Home > Αρθρα > Τι έγινε μ’ εκείνες τις εξαγγελίες… κόκκαλα έχουν;

Τι έγινε μ’ εκείνες τις εξαγγελίες… κόκκαλα έχουν;

ΗΜΕΡΟΔΕΙΚΤΗΣ – Ο Θανάσης Πολυμένης σχολιάζει την επικαιρότητα

 

Τι έγινε μ’ εκείνες τις εξαγγελίες… κόκκαλα έχουν;

Αναρωτιέμαι, γιατί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης, δεν είπε ούτε μια λέξη στη Βουλή, για τα πρώτα 10 χιλιόμετρα του δρόμου Μαυρολεύκη – Ν. Μπάφρα. Ενώ ανέφερε πού βρίσκονται όλες οι μελέτες για ολόκληρο το δρόμο, μέχρι και την Παλαιοκώμη, αλλά και μετά μέχρι και την σύνδεση με την Εγνατία, παρ’ όλα αυτά, ούτε μια λέξη για το συγκεκριμένο τμήμα!

Από την άλλη πλευρά, εδώ στη Δράμα, τόσο τα στελέχη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, όσο και ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Καραγιαννίδης, αλλά και ο ίδιος ο αντιπεριφερειάρχης κ. Πατακάκης, όχι μόνο επιμένουν ότι λείπει ένα μικρό ποσό μερικών χιλιάδων ευρώ μόνο για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το συγκεκριμένο τμήμα των 10 χλμ., πιστεύουν ότι άμεσα ο υπουργός θα δώσει από διαθέσιμα εκπτώσεων άλλων έργων, και έτσι θα προχωρήσουμε ακόμα και στη δημοπράτηση για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Διάφορα κουτσομπολιά, λένε ότι το έργο θα ανακοινωθεί εντός του Δεκεμβρίου, ή πάντως λίγο πριν βγει το 2017. Και ότι, όπως λένε, θα ανακοινωθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ή άντε τον υπουργό κ. Σπίρτζη, που θα βρεθεί στη Δράμα κάποιες από τις επόμενες ημέρες.

Και η απορία είναι λογική: γιατί ο κ. Σπίρτζης δεν αναφέρθηκε καν σ’ αυτό το ζήτημα; Δεν έλαβε τις επικαιροποιημένες μελέτες που λένε ότι έστειλαν τα στελέχη της Δράμας; Δεν θέλησε να πει κάτι, έστω να αφήσει κάποιες υπόνοιες βρε παιδί μου, ότι ναι, αυτό θα το δείτε σύντομα να ξεκινάει! Έστω ένα ψήγμα ελπίδας.

Η αναφορά του κ. Σπίρτζη, ήταν επί της ουσίας η αναφορά της Εγνατίας Οδού ΑΕ, και όσα στοιχεία έχει δώσει εδώ και μήνες στη δημοσιότητα και επίσημα και έχουμε ήδη προ πολλού δημοσιεύσει. Δεν είπε απολύτως τίποτα το καινούριο. Το αντίθετο μάλιστα: 1. Η αναφορά σε όλο το τμήμα του δρόμου, μοιάζει να αποκλείει το ξεκίνημά του κομμάτι – κομμάτι. Γιατί, σε κάποιο σημείο, έψεξε τον κ. Κυριαζίδη ως Νέα Δημοκρατία και ως προηγούμενες κυβερνήσεις, ότι «εμείς δεν κάνουμε δρόμους που αρχίζουν από το ένα χωράφι και καταλήγουν σε ένα άλλο» και έδειξε κραδαίνοντας κάτι αεροφωτογραφίες, χωρίς να μας πει πού είναι ακριβώς.

  1. Ο κ. Σπίρτζης, επίσης, δεν μίλησε για Διευρωπαϊκό Άξονα Ε61, αλλά για δρόμο Σερρών – Δράμας – Καβάλας, από τον οποίον το τμήμα Δράμας – Καβάλας προωθεί η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης, γιατί ανήκει στην περιοχή της.
  2. Το σπουδαιότερο απ’ όλα και στο οποίο ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε μάλιστα δύο φορές, είναι η βιωσιμότητα του έργου του δρόμου! Όπως είπε, το νέο ΕΣΠΑ, χρειάζεται μελέτη βιωσιμότητας, που να αποδεικνύει ότι το έργο έχει βιωσιμότητα! Προφανώς, εννοείται ότι το έργο πρέπει να βγάλει κάποια στιγμή τα λεφτά του, να γίνει κατανοητό ότι αξίζει την κατασκευή του και ότι θα μεταφέρει προφανώς εμπόριο και ανθρώπινο δυναμικό, άξιο του έργου! Δίχως μελέτη βιωσιμότητας που να αποδεικνύει αυτό το πράγμα, το ΕΣΠΑ δεν δίνει χρήματα.
  3. Σημαντικό επίσης, ότι την κατασκευή του έργου του δρόμου Δράμας – Αμφίπολης, δεν μπορεί να την σηκώσει το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, γιατί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δεν έχει χρήματα! Άρα, πάει κι αυτό!
  4. Και συμπερασματικά, ο κ. Σπίρτζης κατέληξε ότι θα πρέπει να γίνει δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ή άλλες πηγές. Κι εκεί ήταν λες και άκουγα κάπου στον αέρα τη φράση… «σιγά μην δανειστούμε για τη Δράμα τώρα…»
  5. Τι συμπέρασμα βγάζω; Αφενός ότι δεν άκουσα για τμήμα Μαυρολεύκης – Ν. Μπάφρας, το επαναλαμβάνω! Και αν όλα τα παραπάνω ισχύουν, πώς θα γίνει και θα δώσει το Υπουργείο περίπου 40 εκατ. ευρώ, υποτίθεται από εκπτώσεις άλλων έργων, όταν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δεν μπορεί να σηκώσει τα ποσά;
  6. Και γιατί αλήθεια, αυτή η κυβέρνηση, αν θέλει να κάνει κάτι για τη Δράμα, το συγκεκριμένο έργο των 10 χιλιομέτρων για παράδειγμα,

Το μόνο που θα μας χαροποιήσει, θα είναι να διαψευστούμε και να ακούμε ευχάριστα νέα για το δρόμο!