Home > Πρώτο Θέμα > Εντός του 2021 αναμένεται η προκήρυξη του έργου για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης-Όλο στα σκαριά κι ακόμα τίποτα για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης!

Εντός του 2021 αναμένεται η προκήρυξη του έργου για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης-Όλο στα σκαριά κι ακόμα τίποτα για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης!

Όλο στα σκαριά κι ακόμα τίποτα για τον οδικό άξονα Δράμας – Αμφίπολης!

Εντός του 2021 αναμένεται

η προκήρυξη του έργου

για τον οδικό άξονα

Αντιπεριφερειάρχης Δράμας: «Θεωρητικά, θα πρέπει μέσα στο 2021 να έχουμε τον ανάδοχο του έργου»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ σε κάποιες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, επιμένουν να μιλάνε για σημαντικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα, που ετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και βρίσκονται «στα σκαριά».

Ένα από αυτά τα έργα, είναι και ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης. Η ιστορία του γνωστή εδώ και πολλά χρόνια και πλέον είναι και λίγο γραφικό να επαναλαμβάνεσαι συνέχεια. Παρ’ όλα αυτά, με τη συνεχή δημοσιοποίηση του θέματος, πιστεύουμε ότι υπάρχει πάντα μια σχετική πίεση προς ένα βήμα ακόμα. Και το συγκεκριμένο έργο, έχει περάσει από εκατοντάδες «μικρά βήματα» και … σαράντα κύματα, με την ελπίδα ότι σύντομα και μέχρι τέλος του 2021, θα έχει δημοπρατηθεί.

Αυτό άλλωστε έχει υποσχεθεί τόσο ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, όσο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής. Ενώ, ακόμα, ο ίδιος ο κ. Καραμανλής είχε μιλήσει για την βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου – που έχει τα μαύρα του τα χάλια – μέσα από το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Παρ’ όλα αυτά, ούτε τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου – εκτός από κάτι μερεμέτια – έχουμε δει μέχρι σήμερα, ούτε δημοπράτηση.

Σύμφωνα με κάποια πρόσφατα δημοσιεύματα, το αρμόδιο Υπουργείο «βάζει μπρος» τις απαραίτητες διαδικασίες για την προώθηση ενός σημαντικότατου για τη Βόρεια Ελλάδα διαγωνισμού, που περιλαμβάνει την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους 80 χλμ., εκτιμώμενου κόστους άνω των 70 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα εξελιχθεί ως φαίνεται παράλληλα με αυτό της Αμφίπολης – Δράμας, μιας και ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, τα είχε αναδείξει πριν από μερικούς μήνες από τη Θεσσαλονίκη: «Η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια», δήλωνε τον περασμένο Απρίλιο ο πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Προσθέτοντας ότι «οι δρόμοι αυτοί αποκτούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές εξυπηρετώντας χιλιάδες οδηγούς. Έχουν μεγάλη συμβολή στην απασχόληση και στις χερσαίες μεταφορές. Τα δύο αυτά έργα είναι επιλογές με πολιτικό περιεχόμενο. Όταν μειώνονται οι αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Έτσι σπάει και η απομόνωση των συγκεκριμένων δύο περιφερειακών ενοτήτων. Αυτά τα δύο έργα δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του συγκεκριμένου Υπουργείου για την Περιφέρεια».

Γ. Παπαδόπουλος: «Να γνωρίζουμε ανάδοχο μέσα στο 2021»

Σε επικοινωνία που είχε ο «Πρωινός Τύπος» με τον αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιώργο Παπαδόπουλο και ερωτώμενος αν γνωρίζει πού ακριβώς βρίσκεται το ζήτημα της δημοπράτησης του πρώτου τμήματος του έργου για τον οδικό άξονα, ο ίδιος απάντησε ότι δεν γνωρίζει.

Είπε συγκεκριμένα ο κ. Παπαδόπουλος, ότι «τα ακούσματα που έχουμε είναι ότι θα ανακοινωθεί σύντομα. Μέχρι τέλος Αυγούστου μας είχαν στείλει μελέτες και άλλα στοιχεία από το Υπουργείο Υποδομών σχετικά με το ξεκίνημα του άξονα από την πόλη της Δράμας στο ύψος της οδού Κ. Καραμανλή και Παγγαίου και προβήκαμε σε κάποιες επικαιροποιήσεις και διορθώσεις. Αυτό έφυγε στην Αθήνα και ήταν τα τελευταία στοιχεία που είχαν ζητηθεί από εμάς».

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος, «πρέπει πριν βγει ο χρόνος, να γίνει η πρώτη ενέργεια – ο υπουργός ή ο ίδιος ο πρωθυπουργός – που έχει να κάνει με την ανάληψη υποχρέωσης του χρηματικού ποσού και να βγει στον αέρα η δημοπράτηση. Θεωρητικά δηλαδή, θα πρέπει μέσα στο 2021 να ξέρουμε ποιος θα κάνει το έργο. Να έχουμε τον ανάδοχο.

Έργα ΣΔΙΤ χωρίς διόδια

Να υπενθυμίσουμε ότι ο οδικός αυτός άξονας είχε παρουσιαστεί «πακέτο» με την αναβάθμιση αυτοκινητόδρομου Δράμας – Αμφίπολης (αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.).

«Στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ. Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά standards λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο», είχε σημειώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής.

Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» είχε τονίσει ο κ. Καραμανλής.