Home > Πρώτο Θέμα > Με νέες εμβληματικές δράσεις ο στόχος της τουριστικής ανόδου στην ΑΜΘ► Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Τσώνη στον «Πρωινό Τύπο»

Με νέες εμβληματικές δράσεις ο στόχος της τουριστικής ανόδου στην ΑΜΘ► Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Τσώνη στον «Πρωινό Τύπο»

Πέρασε από το Περιφερειακό Συμβούλιο το πρόγραμμα Τουριστικής προβολής 2022

Με νέες εμβληματικές δράσεις

ο στόχος της τουριστικής

ανόδου στην ΑΜΘ

► Δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Τσώνη στον «Πρωινό Τύπο»

► Ανάδειξη εμβληματικών μονοπατιών – μαθητικού τουρισμού και του δρόμου του μεταξιού στο Σουφλί

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΒΡΑΔΥ της Πέμπτης 9 Δεκεμβρίου, σε μια πολύωρη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αν. Μακεδονίας –  Θράκης, συζητήθηκε και πέρασε κατά πλειοψηφία, το πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας ΑΜΘ για το έτος 2022.

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης ΑΜΘ κ.  Θανάσης Τσώνης, μας εξηγεί ότι «δύο ήταν οι στόχοι που είχαν τεθεί για τη φετινή τουριστική περίοδο. Ο πρώτος ήταν να ανοίξουμε με ασφάλεια – εφαρμόζοντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις ταξιδιωτικές διαδικασίες, οι οποίες θα διασφάλιζαν και την υγεία των επισκεπτών αλλά και των εργαζομένων της Περιφέρειας μας και ο δεύτερος στόχος ήταν να έχουμε μια σεζόν πολύ καλύτερη από την περσινή, φτάνοντας όμως στο 50% των αφίξεων από το 2019».

Όπως λέει ο κ. Τσώνης, «και οι δύο στόχοι επετεύχθησαν και μάλιστα συγκεκριμένα για το δεύτερο στόχο σε κάποιες περιοχές η πληρότητα άγγιξε και το 100%. Οπότε, καθώς βαδίζουμε προς την μετά πανδημία εποχή, σίγουρα ο τουρισμός έρχεται αντιμέτωπος με τις μεγάλες προκλήσεις το επόμενο διάστημα. Η κρίση που περνάμε γενικά λειτουργεί ως επιταχυντής εξελίξεων και οι νίκες που πετύχαμε δεν μας επιτρέπουν να εφησυχάζουμε. Στόχος μας είναι η βιωσιμότητα, η βελτίωση υποδομών, ψηφιοποίηση, προβολή της αυθεντικότητας και η προβολή της ταυτότητας της Περιφέρειάς μας».

Νέες εμβληματικές δράσεις

Αναφερόμενος στο νέο πρόγραμμα για το 2022, ο κ. Τσώνης τονίζει ότι «στο νέο πρόγραμμα που καταθέσαμε, προσθέσαμε κάποιες καινούριες εμβληματικές δράσεις, οι οποίες στοχεύουν στο να αναδείξουν τα ιδιαίτερα συστατικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Η πρώτη είναι τα εμβληματικά μονοπάτια για όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ. Στόχος μας είναι η μελέτη, διάνοιξη και ψηφιακή καταγραφή των μονοπατιών και φυσικά η στοχευμένη προώθησή τους.

Επανερχόμαστε σε δράσεις ενίσχυσης του μαθητικού τουρισμού στην περιοχή, που λόγω  Covid είχε σταματήσει. Στόχος μας επίσης είναι ο συνεδριακός και ο θρησκευτικός τουρισμός».

Ερωτώμενος για το πώς θα γίνουν όλα αυτά, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού εξηγεί: «Σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα δίνουμε βάση σε κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Δηλαδή, στη Δράμα μιλάμε για γαστρονομία, στην Καβάλα μιλάμε για θρησκευτικό τουρισμό, στην Ξάνθη για τουρισμό πόλεων και παραδοσιακό τουρισμό, στη Ροδόπη για συνεδριακό τουρισμό και στον Έβρο για ανάδειξη του μεταξιού. Ήδη πριν από λίγες μέρες, το Σουφλί κατάφερε και απέσπασε το πρώτο βραβείο στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού στη συμμετοχή μας στη Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου με αποτέλεσμα εκεί να έχουμε στόχο την ανάδειξη του δρόμου του μεταξιού, για τον οποίο δουλεύουμε σε συνεργασία με την Κεντρική Μακεδονία και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης».

