ Δράμας

Ο «Πρωινός Τύπος», μίλησε επίσης με τον υπεύθυνο του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Δράμας κ. Παζούλη, ο οποίος αναφέρει ότι «η βασική ιδέα και ο σκοπός του σεισμογράφου, είναι, να τραβήξουμε το ενδιαφέρον των παιδιών. Χρησιμοποιούμε ένα πρόβλημα της καθημερινής ζωής – όπως να καταγράψουμε ένα σεισμό, να βρούμε το επίκεντρό του – και το χρησιμοποιούμε γιατί μέσα απ’ αυτό το δρόμο θα μπορέσουμε να διδάξουμε πολλά αντικείμενα της Φυσικών και των Μαθηματικών. Άρα,  ο σεισμογράφος είναι ένα εκπαιδευτικό αντικείμενο, με το οποίο θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή των μαθητών για καθημερινά προβλήματα της πραγματικής ζωής».

Όπως εξηγεί ο κ. Παζούλης, «η εκπαιδευτική μεθοδολογία αυτή ονομάζεται STEM, η οποία στον πυρήνα της περιλαμβάνει τη συνεργασία πολλών επιστημών όπως φυσικών επιστημών, μαθηματικών, πληροφορικής, μηχανικής και επιπλέον θέλουμε την ενασχόληση των μαθητών με τα προβλήματα της πραγματικής ζωής, ώστε να τραβήξουμε το ενδιαφέρον των μαθητών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ως μέθοδος είναι το αντίθετο από αυτό που κάναμε στο κλασικό σχολείο. Εκεί κάναμε τη θεωρία και μετά μέσω αυτής, προσπαθούσαμε να λύσουμε κάποιο πρόβλημα. Εδώ έχουμε το πρόβλημα που μας τραβάει το ενδιαφέρον, ασχολούμαστε με το πρόβλημα και για να μπορέσουμε να το επιλύσουμε αναγκαζόμαστε να καταφύγουμε στους κλασικούς νόμους των επιστημών».

Αναφερόμενος στον ΕΚΦΕ Δράμας, ο κ. Παζούλης μας λέει ότι πρόκειται για ένα «Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Δράμας, είναι μια δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχει σκοπό να υποστηρίξει πειραματικές δραστηριότητες στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης. Το ΕΚΦΕ Δράμας υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες να μπορούν να κάνουν πειραματικές δράσεις, ενώ οργανώνει και μαθήματα STEM (Science, technology, engineering, and mathematics ) (Φυσικές επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά), ενώ τελευταία έχει προστεθεί και το Α, που αποτελεί τις τέχνες (art)».

Όπως τέλος εξηγεί ο κ. Παζούλης, «είναι η ελπίδα που έχουμε στα σχολεία μας, να ανανεώσουμε λίγο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το μεγάλο πρόβλημα που έχουν τα σχολεία σήμερα, είναι πώς να  τραβήξουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Τα παιδιά με τα ψηφιακά εργαλεία που έχουν στα χέρια τους, πλέον το κλασικό σχολείο δεν είναι ελκτικό. Άρα πρέπει να βρούμε σύγχρονες μεθόδους για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον των παιδιών».