Home > Πρώτο Θέμα > Θετικό το κλίμα στη Δράμα από το άνοιγμα των φροντιστηρίων για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου -Δηλώσεις του προέδρου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας κ. Γαζάνη στον «Π.Τ.»

Θετικό το κλίμα στη Δράμα από το άνοιγμα των φροντιστηρίων για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου -Δηλώσεις του προέδρου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας κ. Γαζάνη στον «Π.Τ.»

Δηλώσεις του προέδρου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας κ. Γαζάνη στον «Π.Τ.»

Θετικό το κλίμα στη Δράμα

από το άνοιγμα των φροντιστηρίων

για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου

Γ. Γαζάνης: Κίνδυνος να μείνουν μέχρι και 23.000 μαθητές εκτός ΑΕΙ από τους 75.000 υποψηφίους

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΗΔΗ από την περασμένη Δευτέρα 10 Μαΐου, άνοιξαν και λειτουργούν για δια ζώσης μαθήματα, τα φροντιστήρια για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, με στόχο τις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Όπως είναι γνωστό, ήδη οι μαθητές όλων των βαθμίδων βρίσκονται σταδιακά εδώ και έξι μήνες σε μια διαδικασία διαδικτυακών μαθημάτων με τα σχολεία τους, αλλά και με τα φροντιστήριά τους.

Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό τον καιρό είναι πολλά, παρ’ όλα αυτά, φαίνεται ότι αρκετοί μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν όλο αυτό το χρονικό διάστημα της καραντίνας, για ακόμα περισσότερο διάβασμα. Και αυτό, επειδή δεν έχαναν χρόνο στις μετακινήσεις τους αλλά και σε διάφορες άλλες δραστηριότητες.

GAZANHS1

Για όλη αυτή την κατάσταση, για το τι επικρατεί σήμερα, αλλά και για το πώς αισθάνονται τα παιδιά σήμερα, μιλάει στον «Πρωινό Τύπο», ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Δράμας, κ. Γιάννης Γαζάνης. Ο κ. Γαζάνης επισημαίνει μεταξύ άλλων, ότι τα παιδιά είχαν μια καλή ευκαιρία για διάβασμα, ενώ τονίζει ιδιαίτερα ότι με το φετινό σύστημα των εξετάσεων, αναμένεται να μείνουν εκτός Πανεπιστημίων τρεις φορές περισσότεροι μαθητές απ’ ότι το 2020.

Πολύ καλή δουλειά…

Ερωτώμενος για το πώς πήγε το πρώτο άνοιγμα με τα δια ζώσης μαθήματα στα φροντιστήρια, ο κ. Γαζάνης, εμφανίζεται γενικά αισιόδοξος και ότι τα πράγματα θα πάνε καλά για τους μαθητές της Δράμας.

Όπως επισημαίνει μάλιστα, «όσον αφορά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά διαδικτυακά  – δεν συζητάμε βέβαια ότι το δια ζώσης μάθημα δεν συγκρίνεται – αλλά δείξαμε και πέρυσι αλλά και φέτος με την καραντίνα, τα αντανακλαστικά μας όλοι οι καθηγητές των φροντιστηρίων και έτσι τα παιδιά μας δεν έχουν μείνει καθόλου, μα καθόλου πίσω. Ίσα – ίσα μάλιστα, για πολλούς μαθητές, αυτοί που βλέπουν και αντιλαμβάνονται την ευκαιρία – εννοώ τον περισσότερο χρόνο που έχουν να διαβάσουν μην πηγαίνοντας σχολείο – αλλά και την ευκαιρία της μειωμένης ύλης, όπως π.χ. στα μαθηματικά όπου η ύλη μειώθηκε στα τρία τέταρτης της κανονικής, οπότε καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν πάρα πολλά θετικά για τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου. Και αυτό φάνηκε και πέρυσι που πήγαν πάρα πολύ καλά και θα πάνε πάρα πολύ καλά και φέτος. Είμαστε πολύ σίγουροι γι’ αυτό».

