Home > Πρώτο Θέμα > Πως σχολιάζουν εκπαιδευτές οδηγών στη Δράμα το νέο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης► Μιλούν στον «Π.Τ.» οι εκπαιδευτές σχολών οδηγών στη Δράμα κ.κ. Μακρόπουλος και Δόβρος

Πως σχολιάζουν εκπαιδευτές οδηγών στη Δράμα το νέο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης► Μιλούν στον «Π.Τ.» οι εκπαιδευτές σχολών οδηγών στη Δράμα κ.κ. Μακρόπουλος και Δόβρος

Ψηφίστηκε το νέο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης

Πως σχολιάζουν εκπαιδευτές οδηγών

 στη Δράμα το νέο νομοσχέδιο

για τις άδειες οδήγησης

► Δίπλωμα από 17 ετών και με συνοδεία έμπειρου ενηλίκου στην οδήγηση και κάμερες 360 μοιρών την ώρα των εξετάσεων για την καταπολέμησης της διαφθοράς και το «λάδωμα»

► Μιλούν στον «Π.Τ.» οι εκπαιδευτές σχολών οδηγών στη Δράμα κ.κ. Μακρόπουλος και Δόβρος

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ από την Ολομέλεια της Βουλής πριν από δυο μέρες, το νομοσχέδιο του Υπ. Μεταφορών και Υποδομών, σύμφωνα με το οποίο αναθεωρείται σε γενικότερο επίπεδο το πλαίσιο για τα διπλώματα οδήγησης, ενώ δίνεται η δυνατότητα πλέον σε νέους και νέες 17 ετών, να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης.

Επίσης, στο πλαίσιο  καταπολέμησης της διαφθοράς και των πλαστών εξετάσεων, θα τοποθετούνται κάμερες 360 μοιρών, οι οποίες θα καταγράφουν όλη τη διαδικασία της εξέτασης ενός  υποψηφίου, προκειμένου να αποφεύγονται … διευκολύνσεις, λάθη και εσκεμμένες κάποιες φορές, παραλείψεις της τυπικής διαδικασίες ή ακόμα και … χάρες,

προκειμένου ο υποψήφιος να περάσει τις εξετάσεις του.

Ένα άλλο σημαντικό μέτρο, είναι ο διπλός έλεγχος της ταυτοπροσωπίας του υποψηφίου στις εξετάσεις θεωρίας, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις όπου παρουσιάζεται άλλο άτομο στη θέση του πραγματικού εξεταζόμενου, ενώ κατά την ώρα της εξέτασης, θα απαγορεύεται χωρίς καμιά εξαίρεση, η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλη ηλεκτρονικής ή «έξυπνης» συσκευής.

Για όλα αυτά μιλάει στον «Πρωινό Τύπο», ο γενικός γραμματέας του Περιφερειακού Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Αν. Μακεδονίας και εκπρόσωπος των Σχολών της Δράμας κ. Δημήτρης Μακρόπουλος.

Δίπλωμα από 17 ετών με συνοδεία ενηλίκου

Αρχικά, αυτό που επισημαίνει ο κ. Μακρόπουλος, είναι το ζήτημα της απόκτησης διπλώματος οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών πλέον. «Δύο πολύ σημαντικές αλλαγές, είναι ότι πλέον θα ξεκινάει και από 17 ετών η εκπαίδευση και η εξέταση των υποψηφίων οδηγών, και θα μπορεί να ολοκληρώσει όλη τη διαδικασία όπως την γνωρίζουμε. Με το τέλος της διαδικασίας, θα παίρνει προσωρινό δίπλωμα οδήγησης, μέχρι να συμπληρώσει τα 18 του έτη. Σ’ αυτό το διάστημα, θα πρέπει να οδηγεί με το προσωρινό δίπλωμα μόνο εντός Ελλάδας και μόνο εντός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία κατοικεί. Κατά την οδήγηση, θα πρέπει να συνοδεύεται από έναν ενήλικα και έμπειρο οδηγό άνω των 25 ετών με πέντε χρόνια δίπλωμα».

Ερωτώμενος για το αν είναι εφικτό, ένας νέος 17 ετών να οδηγεί πάντα με τη συνοδεία ενηλίκου και πώς θα διασφαλίζεται αυτό επάνω στο δρόμο, ο κ. Μακρόπουλος σημειώνει: «Το αν είναι εφικτό να συνοδεύεται πάντα από έναν ενήλικα, είναι θέμα αστυνόμευσης. Θα πρέπει να υπάρχουν έλεγχοι της Τροχαίας και βέβαια δεν θα μπορεί να οδηγήσει εκτός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία κατοικεί».

