Home > νέα > 10 Δημοτικά Σχολεία της Δράμας ενισχύονται με ψυχολόγους Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, κ. Παναγιώτης Κεραμάρης μιλάει στον «Π.Τ.»

10 Δημοτικά Σχολεία της Δράμας ενισχύονται με ψυχολόγους Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, κ. Παναγιώτης Κεραμάρης μιλάει στον «Π.Τ.»

Συνολικά στην ΠΑΜΘ 12 ψυχολόγοι για 57 σχολικές μονάδες

10 Δημοτικά Σχολεία της Δράμας

ενισχύονται με ψυχολόγους

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ,

κ. Παναγιώτης Κεραμάρης μιλάει στον «Π.Τ.»

 

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Ενισχύονται οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με ψυχολόγους σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Αναλυτικότερα, ξεκινά άμεσα το πρόγραμμα πρόσληψης ψυχολόγων κλάδου ΠΕ23 σε ομάδες δημοτικών σχολείων, αποτελούμενες από πέντε σχολικές μονάδες η καθεμία.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, διατίθενται πιστώσεις ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την πρόσληψη συνολικά 258 αναπληρωτών ΠΕ23-Ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στους νομούς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναμένεται να προσληφθούν συνολικά 12 ψυχολόγοι, οι οποίοι θα καλύπτουν 57 σχολικές μονάδες. Στη Δράμα θα προσληφθούν δυο, για συνολικά δέκα σχολικές μονάδες.

Αναλυτικά, ακολουθούν τα Δημοτικά Σχολεία της Δράμας τα οποία ενισχύονται με τις υπηρεσίες ψυχολόγου:

Ομάδα 1

  • 10ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
  • 11ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
  • 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
  • 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Καλαμπακίου
  • Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Δοξάτου

Ομάδα 2

  • 12ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Δράμας – Εκπαιδευτήρια
  • 16ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
  • 1ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου
  • 7ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
  • 9ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

 

 

Με αφορμή την πρόσληψη ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες της περιοχής μας, η εφημερίδα μας επικοινώνησε με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, κ. Παναγιώτη Κεραμάρη.

KERAMARHS PERIFEREIAKOS

Όπως μας εξήγησε ο κ. Κεραμάρης οι δυο ψυχολόγοι που θα προσληφθούν στην περιοχή μας, θα τοποθετηθούν στα πολυπληθέστερα σχολεία και κάθε ημέρα θα επισκέπτονται από ένα της ομάδας τους αντίστοιχα. Τα καθήκοντα, οι αρμοδιότητες και ο ρόλος των ψυχολόγων θα είναι συμβουλευτικός και υποστηρικτικός για τους μαθητές, τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς. «Δηλαδή ο ψυχολόγος, θα έχει ρόλο σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για να λύνει διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στις σχολικές μονάδες, όπου χρήζουν ψυχολογικής υποστήριξης μαθητές, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί», ανέφερε ο κ. Κεραμάρης.

Παράλληλα, ο ίδιος υποστήριξε ότι η παρουσία ψυχολόγου αποτελεί πάγιο αίτημα πολλών ετών της σχολικής κοινότητας. «Για πολλά χρόνια η σχολική κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί φορείς ζητούσαν να τοποθετηθούν ψυχολόγοι στα σχολεία. Ήδη έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο η τοποθέτηση ψυχολόγων στα Επαγγελματικά Λύκεια. Στη Δράμα διαθέτουν όλα τα ΕΠΑΛ ψυχολόγο.

Με τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας, ξεκινήσαμε από τα μεγάλα αρχικά, δεκαθέσια και πάνω. Είναι μια αρχή, και θα δούμε πως θα προχωρήσει», εξήγησε ο κ. Κεραμάρης.

 

Οι ψυχολόγοι ανήκουν στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, στο οποίο μέχρι και φέτος λειτουργεί σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση ένας πίνακας αναπληρωτών. «Από τον πίνακα θα κάνουμε πρόσκληση στους εναπομείναντες με τη σειρά που έχουν για να τους προσλάβουμε άμεσα, τις επόμενες ημέρες. Μια τέτοια παρεμφερή κίνηση, ξεκίνησε ήδη από φέτος καθώς έχουν μπει και Κοινωνικοί Λειτουργοί σε πέντε σχολεία της Περιφέρειας μας. Δυο στην Κομοτηνή, δυο στην Ξάνθη και ένα στο Χρυσοχώρι Καβάλας, εκεί όπου έχουμε αυξημένο αριθμό κοινωνικών ευπαθών ομάδων», επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Κεραμάρης.

 

Ο ρόλος του ψυχολόγου στις σχολικές μονάδες σύμφωνα με το ΦΕΚ

Ο ψυχολόγος, φροντίζει για την εφαρμογή των αρχών της επιστήμης της ψυχολογίας στην εκπαίδευση και προάγει την ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, τη συναισθηματική ισορροπία και την ενδυνάμωση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ενισχύει την προαγωγή προσωπικών και ομαδικών θετικών στάσεων και συμπεριφορών και προτείνει λειτουργικές διεξόδους αντιμετώπισης των αρνητικών στάσεων και συμπεριφορών. Αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή και μαθήτρια ως ιδιαίτερη, ενιαία βιοψυχική οντότητα, ενταγμένη σε ποικίλα κοινωνικά συστήματα, σεβόμενος απόλυτα τις προσωπικές ιδιαιτερότητες του.

Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός, υποστηρικτικός και θεραπευτικός προς τους μαθητές, τις οικογένειες τους και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσεων με απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα των εμπλεκομένων. Ευαισθητοποιεί και ενημερώνει τους μαθητές, τους γονείς και το προσωπικό του σχολείου σε διάφορα θέματα που αφορούν την ειδικότητα του. Σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας. Διευκολύνει τη συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών και των οικογενειών τους