Home > Πρώτο Θέμα > Βιωματικό σεμινάριο με τους μαθητές της Α΄ Λυκείου για τις μαθησιακές δυσκολίες-Α. Σαλής: Μια βιωματική δράση για να δούμε πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε μαθητής τη μαθησιακή διαδικασία

Βιωματικό σεμινάριο με τους μαθητές της Α΄ Λυκείου για τις μαθησιακές δυσκολίες-Α. Σαλής: Μια βιωματική δράση για να δούμε πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε μαθητής τη μαθησιακή διαδικασία

Μια πολύ ενδιαφέρουσα δράση από το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας

Βιωματικό σεμινάριο

με τους μαθητές της Α΄ Λυκείου

για τις μαθησιακές δυσκολίες

Α. Σαλής: Μια βιωματική δράση για να δούμε πώς αντιλαμβάνεται ο κάθε μαθητής τη μαθησιακή διαδικασία

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΙΑ ΠΟΛΥ ενδιαφέρουσα συνάντηση – συζήτηση με θέμα τις μαθησιακές δυσκολίες, πραγματοποίησε προς ημερών το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας, για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, το Κέντρο Πρόληψης και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας «ΔΡΑΣΗ» και ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Ν. Δράμας σε συνεργασία με το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας πραγματοποίησαν συνάντηση- συζήτηση με τον Σύλλογο Διδασκόντων και Βιωματικό Εργαστήρι στους μαθητές της Α΄ Λυκείου με θέμα: «Μιλάμε για τις Μαθησιακές Δυσκολίες», στις 25/11/2021.

Οι μαθητές κλήθηκαν να προβληματιστούν σε σχέση με τα στερεότυπα για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, να βιώσουν το πώς οι Μαθησιακές Δυσκολίες διαφοροποιούν την ερμηνεία και σύνδεση της πληροφορίας, αλλά και πόσο αυτό επηρεάζει τις σημαντικές σχέσεις της ζωής τους.

Σχετικά με τη δράση, μίλησε στον «Πρωινό Τύπο» ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας κ. Σαλής, «ήρθαν στο σχολείο μας η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες Ν. Δράμας κα Βαΐα και από τη «ΔΡΑΣΗ» η κα. Αγαθαγγελίδου, και στα τέσσερα τμήμα της Α΄ Λυκείου, κάναμε ένα βιωματικό εργαστήριο. Εκεί είχαμε ετοιμάσει μια απλή πειραματική διάταξη με ποτήρια διαφορετικής χωρητικότητας, μεγέθους τα οποία γεμίσαμε με φακές και σε κάποια κάναμε τρύπες. Μ’ αυτό, προσπαθήσαμε να περάσουμε στα παιδιά, ότι το ίδιο πράγμα που οργανώνει ο καθηγητής για μάθημα, ο κάθε μαθητής το λαμβάνει διαφορετικά γιατί η χωρητικότητά του είναι διαφορετική, το μέγεθος του μυαλού του είναι διαφορετικό, ο τρόπος που το αντιλαμβάνεται είναι διαφορετικός. Έτσι, προσπαθήσαμε, με ένα απλό και κατανοητό τρόπο, να τα προβληματίσουμε για τις μαθησιακές δυσκολίες και να γίνει μετά μια σημαντική δουλειά με όλα τα παιδιά».

Όπως εξηγεί επίσης ο κ. Σαλής, «η συνέχεια ήταν να έρθουν οι καθηγητές στην αίθουσα και να ενημερωθούν για το τι ακριβώς έγινε με τους μαθητές μας. Μας εξήγησαν με περισσότερο επιστημονικό τρόπο, το πώς, ενώ εμείς οργανώνουμε την εκπαιδευτική διαδικασία, το μάθημά μας, το εμπλουτίζουμε με εικόνες, κείμενα, τεχνολογία και άλλα, το κάθε παιδί και ειδικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, το πώς αντιλαμβάνονται αυτή την πληροφορία, την επεξεργάζονται, την αποθηκεύουν. Ακόμα, με απλό τρόπο, προσπάθησαν να περάσουν σ’ εμάς, ότι ούτε εμείς φταίμε, αλλά ούτε κάτι άλλο φταίει, ότι πρέπει γρήγορα να καταλάβουμε τον τρόπο με τον οποίο αυτά τα παιδιά μαθαίνουν για να μπορέσουμε να τα βοηθήσουμε πιο εύκολα».

Τμήματα Ένταξης

Απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση για τα Τμήματα Ένταξης, ο κ. Σαλής σημειώνει ότι «στο 1ο ΕΠΑΛ λειτουργούν έξι Τμήματα Ένταξης, δύο σε κάθε τάξη. Οι καθηγητές εκεί έχουν εξειδίκευση και μπορούν έτσι να προσεγγίσουν – με τον κατάλληλο τρόπο – το κάθε παιδί διαφορετικά, αλλά οι υπόλοιποι καθηγητές στα τυπικά τμήματα που κάνουμε μάθημα σ’ αυτά τα παιδιά – ήταν πολύ σημαντικό που ήμασταν στο σεμινάριο, γιατί έτσι μπήκαμε στη θέση του μαθητή και καταλάβαμε το πώς τα παιδιά μας καταλαβαίνουν».

Σε ερώτηση για το πώς αντέδρασαν τα παιδιά στην όλη δράση και σε όσα τους παρουσιάστηκαν, ο κ. Σαλής εξήγησε ότι, «όταν κάνεις ένα βιωματικό εργαστήριο με τα παιδιά και δεν τους μιλάς απλά με εικόνα και ήχο, αλλά τους βάζεις μέσα στο παιχνίδι και τα παρακινείς, αντέδρασαν θετικά. Το είδαν πάρα πολύ καλά, μπήκαν στη θέση του άλλο και το αποτέλεσμα, νομίζω, ήταν το επιδιωκόμενο».

Το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας

Αξίζει σ’ αυτό το σημείο να σημειωθεί, το 1ο ΕΠΑΛ Δράμας, είναι ένα από τα σχολεία του Νομού μας που κάνει πάρα πολλές δράσεις, έχει δουλέψει πάρα πολύ και για διάφορες δράσεις, να θυμίσουμε ότι πέρσι βραβεύτηκε στο Bravo Scholl για το video που έκανε για το bullying  και παρουσιάστηκε στην επίσημη εκδήλωση του «Χαμόγελου του Παιδιού» με την  υπουργό Παιδείας σε όλη την Ελλάδα.

Ακόμα, στο 1ο ΕΠΑΛ υπάρχει μια κοινωνική λειτουργός και δύο ψυχολόγοι λόγω των Τμημάτων Ένταξης και γίνεται πολλή δουλειά μέσα στο σχολείο. Όπως μας λέει ο κ. Σαλής, «προσπαθούμε όλα τα ζητήματα να τα λύσουμε την ώρα που δημιουργούνται και αυτό αξίζει να φανεί προς τα έξω».