Συμπληρώνει επίσης εδώ ο κ. Μακρόπουλος ότι, «όσον αφορά το ζήτημα της οδήγησης από 17 ετών, να πούμε ότι δεν είμαστε και πρωτοπόροι στον κόσμο. Στην Ευρώπη αποτελεί Ευρωπαϊκή Οδηγία και πολλές χώρες το εφαρμόζουν και με πιο χαλαρή μορφή».

Κάμερες στη διαδικασία της εξέτασης

Αναφορικά με το ζήτημα της τοποθέτησης κάμερας 360 μοιρών κατά τη διαδικασία της εξέτασης, ο κ. Μακρόπουλος σημειώνει ότι «εκεί αλλάζει στην ουσία όλο το σύστημα. Την κάμερα θα φέρνει ο εξεταστής, θα είναι υψηλής ευκρίνειας με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών. Θα μπαίνει στο κέντρο του οχήματος και θα καταγράφει μπροστά, πίσω, τον υποψήφιο , τον εκπαιδευτή και όλη την εξεταστική διαδικασία. Το βίντεο αυτό θα αποθηκεύεται ηλεκτρονικά σε ένα εποπτικό σύστημα του Υπ. Μεταφορών, όπου θα υπάρχει και εποπτικός φορέας, και θα ελέγχεται το κατά πόσο ο εξεταστής έκανε σωστά τη διαδικασία».

Όπως σημειώνει ο κ. Μακρόπουλος, «στην ουσία πρόκειται για ένα σύστημα, προκειμένου να παταχθεί η διαφθορά και το λάδωμα που υπάρχει στις μεγάλες  πόλεις. Θα αναγκαστούν να γίνονται πιο τυπικές πλέον οι εξετάσεις, να τηρείται κατά γράμμα η νομοθεσία, γιατί και τα παραπτώματα των εξεταστών που θα ελέγχονται από τον εποπτικό φορέα, θα επιφέρουν ποινές στους εξεταστές και πιστεύω ότι κανένας δεν θα παίξει κορώνα γράμμα τη δουλειά του».

Περισσότεροι εξεταστές

Όσον αφορά το ζήτημα των εξεταστών που θα είναι δημόσιοι υπάλληλοι από οποιαδήποτε  υπηρεσία και όχι πλέον υποχρεωτικά από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, ο ίδιος μας εξηγεί ότι πλέον «αυτό ισχύει και τώρα, αλλά για λόγους ευκολίας, όσο δεν είναι απαραίτητα ανάγκη, δεν καλούνται εξεταστές από άλλες υπηρεσίες. Σε άλλες πόλεις εφαρμόζεται αυτό, όπως για παράδειγμα στην Κομοτηνή».

Έλεγχος ταυτοπροσωπίας στη θεωρία

Όπως διευκρινίζει επίσης ο κ. Μακρόπουλος, «μπαίνει επίσης έλεγχος ταυτοπροσωπίας στη θεωρεία. Θα υπάρχουν επίσης συσκευές ανίχνευσης ασύρματου συστήματος επικοινωνίας. Υπήρξαν φαινόμενα στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου έμπαιναν με ακουστικά και κάμερες μέσα και έπαιρναν καθοδήγηση από έξω. Με το σύστημα ανίχνευσης συσκευών θα ελέγχονται οι παράνομες συσκευές, ενώ θα γίνεται έλεγχος ταυτοπροσωπίας ηλεκτρονικά. Αυτό το θέμα της ταυτοπροσωπίας είχε εμφανιστεί και στη Δράμα κάποια περίοδο, ενώ τους είχαν πιάσει. Μάλιστα είχαν μπει κάποιοι άλλοι στη θέση του εξεταζόμενου».

Γ. Δόβρος: «Περιμέναμε δομικές αλλαγές, αλλά αλλαγές δεν έγιναν»

Στον «Πρωινό Τύπο» μίλησε επίσης και ο κ. Γιώργος Δόβρος, εκπαιδευτικής υποψήφιων οδηγών και κυκλοφοριακής αγωγής στη Δράμας, ο οποίος αρχικά σημειώνει: «Με το νέο νομοσχέδιο περιμέναμε δομικές αλλαγές, αλλά αλλαγές δεν έγιναν. Όσο αφορά το δομικό σύστημα τουλάχιστον. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι θα βγάζουν δίπλωμα από 17 ετών και μετά μέχρι τα 18 θα οδηγούν με κάποιον ενήλικο δίπλα τους».