Ευκαιρία για διάβασμα…

Κύριε Γαζάνη, θεωρείτε ότι οι μαθητές είχαν περισσότερο χρόνο για διάβασμα όλη αυτή την περίοδο της καραντίνας; Γιατί, παρόμοιες καταστάσεις ακούσαμε και με την περσινή καραντίνα.

«Υπάρχουν μαθητές που θα βρουν την ευκαιρία για περισσότερο χρόνο να διαβάσουν. Γιατί, ένα από τα ζητούμενα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, είναι ο χρόνος, υπό κανονικές συνθήκες. Με μια τσάντα στην πλάτη τα παιδιά, από το σχολείο στο φροντιστήριο, μπορεί να έχουν και αθλητικές δραστηριότητας να θέλουν να δώσουν για Στρατιωτικές Σχολές, οπότε καταλαβαίνει κανείς ότι ο χρόνος είναι ένα ζητούμενο. Αυτό και φέτος, αλλά και πέρσι, είναι κάτι που λειτουργεί υπέρ τους.

Ότι θα υπάρξουν και κάποιοι μαθητές, που με την καραντίνα θα το χάσουν ακόμα περισσότερο, προφανώς και θα υπάρξουν. Νομίζω ότι πάντα θα υπάρχει ένα ποσοστό, που βγαίνει έξω από αυτό που περιμένουμε να συμβεί. Σε γενικές γραμμές, ένα μεγάλο ποσοστό αποκρίθηκε πάρα πολύ θετικά.

Η αλήθεια είναι τα παιδιά λίγο κουράστηκαν με τα διαδικτυακά μαθήματα. Και επειδή η διδασκαλία δεν είναι μόνο το κομμάτι των γνώσεων, αλλά και το κομμάτι της αλληλεπίδρασης, της κοινωνικοποίησης μεταξύ των μαθητών και μαθητών – καθηγητών και γενικότερα όλο αυτό το σύστημα της εκπαίδευσης, πιστεύω αν κάτι έχει μείνει πίσω, είναι αυτό μόνο. Το κομμάτι της γνώσης καθαρά μπορεί να μην είναι στο 100% που θα θέλαμε κάνοντας το δια ζώσης μάθημα, αλλά είναι κοντά στο 95%. Και υπάρχει μπροστά μας ένας μήνας, να το φτάσουμε εκεί που θέλουμε».

GAZANHS

Θετικό κλίμα και τήρηση μέτρων

Καθ’ όλη τη διάρκεια κ. Γαζάνη, αλλά και τώρα αυτές τις μέρες που έχετε ξεκινήσει, πώς εκφράζονται γονείς και μαθητές για την όλη κατάσταση που επικρατεί. Σας λένε τους προβληματισμούς τους, τις απογοητεύσεις τους και τι είναι αυτό που κυριαρχεί;

«Όπως παρατηρείτε κι εσείς, υπάρχει ένα γενικότερο θετικό κλίμα από τη μια, με τα σταδιακά ανοίγματα που γίνονται σε όλες τις δραστηριότητες και από την άλλη πλευρά έχουμε όλοι μας μια συγκρατημένη συμπεριφορά, για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Γιατί τα κρούσματα συνεχίζουν να είναι υψηλά και στην πόλη μας. Συν το γεγονός ότι και με την πολύμηνη καραντίνα και το κλείσιμο, ο περισσότερος κόσμος – και όχι μόνο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί – δεν είναι και στα καλύτερά του. Αυτό είναι δεδομένο.

Μ’ αυτό το δεδομένο λοιπόν, πιστεύω ότι γενικότερα όλα θα πάνε καλύτερα. Η επικοινωνία που έχουμε με τον κόσμο και αυτά που μας λένε, είναι πολύ θετικά.

