Home > νέα > Σύντομα θα έχουμε δημοπρασίες για τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού Δράμας – Αμφίπολης-Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Σύντομα θα έχουμε δημοπρασίες για τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού Δράμας – Αμφίπολης-Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Σύντομα θα έχουμε δημοπρασίες

για τη βελτίωση της υφιστάμενης

οδού Δράμας – Αμφίπολης

Τι είχε απαντήσει στον «Π.Τ.» ο υπ. Υποδομών – Μεταφορών τον Ιούλιο

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΗΔΗ, από τις 19 Οκτωβρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχε δεσμεύσει ένα ποσό 172.360 ευρώ, για την κάλυψη της δαπάνης της παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, σε ό,τι αφορά έργα κυκλοφοριακών κόμβων και σύνταξη τευχών δημοπράτησης του έργου: «Οδός Δράμα – Αμφίπολη, τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη».

Μέχρι στιγμής, έχουν προσληφθεί δύο τεχνικοί σύμβουλοι και αναμένεται ακόμα ένας τρίτος στο επόμενο διάστημα, προκειμένου να μπορέσει να ολοκληρωθεί ένα υπολειπόμενο κομμάτι από την αρχική μελέτη.

Χωρίς αυτό, δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα άλλο από το σύνολο των μελετών, τα οποία επί της ουσίας είναι όλα έτοιμα, όσον αφορά τη μελετητική ωρίμανση του έργου για την κατασκευή του νέου δρόμου.

Τέλος, υπάρχει ένας ακόμα τεχνικός σύμβουλος, ο οποίος ασχολείται με τη Μελέτη Κόστους Οφέλους του έργου. Αν η μελέτη κόστους οφέλους, δώσει θετικό αποτέλεσμα υπέρ της κατασκευής του δρόμου, τότε πλέον ανοίγει ο δρόμος για την χρηματοδότηση του έργου. Από εκεί, το έργο θα οδεύσει προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάπτυξης.

Φυσικά, ορισμένοι θα πουν ότι έχουμε μπροστά μας ακόμα αρκετό χρόνο, παρ’ όλα αυτά, οι κινήσεις αυτές οδηγούν προς θετικά αποτελέσματα. Όπως και να το κάνουμε, ακόμα και αν φτάσουμε να δούμε την πρώτη δημοπράτηση να γίνει ίσως στα μέσα ή μάλλον προς το τέλος του 2021, είτε για τα πρώτα 10 χιλιόμετρα ή για το σύνολο του έργου, η αλήθεια είναι ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια για την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου δρόμου.

Να υπενθυμίσουμε εδώ, ότι, το σύνολο κατασκευής του νέου οδικού άξονα ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ.

Βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου

Όλη η υπόθεση, προς το παρόν, βρίσκεται στο ζήτημα της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου Δράμας – Αμφίπολης. Αυτό θα είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα που θα πρέπει να γίνουν άμεσα και να προχωρήσουν.

Την περασμένη εβδομάδα, δημοσιεύσαμε μια είδηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ», υπέγραψε δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ. Στο σχετικό δημοσίευμα που είχαμε κάνει, λανθασμένα αναφέραμε ότι στα χρήματα αυτά περιλαμβάνεται και το ποσό της χρηματοδότησης για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης.

Το ορθό στην περίπτωσή μας, είναι ότι σ’ αυτά τα 450 εκατομμύρια ευρώ, δεν βρίσκεται η κατασκευή του νέου οδικού άξονα, αλλά η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Δράμας – Αμφίπολης. Που σημαίνει ότι θα γίνει ένα μεγάλο σύνολο βελτιώσεων, όπως ασφαλτοτάπητας, φωτισμός, οδική σήμανση και άλλα πολλά, που θα βελτιώσει σε μεγάλο ποσοστό την οδική ασφάλεια.

Όπως γράφαμε, πρόκειται για το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, το οποίο έχει βασιστεί στις Μελέτες Επεμβάσεων Οδικής Ασφάλειας, που ολοκληρώθηκαν από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Υλοποιήθηκαν 60 Μελέτες που καλύπτουν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.

Μελετήθηκαν οδικά τμήματα μήκους 15.000χλμ., από τα οποία 4.200χλμ εθνικών οδών και 10.800 χλμ περιφερειακών οδών.

Οι μελέτες είχαν ως αποτέλεσμα την ανάδειξη περίπου 7.000 επικίνδυνων θέσεων, που εκτείνονται σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου, σε 80 οδικούς άξονες.

Το ΠΕΒΟΑ περιλαμβάνει εργασίες σε επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, που δεν αποτελούν συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά μικρής κλίμακας κατασκευαστικές επεμβάσεις χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για εργασίες αναβάθμισης και αντικατάστασης του οδικού εξοπλισμού (διαγράμμιση, σήμανση οδών, στηθαία ασφαλείας, μονάδες απόσβεσης ενέργειας, εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικές κ.λπ.), βελτιώσεις υποδομής (διαπλάτυνση οδοστρώματος, αποκατάσταση φθορών οδοστρώματος, ασφαλτοτάπητες, αντιολισθηρή, έργα αποχέτευσης, τάφροι, ερείσματα, νησίδες πεζοδρομιών κλπ.), αλλά και διαμόρφωση ισόπεδων κόμβων.

Δήλωση Καραμανλή στον «Π.Τ.»

Μεσοκαλόκαιρο και συγκεκριμένα στις 19 Ιουλίου, δημοσιεύαμε δηλώσεις του ευρισκόμενου στη Δράμα εκείνη την ημέρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, ο οποίος είχε έρθει στη Δράμα για την παράδοση – παραλαβή του κτιρίου των Φυλακών Νικηφόρου. Στη συνέχεια επισκέφθηκε το Μουσικό Σχολείο, όπου στο περιθώριο των δηλώσεών του αναφέρθηκε στον οδικό άξονα.

Σε ερώτηση που έθεσε τότε ο «Πρωινός Τύπος» σχετικά με το ζήτημα της συντήρησης του υφιστάμενου δρόμου που είχε υποσχεθεί στα τέλη του 2019 ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννης, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι, «μέσα στον Ιούλιο, υπογράφουμε μια πολύ μεγάλη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ για την οδική ασφάλεια και για συγκεκριμένες παρεμβάσεις, σε σημεία που είναι προβληματικά σε όλη την Ελλάδα και βέβαια στη Βόρεια Ελλάδα. Όλες οι μελέτες έχουν γίνει από την Εγνατία ΑΕ και οι παρεμβάσεις αυτές θα γίνουν άμεσα. Ο κορωνοϊός μας πήγε 3 μήνες πίσω, περιμένουμε τη διοίκηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων να έρθει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου και στην ουσία να ξεμπλοκάρουμε αυτό το ζήτημα».