Όπως σημειώνει επίσης, «είναι πολύ καλό μέτρο και εφαρμόζεται σε άλλες χώρες, αλλά σ’ εμάς δεν θα πετύχει και θα τα κάνει χειρότερα τα πράγματα. Η φιλοσοφία αυτή είχε ξεκινήσει από τις ΗΠΑ, και σκοπός είναι να βγάλει στο δρόμο τους νεαρούς, όμως με μηδενική ανοχή σε σφάλματα. Για παράδειγμα, αν πιαστεί να μην ανάβει φλας, τότε δίπλωμα θα πάρει μετά από 5 χρόνια».

Ο κ. Δόβρος εξηγεί ότι «το θέμα είναι να βγουν στο δρόμο οι πιτσιρικάδες, αλλά να μην κάνουν σφάλματα, να φοράνε ζώνες κτλ. Σ’ εμάς όμως αυτό δεν γίνεται, γιατί το point system ενημερώνεται μετά από δύο χρόνια. Με αποτέλεσμα να κριτήρια που θέτουν στο εξωτερικό, εμείς δεν θα έχουμε».

«Δεν έχουμε εκπαιδευτεί σωστά»

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, «όλο αυτό θα χωλαίνει τελικά. Γιατί κι εμείς ακόμα δεν έχουμε εκπαιδευτεί σωστά, δεν έχουμε βγάλει ακόμα τον πρώτο σωστό οδηγό στην Ελλάδα. Πρέπει πρώτα να βγει ο πρώτος σωστός οδηγός και έπειτα να κάνουμε όλα τα άλλα. Αυτά τα συστήματα είναι για να πάρουν δίπλωμα οι νεότεροι, για να μάθουν να οδηγούν σωστά. Έχει παρατηρηθεί ότι, αν μάθουν να οδηγούν σωστά στην  ηλικία αυτή, έπειτα δεν θα κάνουν λάθη».

Κάμερες στις πρακτικές

Αναφορικά με τις κάμερες, σημειώνει ότι «εμείς είχαμε ζητήσει ως Ομοσπονδία να μπουν κάμερες στα αυτοκίνητα, όμως τώρα μας λένε για κάμερες με 360 μοίρες, δεν γνωρίζουμε τις προδιαγραφές. Εμείς είχαμε κάνει κάποιες προτάσεις. Όμως έτσι όπως το θέτουν τώρα, θα υπάρξει πρόβλημα, με τη διαφορετική φωτεινότητα μέσα στο αυτοκίνητο και έξω από αυτό. Εγώ είχα βάλει κάμερες στα αυτοκίνητα εδώ και 12 χρόνια».

Ερωτηματολόγια – Θεωρητικά

Αναφερόμενος στο ζήτημα των θεωρητικών εξετάσεων, ο κ. Δόβρος σημειώνει ότι θα μπουν  και άλλες γλώσσες στα ερωτηματολόγια  και θα γίνει μια τράπεζα θεμάτων. «Σήμερα υπάρχουν ελληνικά, αγγλικά, αλβανικά  και ρώσικα και θα προστεθούν και άλλες γλώσσες».

Δομικές αλλαγές

Ερωτώμενος για τις δομικές αλλαγές που ζητούσαν οι Σχολές Οδηγών, ο κ. Δόβρος τονίζει ότι «εμείς εστιάζαμε στο ζήτημα κυρίως της εκπαίδευσης. Σήμερα εξετάζουμε για παράδειγμα τον μαθητή, να ξεκινήσει στην ανηφόρα. Η τεχνολογία μας έχει προσπεράσει. Τώρα όλα έχουν αλλάξει. Εξεταζόμαστε στο παρκάρισμα. Δεν θα σκοτωθεί κανείς όταν προσπαθήσει να παρκάρει. Μιλάνε ακόμα για πράσινη ενέργεια. Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά, είναι αυτόματα. Από το 2023 οι βιομηχανίες θα σταματήσουν να βγάζουν αυτοκίνητα με ταχύτητες. Όλα θα είναι αυτόματα. Και ενώ εμείς ασχολούμαστε με ταχύτητες και ο μαθητής δώσει με αυτόματο, δεν θα μπορεί να οδηγήσει με ταχύτητες. Αυτό σημαίνει ότι εμείς δεν θα κάνουμε το βήμα να αλλάξουμε τα αυτοκίνητά μας. Όλοι οι συνάδελφοι, δεν έχουν δυνατότητα να έχουν δύο αυτοκίνητα, ένα με ταχύτητες και  ένα αυτόματα. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμα εμείς βγάζουμε μαθητές, που μαθαίνουν τα ίδια πράγματα που μαθαίνανε οι πατεράδες μας. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Θα ήταν πιο χρήσιμο να δείξεις  σε κάποιον πως μπορεί να οδηγήσει χρησιμοποιώντας το GPS».