Ιδιαίτερα τονίζει ακόμα ο κ. Τσώνης, ότι «προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες, χρησιμοποιούμε και τις κλασικές τεχνολογίες ενώ ενσωματώνουμε καινούριες όπως ψηφιακές προβολές, προβολές δράσεων 360 μοιρών όπου οι επισκέπτες μπορούν να δουν και στο ανανεωμένο site της Περιφέρειας αλλά και με  3D γυαλιά που έχουμε στις εκθέσεις μας».

Εγκρίθηκε το πρώτο υποέργο του ΕΣΠΑ

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει επίσης ο κ. Τσώνης, για την έγκριση του πρώτου υποέργου του ΕΣΠΑ, μετά από μια δικαστική διαμάχη. Όπως λέει, «το πιο σημαντικό κομμάτι όμως γενικότερα που αφορά και την προβολή σε μέσα τοπικά και πανελλαδικά και θα ενισχύσουμε, είναι ότι επιτέλους εγκρίθηκε το πρώτο υποέργο του ΕΣΠΑ που είχαμε  υποβάλλει. Μετά από μια δικαστική διαμάχη βρέθηκε τελικά ο ανάδοχος, πέρασε από την Οικονομική Επιτροπή και περιμένουμε την τελική ένταξη από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να μπορέσουμε να αποδεσμεύσουμε τα χρήματα και να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τις δράσεις».

Όπως διευκρινίζει μάλιστα, «στο σύνολο του ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ το πρώτο υποέργο αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ και αφορά σε δράσεις τουρισμού».

Τουριστική παιδεία

Ιδιαίτερο λόγο κάνει επίσης ο ίδιος για την τουριστική παιδεία. Όπως λέει, «γενικότερα η περιοχή μας επειδή δεν ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένη με τον τουρισμό, λείπει η τουριστική παιδεία από κάποιες περιοχές. Οπότε η εκπαίδευση των ανθρώπων που εμπλέκονται με τον κλάδο, είναι ένα κομμάτι που μας αφορά. Σε συνεργασία με το  Υπ. Τουρισμού, ετοιμάζουμε τη δημιουργία κάποιων ΙΕΚ στην περιοχή, τα οποία θα εκπαιδεύουν τους ενδιαφερόμενους στο τουριστικό πεδίο και επίσης το επόμενο διάστημα, μετά από συνεννόηση με τους προέδρους των ξενοδόχων της περιοχής, ετοιμάζουμε δωρεάν σεμινάρια σε ξενοδόχους και στους ανθρώπους που εμπλέκονται με τον κλάδο, στο κομμάτια του τουρισμού».

Πανδημία και τουρισμός

Ερωτώμενος σχετικά με το πώς αντιμετωπίστηκε τελικά η πανδημία από τον τουρισμό στο γενικότερο επίπεδο, ο κ. Τσώνης επισημαίνει: «Κατά την πανδημία γενικότερα, κάναμε πολύ καλή υγειονομική διαχείριση. Ήταν και το πρώτο μέλημά μας. Με το που άνοιξαν τα σύνορα, μας ενδιέφερε να γίνονται σωστά οι υγειονομικοί έλεγχοι, να είναι καταρτισμένο το προσωπικό και να ακολουθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα ασφαλείας, κάτι που απέδωσε καρπούς, αν σκεφτείτε ότι στα μέσα της σεζόν στη Θάσο και τη Σαμοθράκη ήταν τα μόνα που παρέμειναν πράσινα σε επίπεδο Μεσογείου. Οπότε αυτό είναι μια πολύ μεγάλη παρακαταθήκη, την οποία θα κοιτάξουμε να την κεφαλαιοποιήσουμε στο μέλλον και είναι σημαντικό ότι θεωρούμαστε πια – τουριστικά πάντα – μια υγειονομικά ασφαλής περιοχή».

Διευκρινίζει επίσης ότι, «σίγουρα η πανδημία επηρέασε τον τουρισμό, είναι ένα εύθραυστο προϊόν, ευπαθής και είναι από αυτά που έχουν πληγεί. Θεωρώ όμως, ότι, επειδή η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  που μπορούμε να στοχεύσουμε και στον ανεξάρτητο τουρισμό – στον τουρισμό εμπειρίας όπου φεύγουμε από τα μαζικά μοντέλα – θεωρούμε ότι θα βρεθούμε ευνοημένοι στη μετά Covid εποχή».