Home > νέα > Συνεχίζονται οι εργασίες στον άξονα Καβάλας – Δράμας… χωρίς μέλλον! Oι εξελίξεις για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Συνεχίζονται οι εργασίες στον άξονα Καβάλας – Δράμας… χωρίς μέλλον! Oι εξελίξεις για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Ένα έργο ΣΔΙΤ αξίας 248,5 εκατ. ευρώ

Τέλος Οκτωβρίου οι εξελίξεις για τον

οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης

Συνεχίζονται οι εργασίες στον άξονα Καβάλας – Δράμας… χωρίς μέλλον!

 

 

ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ έργο κατασκευής του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης περιμένει εδώ και χρόνια η Δράμα.

Μέχρι σήμερα, οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει σημαντικά. Παρ’ όλα αυτά όμως, επειδή το έργο θα κατασκευαστεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και επειδή αυτό γίνεται για πρώτη φορά, η γραφειοκρατία είναι ιδιαίτερα μεγάλη.

Από όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είναι οι ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Metlen. Είναι οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, που έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν τόσο μεγάλα έργα.

Αυτό που έχει αναφερθεί μέχρι σήμερα και επίσημα, είναι ότι μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, έχουν οριστεί να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή του. Πρόκειται για ένα δρόμο, ο οποίος θα συνδέσει τη Δράμα μέσω Παλαιοκώμης και Αμφίπολης με τη Θεσσαλονίκη και τη σύνδεση της περιοχής αυτής με λιμάνια και βιομηχανικά κέντρα.

Το Τεύχος Πρόσκλησης  Υποβολής Προσφορών για το Στάδιο Β.ΙΙ τα Β΄ Φάσης του διαγωνισμού μέσα από τον Ανταγωνιστικό Διάλογο είχε εγκριθεί πριν από δύο μήνες περίπου, με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους -ένα σημαντικό βήμα για να πάρει το έργο την άγουσα της υλοποίησης.

Το έργο

Το έργο είναι ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), με προϋπολογισμό 248,5 εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) αφορά στην αναβάθμιση της εθνικής οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλαιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ. Ειδικότερα:

– Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη: Πρόκειται για Αρτηρία μήκους 29,5 χλμ., εκ των οποίων 10 χλμ. αποτελούν βελτίωση της υφιστάμενης οδού και 19,5 νέα χάραξη. Εμπεριέχονται και 7 ανισόπεδοι κόμβοι.

– Μαυρολεύκη – Δράμα: Πρόκειται για νέα αρτηρία με μήκος 13,5 χλμ. σε νέα χάραξη, με 2 ανισόπεδους κόμβους και ένας ισόπεδος κυκλικός κόμβος.

Η διάρκεια της σύμπραξης ανέρχεται σε 30 έτη, με τα πρώτα τρία χρόνια να αφορούν στην κατασκευή και αναβάθμιση των υποδομών και τα υπόλοιπα 27 χλμ. στη λειτουργία και συντήρηση.

Με τον νέο οδικό άξονα θα εξυπηρετούνται οι εμπορευματικές και επιβατικές κυκλοφορίες ροές μεταξύ της πόλης της Δράμας αλλά και της ευρύτερης περιοχής με τον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού, ο οποίος διατρέχει την Β. Ελλάδα και συνιστά συνδετικό κρίκο πόλεων, λιμανιών, βιομηχανικών κέντρων και αεροδρομίων.

Ο άξονας Καβάλας – Δράμας

Στο μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο πρώτο υποτμήμα του οδικού άξονα Καβάλας – Δράμας στην περιοχή Σταυρός – Κρηνίδες 8,5 χιλιομέτρων περίπου. Όπως είναι γνωστό, ενώ η αρχική σύμβαση ήταν ώστε ο δρόμος να παραδίδονταν τον Απρίλιο του 2025, τελικά ο ανάδοχος ζήτησε παράταση 23 μηνών, μέχρι τις 14 Απριλίου 2027.

Η «Εγνατία Οδός ΑΕ», δικαιολόγησε την καθυστέρηση αυτή στην αρχική διαδικασία των απαλλοτριώσεων στην περιοχή, ενώ ταυτόχρονα υπήρξε και ανατίμηση των τιμών στο έργο, με αποτέλεσμα να χρειαστούν και άλλα χρήματα.

Ο οδικός άξονας Δράμα – Καβάλα αποτελεί ένα κομβικό έργο για την Ανατολική Μακεδονία, ενώ η κατασκευή του αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην άρση της οδικής απομόνωσης της Δράμας, η οποία στερείται αναπτυξιακής προοπτικής λόγω της έλλειψης βασικών υποδομών που θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα για την κυβέρνηση.  Υπήρξε μάλιστα και πρόσθετη χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ στην αρχική, καθώς υπήρξε ανατίμηση τιμών προς τα πάνω.

Πέρα όμως απ’ όλα τα άλλα, το υπόλοιπο έργο με τα άλλα δύο υποτμήματα Κρηνίδες – Άγιος Αθανάσιος και Άγιος Αθανάσιος – Δράμας, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα. Για το δεύτερο υποτμήμα υπάρχουν ορισμένες μελέτες που χρειάζονται επικαιροποίηση, καθώς και η ολοκλήρωσή τους, ενώ για το τρίτο δεν υπάρχει τίποτα απολύτως. Που σημαίνει ότι θα πρέπει να βρεθούν τα χρήματα για τις μελέτες και όλα τα απαιτούμενα αναλόγως και αργότερα να προχωρήσει η κατασκευή τους, άγνωστο σήμερα από πού θα βρεθούν όλα αυτά.

Σε δηλώσεις του νωρίτερα φέτος, ο περιφερειάρχης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κ. Τοψίδης, είχε δηλώσει ότι το έργο αυτό θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από τα Τομεακά Προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς τα χρήματα που διαθέτει η Περιφέρεια για οδικά έργα, αδυνατεί να το χρηματοδοτήσει.

Αν και ο περιφερειάρχης ΑΜΘ έχει γνωστοποιήσει το θέμα προς τον υπουργό κ. Δήμα και παλαιότερα, αλλά και πρόσφατα, έχουμε μεν θετικές απαντήσεις ως προς το ότι θα αναζητήσουν τα ποσά, παρ’ όλα αυτά δεν υπάρχει τίποτα νεότερο μέχρι σήμερα.