Ο πρόεδρος Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Δράμας στον «Π.Τ.»
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
κινήθηκαν οι βαθμολογίες
των πανελλαδικών στη Δράμα
Γ. Γαζάνης: «Είναι διαφορετικό να είσαι έτοιμος και διαφορετικό σε ετοιμότητα»
Του Θανάση Πολυμένη
ΠΛΕΟΝ, μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικών, οι περισσότεροι υποψήφιοι γνωρίζουν σε ποιες Σχολές θα κατευθυνθούν, είτε είναι της αρεσκείας τους είτε όχι.
Σε γενικότερο πλαίσιο, οι βαθμολογίες των Δραμινών μαθητών και μαθητριών, κυμαίνονται όπως και σε πανελλαδικό επίπεδο, όπου είχαμε μια γενικότερη πτώση στην Έκθεση, στην Ιστορία, στα Μαθηματικά και στη Φυσική.
Στο χθεσινό τεύχος του «Π.Τ.» δημοσιεύθηκαν κάποια στατιστικά στοιχεία απ’ αυτά που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας. Σήμερα, μιλάμε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Ν. Δράμας κ. Γιάννη Γαζάνη, ο οποίος μεταξύ άλλων τονίζει ότι οι βαθμολογίες κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτές του 2024. Και όπως τονίζει, ενώ τα θέματα μπορεί να θεωρήθηκαν εύκολα, εντούτοις οι βαθμολογίες ήταν τελικά χαμηλότερες απ’ αυτές που περιμέναμε.
Εύκολα θέματα χαμηλές βαθμολογίες
Αναλυτικότερα, σημειώνει: «Τα αποτελέσματα για τα περισσότερα παιδιά ήταν καλά. Η έκπληξη ήταν με το μάθημα της Έκθεσης όπου είχαμε χαμηλές βαθμολογίες. Ενώ το θέμα θεωρήθηκε εύκολο, τελικά δεν είχαμε τις αναμενόμενες βαθμολογίες. Από εκεί και πέρα, αναμενόμενες ήταν οι βαθμολογίες στα Μαθηματικά γιατί δυσκόλεψε όπως είπαμε τους μαθητές, ειδικά για εκείνους που ήθελαν να πιάσουν τους μεγάλους βαθμούς πάνω από 17. Η Φυσική, παρ’ όλο που θεωρήθηκε πιο εύκολη από πέρυσι, κι αυτή δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα και εδώ κινηθήκαμε περίπου στα περσινά επίπεδα».
Η προκατάληψη…
Ερωτώμενος για ποιο λόγο, ενώ θεωρήθηκαν εύκολα, εντούτοις οι βαθμολογίες δεν ήταν αντίστοιχες, ο κ. Γαζάνης εξηγεί μιλώντας στον «Π.Τ.»
«Πιστεύω ότι σε κάποια μαθήματα, είναι και η προκατάληψη που έχουν τα παιδιά γι’ αυτά, ότι είναι δύσκολα εκ των πραγμάτων, όπως τα Μαθηματικά και η Φυσική. Το βασικότερο πιστεύω είναι ότι, τα παιδιά, την ώρα των εξετάσεων ίσως δεν διαβάζουν προσεκτικά τις εκφωνήσεις. Ίσως δεν διατυπώνουν σωστά αυτά που γράφουν. Με αποτέλεσμα, να υπάρχει απόκλιση από αυτό που πίστευαν ότι έγραψαν, με αυτό που έγραψαν πραγματικά».
Έτοιμος και ετοιμότητα!
Χαρακτηριστικά μάλιστα δηλώνει ότι, «είναι άλλο ένα παιδί να νιώθει έτοιμο την ώρα των πανελλαδικών, και είναι άλλο να είναι σε ετοιμότητα. Δηλαδή, την ώρα της εξέτασης, να είμαι σε ετοιμότητα, να αντιμετωπίσω μια διαφορετική διατύπωση ενός θέματος. Αυτή είναι η ετοιμότητα. Και είναι άλλο να είμαι έτοιμος να πάω να γράψω πανελλαδικές. Ετοιμότητα είναι να μπορώ να διαχειριστώ την ώρα που διαβάζω την εκφώνηση, τα συναισθήματα που μου πυροδοτούν. Όπως τον ενθουσιασμό, την απογοήτευση, τη δυσκολία. Αυτό είναι που λέω ετοιμότητα την ώρα των εξετάσεων».
Γενικά καλά στη Δράμα
Αναφερόμενος σε γενικότερο επίπεδο για τη Δράμα, ο κ. Γαζάνης μάς λέει ότι, «στη Δράμα τα αποτελέσματα ήταν γενικά καλά και αναμενόμενα. Υπήρχαν αποκλίσεις σ’ αυτά που περίμεναν τα παιδιά να γράψουν και σ’ αυτά που έγραψαν. Συμβαίνει δυστυχώς πολλές φορές, να είναι μία – δύο μονάδες κάτω ένας μαθητής, απ’ αυτό που πίστευε ότι έγραψε».
Συμπληρώνει πάντως, ότι, «αυτό που περιμένουμε από εδώ και πέρα και λόγω της Έκθεσης, είναι ότι θα υπάρχει μια συγκράτηση των Βάσεων. Και τα Μαθηματικά, θα συγκρατήσουν ίσως και να κινήσουν λίγο καθοδικά τις Βάσεις στο Δεύτερο και στο Τέταρτο πεδίο που βρίσκονται. Πάντως δεν βλέπουμε να έχουμε μεγάλες μεταβολές σε σχέση με πέρυσι και θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα περίπου και ίσως σε κάποια πεδία λίγο πιο χαμηλά».
Μαθηματικά και Ιστορία τα χαμηλότερα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει το Υπουργείο Παιδείας, τα Μαθηματικά και η Ιστορία συγκέντρωσαν τα υψηλότερα ποσοστά σε χαμηλές επιδόσεις. Στα Μαθηματικά, 59,12% έγραψαν κάτω από 10, ενώ πέρυσι το ποσοστό αυτό ήταν 58,37%. Στην Ιστορία, το 53,31% έγραψε επίσης κάτω από τη βάση, ενώ πέρυσι ήταν στο 59,87%.
Δύσκολα χαρακτηρίστηκαν και τα Αρχαία Ελληνικά, αφού το 47,69% είχε κάτω από τη βάση, ενώ στη φυσική φαίνεται οι επιδόσεις να είναι μοιρασμένες, καθώς το 50,05% έγραψε κάτω από 10 και το 49,95% πάνω.
Μαθήματα όπως η Οικονομία, τα Λατινικά, η Βιολογία και η Πληροφορική, παρουσίασαν έντονη αντίθεση. Αρκετοί υποψήφιοι αρίστευσαν, αλλά και πολλοί απέτυχαν, με την Οικονομία να παίρνει την πρωτιά σε αριστούχους και αποτυχόντες.
Στην Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, μόνο το 0,91% έγραψε πάνω από 18, ενώ πέρσι το ποσοστό αυτό ήταν διπλάσιο. Παράλληλα, στα Αρχαία Ελληνικά, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 2,9%, με το 35,16% να κινείται μεταξύ 5 και 10.
Μικρή άνοδος σημειώθηκε στα Μαθηματικά, με το 6,98% να γράφει άριστα, στη Φυσική, με το 9,39% να γράφει άριστα, και στην Ιστορία με το 12,96% να γράφει επίσης άριστα.