Ακόμα, ένα θέμα είναι ότι, παίρνουμε όλοι τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα. Ένα ζήτημα είναι, ότι έχουμε τα self test, που ακόμα δεν είναι διαθέσιμα για τους ελεύθερους επαγγελματίες αλλά θα ανοίξουν από την Πέμπτη. Εμείς πάντως στα φροντιστήρια, φροντίζουμε και κάνουμε τα δικά μας self test και επειδή δεν μπορούμε να τα δηλώσουμε, τα έχουμε στο χώρο μας σε κάθε περίπτωση ελέγχου. Οι μαθητές φέρνουν τα δικά τους αρνητικά self test που κάνουν έτσι κι αλλιώς για το σχολείο τους».

Από 14 Ιουνίου οι Πανελλήνιες

Πότε ξεκινούν οι Πανελλήνιες κ. Γαζάνη και πώς βλέπετε τις φετινές εξετάσεις;

«Οι Πανελλήνιες ξεκινούν στις 14 Ιουνίου και οι εκκρεμότητες που έχουμε, είναι να βγει το πρόγραμμα των εξετάσεων και κατά πάσα πιθανότητα το πρώτο μάθημα όπως πάντα είναι η έκθεση.

Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι, ακόμα δεν έχουν βγει οι συντελεστές από τα Πανεπιστήμια. Από φέτος θα έχουμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Δηλαδή, παίρνουμε το μέσο όρο όλων των πεδίων που έχουν γράψει τα παιδιά και σε ένα εύρος βαθμών κλίμακας από 0,8 μέχρι 1,2, έρχεται ένα δημοφιλές Πανεπιστήμιο – παράδειγμα μια Ιατρική και βάζει συντελεστή 1,2, ενώ ένα λιγότερο δημοφιλές Πανεπιστήμιο, βάζει μικρότερο συντελεστή για να συμπληρώσει τις θέσεις του. Εάν κάποιος μαθητής δεν συμπληρώσει αυτά τα μόρια, τότε δεν έχει δικαίωμα να μπει σε καμιά Σχολή.

Αυτό ξέρετε είναι και το μόνο αρνητικό σ’ αυτές τις εξετάσεις, ότι περίπου ένας στους τρεις μαθητές θα μείνει απ’ έξω. Είναι κάτι που θα έπρεπε να γίνει καλύτερα από το Υπουργείο Παιδείας. Ένας λάθος που αναγνωρίζουμε σε όλες τις κυβερνήσεις σχετικά με το  θέμα της Παιδείας, είναι ότι οι αλλαγές που έρχονται να κάνουν, είναι ότι τις ξεκινάνε πάντοτε από τις Πανελλήνιες. Από πάνω προς τα κάτω. Αυτό είναι λάθος, γιατί ο μαθητής που είναι στην Α΄ ή στην Β΄ Λυκείου, πηγαίνει στην Γ΄ Λυκείου και τελικά εκπλήσσεται με το σύστημα που θα δώσει. Δηλαδή οι μαθητές που θα δώσουν τώρα, πέρυσι γνώριζαν ότι περίπου 7.000 στους 75.000 μένουν απ’ έξω. Τώρα θα μείνουν απ’ έξω περίπου 23.000 στους 75.000. Το ποσοστό τριπλασιάζεται.

Από την άλλη βέβαια είναι το επιχείρημα ότι δεν θέλουμε να περνάνε μαθητές με 2.000 και με 3.000 μόρια στα Πανεπιστήμια, γιατί ακόμα και να περάσουν ενδεχομένως να μην τελειώσουν και να είναι μόνο έξοδα για τους γονείς. Φυσικά και αυτό ισχύει και ίσως αυτό να είναι το κίνητρο του Υπουργείου. Αλλά νομίζω ότι είναι σημαντικό, όταν κάποιος δίνει μια εξέταση, να γνωρίζει από την αρχή ακόμα ποιοι είναι οι κανόνες».