Συμμετοχή του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools Online ψηφοφορία - Πρωινός Τύπος
Home > νέα > Συμμετοχή του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools Online ψηφοφορία

Συμμετοχή του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools Online ψηφοφορία

Το σχολείο συμμετέχει με δράσεις για το Ποντιακό ζήτημα

Συμμετοχή του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας

στον πανελλήνιο διαγωνισμό Bravo Schools

 

Της Σουζάνας Θεοδωρίδου

Στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό Bravo Schools, συμμετέχει το 15ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας με πλήθος δράσεων. Ο φετινός διαγωνισμός αφορά στους 17 Παγκόσμιους Στόχους όπου καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.

Το  Bravo Schools, αναπτύσσεται από το QualtyNet Foundation και αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας in action for a better world.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να ψηφίσουν τις καλύτερες πρωτοβουλίες και δράσεις με στόχο την επιβράβευση των σχολικών προτάσεων, και την ένταξη τους στο Δίκτυο Πρεσβευτών των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης της εκάστοτε τοπικής κοινότητας.

Το 15ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, είναι ένα 14/θέσιο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο, στο οποίο φοιτούν περίπου 250 μαθητές. Βρίσκεται στην είσοδο της πόλης, καθώς ερχόμαστε από την πόλη της Καβάλας. Στην περιοχή αυτή, έχουν γίνει όμορφες παρεμβάσεις και αναπλάσεις, με χώρους πρασίνου, παιδικές χαρές, γήπεδα τένις, μπάσκετ, βόλεϋ και skatepark. Το Σχολείο, έχει εκπονήσει πολλά προγράμματα και έχει λάβει μέρος σε διάφορους διαγωνισμούς, με αξιόλογες διακρίσεις και βραβεία.

Το Σχολείο, έχει υλοποιήσει πλήθος δράσεων οι οποίες αφορούν στον Ποντιακό ελληνισμό με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών στο ζήτημα. Είναι γεγονός, ότι η περιοχή της Δράμας έχει πολύ έντονο το ποντιακό στοιχείο. Οι περισσότεροι μαθητές του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, είναι ποντιακής καταγωγής και έχουν πάρα πολλά ακούσματα και ερεθίσματα από τους γονείς τους και τους παππούδες τους. Με αφορμή αυτό το γεγονός,  οι μαθητές, αποφάσισαν να ασχοληθούν με τις ακόλουθες δράσεις:

  • Ποίημα «Γλυκιά Επιστροφή»

Οι μαθητές, αποφάσισαν να ασχοληθούν περισσότερο με το θέμα, ψάχνοντας υλικό και στο διαδίκτυο. Έτσι, βρήκαν ποντιακά ποιήματα και κείμενα, τα μελέτησαν, συζήτησαν πάνω σε αυτά και αποφάσισαν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι κάποια ποιήματα, ενώ είχαν παράλληλα είχα την ευκαιρία να συνεργαστούν μεταξύ τους και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

  • «1919-2019. Πόντος – 100 χρόνια μετά…»

Οι μαθητές του Σχολείου, αποφάσισαν να επισκεφτούν τη γιαγιά Παναήλα, 99 χρονών τον Απρίλιο του 2017, ώστε να τη γνωρίσουμε και να της πάρουν συνέντευξη.

Πριν την επίσκεψη, οι μαθητές βρήκαν υλικό στο διαδίκτυο για τον Πόντο και τη Γενοκτονία, ενώ συζήτησαν το θέμα αυτό και αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες που είχαν από το σπίτι τους.

Στη συνέχεια, αποφάσισαν τι ήθελαν να συζητήσουν με τη γιαγιά και ετοίμασαν τις ερωτήσεις μέσα στην τάξη. Ήταν τόσο μεγάλο το ενδιαφέρον των μαθητών που οι απορίες και οι ερωτήσεις έπεφταν σαν βροχή, ενώ τελικά κατέληξαν στις πιο βασικές και έπειτα οργάνωσαν την επίσκεψή μας. Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία για τους μαθητές, καθώς γνώρισαν μία αιωνόβια γιαγιά, γεγονός που δεν το φαντάζονταν ποτέ.

  • Ζωγραφιές «Πόντος – Γη των Προγόνων μας»

Οι μαθητές πραγματοποίησαν έρευνα και συλλογή υλικού από τους οικείους τους και από το διαδίκτυο για το ποντιακό ζήτημα. Στόχος, ήταν να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές πάνω σε αυτό, ενώ αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν να δημιουργηθούν αφίσες και ζωγραφιές από τα παιδιά.

