Home > Νέα > Το ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας για τη συνένωση του ΤΕΙ ΑΜΘ με το ΔΙΠΑΕ Να υπάρξει γενναιόδωρη οικονομική ενίσχυση στο νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα προκύψει

Το ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας για τη συνένωση του ΤΕΙ ΑΜΘ με το ΔΙΠΑΕ Να υπάρξει γενναιόδωρη οικονομική ενίσχυση στο νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα προκύψει

Το ΓΕΩΤΕΕ Αν. Μακεδονίας για τη συνένωση του ΤΕΙ ΑΜΘ με το ΔΙΠΑΕ

Να υπάρξει γενναιόδωρη οικονομική

ενίσχυση στο νέο εκπαιδευτικό

ίδρυμα που θα προκύψει

 

 

 

ΤΙΣ προτάσεις του στο σχέδιο νόμου με τίτλο: «Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας» κατέθεσε το παράρτημα Αν. Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης που διεξάγεται αυτές τις μέρες.

Το θέμα αφορά άμεσα τον ρόλου του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, και τον πρωτογενή τομέα της περιοχής, όσο και τα μέλη του και τον Γεωτεχνικό κλάδο γενικότερα, καθότι με την εν λόγω Συνέργεια, δημιουργούνται Γεωτεχνικά τμήματα σχολών της αρμοδιότητας του (Γεωπονία, Δασολογία, Γεωλογία), οι απόφοιτοι των οποίων θα εγγράφονται στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο.

Όπως επισημαίνει το παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΕΕ, θα πρέπει να υπάρξει μια γενναιόδωρη οικονομική ενίσχυση στο νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα που θα προκύψει. Η ενίσχυση αυτή θα αφορά, τόσο τις υλικοτεχνικές υποδομές, όσο και τις προσλήψεις μόνιμου επιστημονικού και άλλου προσωπικού, διότι επ’ ουδενί οι ανάγκες των νέων τμημάτων δεν μπορούν να καλυφθούν από τις υπάρχουσες υποδομές και το υπάρχον προσωπικό.

Αν δεν γίνει αυτή η οικονομική ενίσχυση τότε θα έχουμε την δημιουργία μόνο κατ’ όνομα Πανεπιστημιακών σχολών και τμημάτων που θα είναι οι φτωχοί συγγενείς των παλαιοτέρων Πανεπιστημιακών σχολών που έχουν τόσο τις υποδομές όσο και το κατάλληλο έμπειρο προσωπικό.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να δημιουργηθούν Πανεπιστημιακές σχολές 2 ταχυτήτων ή πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει να γίνει ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών των νέων τμημάτων στα Πανεπιστημιακά επίπεδα των αντίστοιχων ήδη υπαρχόντων Πανεπιστημιακών τμημάτων. Επιπρόσθετα για να επιτευχθεί ουσιαστικά αυτή ισοτιμία, θα πρέπει τα προγράμματα σπουδών των νέων τμημάτων (π.χ. Γεωπονίας, Δασολογίας και Γεωλογίας) να εναρμονιστούν από την πρώτη χρονιά λειτουργίας τους με τα προγράμματα σπουδών των ήδη υπαρχόντων αντίστοιχων Πανεπιστημιακών σχολών π.χ. του Α.Π.Θ. ή άλλων Πανεπιστημίων.

Ο αριθμός των εισακτέων στις νέες Πανεπιστημιακές σχολές που θα δημιουργηθούν, αλλά και στις ήδη αντίστοιχες υπάρχουσες, θα πρέπει να υπολογίζεται αντικειμενικά και με βάση την απορρόφηση στην αγορά εργασίας, τις οικονομικές δυνατότητες των τμημάτων (νέων και παλιών) και τα υπάρχοντα στοιχεία ανεργίας και ενδεχομένως μετανάστευσης στο εξωτερικό. Με λίγα λόγια θα πρέπει να γίνουν αναλογιστικές μελέτες της δυνατότητας φοίτησης και απορρόφησης στην αγορά εργασίας ανά τμήμα, οι οποίες θα επικαιροποιούνται ανά έτος.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υπάρξει αποσύνδεση της αγοράς εργασίας από την φοίτηση στο Πανεπιστήμιο, χάριν της απόκτησης απλά και μόνο ενός Πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών με ελάχιστο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Αν δεν τηρηθεί η προϋπόθεση αυτή σε λίγα χρόνια θα καταλήξει η χώρα μας να διαθέτει στρατιές ανέργων Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, καταρρακώνοντας έτσι τα όνειρα των νέων και των οικογενειών τους για σπουδές με επαγγελματική αποκατάσταση, οδηγώντας στους τελικά στην μετανάστευση. Το ΓΕΩΤΕΕ διατηρεί στοιχεία απασχόλησης των μελών του και μπορεί να σας βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Με το εν λόγω νομοσχέδιο και άλλα παρόμοια που ψηφίστηκαν ή προωθούνται προς ψήφιση τον τελευταίο καιρό, ουσιαστικά καταργούνται πληθώρα σχολών και τμημάτων των ΤΕΙ αναβαθμίζοντας τα σε Πανεπιστημιακά. Έτσι όμως χάνεται ουσιαστικά ο Τεχνολογικός Χαρακτήρας της Ανώτατης Εκπαίδευσης και η διακριτή φυσιογνωμία, ο  σκοπός και η αποστολή τους για την οποία δημιουργήθηκαν και υπηρέτησαν όλα αυτά τα χρόνια, με τα όσα προβλήματα είχαν τα ΤΕΙ της χώρας μας, μέχρι σήμερα. Ελπίζουμε η πολιτεία να δώσει την δέουσα προσοχή σε αυτό το πρόβλημα που δημιουργείται, προσανατολίζοντας όλη πλέον την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση τουλάχιστον των τεχνικών επιστημών προς την παραγωγική διαδικασία, την έρευνα και την καινοτομία, συνδέοντας την έτσι με την πραγματική οικονομία.