Home > Νέα > Η Δράμα ακόμα περιμένει τους υπουργούς να την ακούσουν… -Ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, προϋπολογισμού 4 δισ.

Η Δράμα ακόμα περιμένει τους υπουργούς να την ακούσουν… -Ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, προϋπολογισμού 4 δισ.

Ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα

σιδηροδρομικών έργων,

προϋπολογισμού 4 δισ.

Ανάμεσα στα έργα και το Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ

Η Δράμα ακόμα περιμένει τους υπουργούς να την ακούσουν…

 

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΑΝ ΚΑΙ στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας, οι αντιπολιτεύσεις ζήτησαν από το δήμαρχο να ενημερωθούν για το πότε θα έρθει στη Δράμα ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλή ή ο υφυπουργός κ. Καραγιάννης για να ακούσει το αίτημα της Δράμας για την ανάγκη να μην περάσει η νέα Σιδηροδρομική Εγνατία νότια του Νομού, παρ’ όλα αυτά φαίνεται ότι κάτι τέτοιο μάλλον δεν πρόκειται να γίνει.

Στην ερώτηση των αντιπολιτεύσεων, ο δήμαρχος Δράμας κ. Μαμσάκος απάντησε ότι θα προσπαθήσει να επικοινωνήσει με τον αρμόδιο υφυπουργό κ. Καραγιάννη, προκειμένου μάλλον να διαπιστώσει τις προθέσεις του αν επιθυμεί να βρεθεί στη Δράμα, αυτό όμως φαίνεται ότι μάλλον πλέον δεν έχει καμιά απολύτως σημασία.

Όπως είναι γνωστό, οι πέντε δήμαρχοι της Δράμας είχαν μεταβεί στο Υπ.  Υποδομών το καλοκαίρι, και άκουσαν ξεκάθαρα ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία θα ακολουθήσει τη νέα χάραξη που έχει πλέον οριστεί και υποσχέθηκε ότι η γραμμή της Δράμας κάποτε θα αναβαθμιστεί.

Στο ίδιο μήκος κύματος λοιπόν, ήδη από το Υπ.  Υποδομών και Μεταφορών, ανακοίνωσε την έναρξη του διαγωνισμού για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα με συνολικό προϋπολογισμό 4 δισ. ευρώ.

Τα έργα αυτά συνδέουν με ταχύτητα και ασφάλεια μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, αλλάζουν το χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζουν την εμπορική και στρατηγική εμβέλεια των λιμανιών μας, διευκολύνουν τη σύνδεση της χώρας μας με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύουν το διεθνή της ρόλο.

Ανάμεσα σ’ αυτά τα έργα λοιπόν, βρίσκεται και η κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.

Όπως μάλιστα ανακοινώθηκε, όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Τα άλλα σιδηροδρομικά έργα είναι:

– Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ

– Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ

– Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ

– Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ

– Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ

– Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.