Home > Νέα > Αποτίμηση Erasmus+ 1ης ομάδας του Μουσικού Σχολείου Δράμας

Αποτίμηση Erasmus+ 1ης ομάδας του Μουσικού Σχολείου Δράμας

Αποτίμηση Erasmus+ 1ης

ομάδας του Μουσικού Σχολείου Δράμας

 

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ KA122,  με τίτλο «An Education Full of  Humanity, Empathy, Art, Rightfulness Tomorrow»  η πρώτη ομάδα του Μουσικού Σχολείου Δράμας,  αποτελούμενη από τις καθηγήτριες, μουσικής παιδείας Αγαθή Πάνκου και φιλόλογο Πολυξένη Σίμου, παρακολούθησε το επιμορφωτικό σεμινάριο «Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι/Παιχνιδοποίηση», που υλοποιήθηκε στο Βερολίνο την περίοδο 7-13 Απριλίου 2025.

Η εμπειρία είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού εισήγαγε διδακτικές τεχνικές βασισμένες στη βιωματική μάθηση, στην ενσωμάτωση και χρήση ποικίλων εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην κινητοποίηση  και ενεργή εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία προσέγγισης της γνώσης -ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τη μαθητοκεντρική διδασκαλία και την ομαδοσυνεργατική μάθηση – και, τέλος, στη δημιουργία ενός ευχάριστου και διασκεδαστικού κλίματος μέσα στη σχολική τάξη. Έγινε ξεκάθαρο ότι η παιχνιδοποίηση του μαθήματος μπορεί να γίνει τόσο με εργαλεία των ΤΠΕ όσο και με κλασικά παιχνίδια ή ευρηματικούς τρόπους μετατροπής τού μαθήματος σε παιχνίδι.

Προστιθέμενη αξία στην επιμόρφωση προσέδωσε η ίδια η  πόλη τού Βερολίνου, με την Ιστορία της, τον πολιτισμό της και τα αξιοθέατά της, καθώς παρείχε ευκαιρίες για έμπνευση και προβληματισμό, ευκαιρίες που μετατράπηκαν σε ιδέες και αποτέλεσαν, στο πλαίσιο του σεμιναρίου, τη βάση για δημιουργία πρωτότυπων εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Οι συμμετέχουσες επέστρεψαν στο σχολείο τους, έχοντας στη βαλίτσα τους ένα πλούσιο υλικό για να χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους με τους μαθητές τους και να το διαμοιράσουν στους συναδέλφους τους. Κυρίως επέστρεψαν με διάθεση να εμπλουτίσουν τα μαθήματά τους με ευχάριστες δραστηριότητες και να αναζωογονήσουν τη διδακτική τους πράξη και τη μαθησιακή διαδικασία, σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.