  • Γνωριμία με την ποντιακή λύρα

Οι περισσότεροι μαθητές του σχολείου είναι ποντιακής καταγωγής, και έχουν πάρα πολλά μουσικά ακούσματα και ερεθίσματα από τους γονείς τους και τους παππούδες τους. Έτσι λοιπόν, δόθηκε η ευκαιρία να μελετήσουν από κοντά μία αληθινή λύρα. Έπειτα, αναζήτησαν στο διαδίκτυο πώς ονομάζονται τα μέρη της λύρας και στο τέλος, αποφάσισαν συλλογικά και συνεργατικά και κατασκεύασαν μία, από ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ συγκέντρωσαν τα υλικά και ξεκίνησαν την εργασία. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τους μαθητές.

  • Αφίσες «100 χρόνια δικαίωση»

Οι μαθητές, έκαναν έρευνα στο διαδίκτυο και συλλογή υλικού για το ποντιακό ζήτημα. Στόχος, ήταν να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές πάνω σε αυτό, ενώ αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν να δημιουργηθούν αφίσες και ζωγραφιές από τα παιδιά.

  • Ποίημα «Πάρκο Κομνηνών»

Οι μαθητές, αποφάσισαν να κάνουν έρευνα για το πάρκο των Κομνηνών, ψάχνοντας υλικό και στο διαδίκτυο. Βρήκαν ποντιακά ποιήματα και κείμενα, τα μελέτησαν, συζήτησαν πάνω σε αυτά και αποφάσισαν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι  ποιήματα, ενώ συνεργάστηκαν μεταξύ τους και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

  • «Το πρώτο βιβλίο κάθε έθνους είναι το λεξικό της γλώσσας του», Αδαμάντιος Κοραής

«Το πρώτο βιβλίο κάθε έθνους είναι το λεξικό της γλώσσας του», είναι στην ενότητα 11 του βιβλίου της Γλώσσας της Β΄ τάξης με τίτλο «Τι βιβλίο είναι αυτό;», όπου οι μαθητές με αφορμή αυτό ξεκίνησαν την εργασία τους.

Ρώτησαν γονείς, παππούδες και συγγενείς να τους πουν ονομασίες ζώων στα ποντιακά. Στη συνέχεια, αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο, σύγκριναν τις ποντιακές ονομασίες των ζώων με αυτές που χρησιμοποιούμε εμείς στην νεοελληνική γλώσσα και συζήτησαν για τις ομοιότητες και διαφορές που έχουν.

Παράλληλα, αντάλλαξαν τις πληροφορίες τους στην τάξη, κατέγραψαν όσες  ποντιακές λέξεις ζώων βρήκαν, τις κατάταξαν με αλφαβητική σειρά και στη συνέχεια ζωγράφισαν τα ζώα. Με αυτόν τον τρόπο, ο κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του εικονογραφημένο, ποντιακό λεξικό ζώων.

Η όλη διαδικασία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και έδωσε το ερέθισμα στους μαθητές να «προκαλέσουν», ακόμα και τους ίδιους τους γονείς τους, στο αν γνωρίζουν τι σημαίνουν κάποιες ποντιακές λέξεις, που δεν θυμίζουν κάτι από τις νεοελληνικές, όπως «γιαμασκούλα, κομές, φορφάκα» και άλλες. Σε κάποιες περιπτώσεις τους έπιασαν «αδιάβαστους».

Έτσι οι μαθητές, ήρθαν σε επαφή με την ποντιακή διάλεκτο μέσα από μία ευχάριστη  και δημιουργική διαδικασία.

Το PROJECT, το οποίο είναι αποτέλεσμα συνολικής προσπάθειας του Τμήματος Β’2 είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του 15ου Δημοτικού σχολείου Δράμας στην εξής διεύθυνση: http://online.fliphtml5.com/rflo/khrg/

  • Τραγούδι «Να σαν τη μάναν που γεννά»

Οι μαθητές ξεκίνησαν να δημιουργούν διάφορα projects, όπως τη δημιουργία ενός εικονογραφημένου, ποντιακού λεξικού ζώων και την κατασκευή μιας ποντιακής λύρας από ανακυκλώσιμα υλικά.

Ως συνέχεια του project που πραγματοποίησαν με την κατασκευή της ποντιακής λύρας, μελοποιήθηκε από την καθηγήτρια Μουσικής το δημώδες, ποντιακό ποίημα «Να σαν τη μάναν που γεννά»  και τραγουδήθηκε από το Α’2 και Ε’1, με τη συνοδεία της ποντιακής λύρας και διαφόρων κρουστών, από μαθητές της Ε’1 τάξης.

Οι μαθητές, είχαν την εμπειρία μιας ηχογράφησης σε στούντιο, γεγονός που τους ενθουσίασε, καθώς ήταν πρωτόγνωρο.

Η ψηφοφορία έχει ξεκινήσει ήδη, και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 30 Μαΐου, ενώ οι ενδιαφερόμενοι  μπορούν να ψηφίσουν στο ακόλουθο σύνδεσμο: https://bravo.sustainablegreece2020.com/gr/voting-by-school/15o-dhmotiko-sxoleio-dramas.485.html

 

 

 

 

 

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com