Home > Πρώτο Θέμα > Συνεχίζονται οι έντονες διαμαρτυρίες στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ. κατά των νέων διοδίων

Συνεχίζονται οι έντονες διαμαρτυρίες στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ. κατά των νέων διοδίων

 

Κατευναστικές ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη

Συνεχίζονται οι έντονες διαμαρτυρίες

στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ. κατά των νέων διοδίων

Έρχεται το ενιαίο σύστημα διοδίων με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουμε!

 

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

 

ΕΝ ΜΕΣΩ έντονων διαμαρτυριών κατά της εγκατάστασης νέων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας οδού και κυρίως σε δύο σημεία της, στο ύψος Άσπρα Χώματα της Καβάλας και Μέστης στα όρια του Νομού Έβρου με το Νομό Ροδόπης, ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζης, διάλεξε να ανακοινώσει ότι μέχρι το τέλος του 2018, η χρέωση στα διόδια θα τιμολογείται με ενιαίο σύστημα διοδίων, με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύει ο χρήστης του αυτοκινητόδρομου.

Να υπενθυμίσουμε επίσης, ότι, στην περιοχή της Εγνατίας Οδού, εκτός από τους παραπάνω, ένας νέος σταθμός διοδίων στην περιοχή της Ασπροβάλτας και ένας αμέσως μετά τη Θεσσαλονίκη πριν μπούμε στην Εθνική Οδό προς Αθήνα.

Αναλυτικά στο ζήτημα των χρεώσεων, είχε αναφερθεί μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» («Π.Τ. 18 Μαΐου 2017), το στέλεχος της Εγνατίας Οδού ΑΕ κ. Ιωάννης Ιωακειμίδης, ο οποίος είχε επισημάνει ότι αυτή τη στιγμή η χρέωση είναι στα 3 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Και όπως εξηγούσε σε εκείνο το ρεπορτάζ, «όσο πυκνώνουν οι σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, τόσο θα μειώνεται και το τέλος ανά σταθμό διοδίων, αφού θα μειώνονται οι χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ τους.»

Στο ίδιο ρεπορτάζ, ο κ Ιωακειμίδης σημείωνε επίσης, ότι «δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για τα μετωπικά διόδια, είναι κάπως παρωχημένος πια, αφού το ηλεκτρονικό σύστημα χρέωσης αρχίζει να μπαίνει σε όλη την Ευρώπη.»

Έτσι, την Τρίτη 6 Μαΐου, φαίνεται πως η κυβέρνηση αποφάσισε να δράσει κατευναστικά, τόσο κυρίως απέναντι στις έντονες διαμαρτυρίες, αλλά ακόμα και απέναντι στους κυβερνητικούς βουλευτές της, πολλοί από τους οποίους άρχισαν να διαμαρτύρονται ιδιαίτερα έντονα.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης, σε μια συνάντηση που είχε με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, προσπάθησε να κατευνάσει αυτές τις διαμαρτυρίες, αναγγέλλοντας το ενιαίο αναλογικό σύστημα διοδίων για το 2018! Το σύστημα αυτό αναμένεται να λειτουργήσει σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας όπως την Εγνατία Οδό, όπου υπάρχουν διόδια.

Προς το παρόν πάντως, πέρα απ’ όλα τα άλλα, ο κ. Σπίρτζης δεν μπήκε σε ιδιαίτερες λεπτομέρειες, ούτε και ανήγγειλε το κόστος χρέωσης, αν δηλαδή αυτό παραμείνει το ίδιο – 0,03 λεπτά € ανά χιλιόμετρο – αν θα μειωθεί ή αν αυξηθεί. Ούτε και ενημέρωσε τον πώς θα γίνεται αυτή η χρέωση, με ποιον τρόπο δηλαδή θα καταγράφονται τα χιλιόμετρα που διανύει ο χρήστης που αυτοκινητόδρομου για να πληρώσει αναλογικά.

 

Βαρέου τύπου οχήματα

Ένα από τα προβλήματα που παρουσιάζονται σε έντονο βαθμό, είναι τα βαρέου τύπου οχήματα, οι νταλίκες, τα τριαξονικά και κυρίως στην περιοχή της Εγνατίας Οδού. Πολλά απ’ αυτά τα οχήματα, τα οποία διανύουν την Εγνατία Οδό από τη μια άκρη ως την άλλη, και αναφερόμαστε κυρίως σε φορτηγά με τουρκικές πινακίδες, έχουν βρει τρόπους και παρακάμπτουν την Εγνατία Οδό, με αποτέλεσμα να αποφεύγουν να πληρώνουν διόδια.

Αυτό σημαίνει αφενός χαμένα έσοδα για τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και προβλήματα ασφάλειας στην κυκλοφορία των οχημάτων, καθώς και ότι επιβαρύνουν επαρχιακές οδούς με τον όγκο τους.

Αναφορικά με το θέμα μάλιστα, ο βουλευτής Δράμας της Νέας Δημοκρατίας κ. Δ. Κυριαζίδης, μαζί με τους βουλευτές κ.κ. Δημοσχάκη – Έβρου και Παναγιωτόπουλο – Καβάλας, είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή στα μέσα του περασμένου Μαΐου,για τη διέλευση ξένων φορτηγών από την Εγνατία Οδό.

Στην ερώτηση, γινόταν αναφορά ότι, ενώ απαγορεύεται δια νόμου η διέλευση των μηχανοκίνητων οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο για λόγους ασφαλείας και προς αποτροπή της επιβάρυνσης του εγγύς οικιστικού περιβάλλοντος, το φαινόμενο της παράκαμψης των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας συνεχίζει αμείωτο.

Ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζη, τόνισε προχθές ότι τα βαρέου τύπου οχήματα και τα φορτηγά, θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων, χωρίς όμως να δώσει εξηγήσεις με ποιον τρόπο θα επιτευχθεί αυτό.

 

Το ΤΑΙΠΕΔ

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μεταδίδουν τα πανελλήνια μέσα ενημέρωσης, στα όσα ανήγγειλε ο κ. Σπίρτζης, φαίνεται ότι μάλλον συμφωνεί και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Περιουσίας του Δημοσίου) μετά από τη διαπραγμάτευση. Το Ταμείο έδειξε να είναι κατ’ αρχήν θετικό, θέλει ωστόσο να μελετήσει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ειδικής αυτής τιμολογιακής πολιτικής, όσον αφορά το ζήτημα των χρεώσεων σε ΑμεΑ, πολύτεκνους, ανέργους κτλ.