Home > Νέα > Ξεκινάει εκ νέου το δρομολόγιο Δράμα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα-Επανεκκινεί από σήμερα  Τετάρτη ο σιδηρόδρομος

Ξεκινάει εκ νέου το δρομολόγιο Δράμα – Θεσσαλονίκη και αντίστροφα-Επανεκκινεί από σήμερα  Τετάρτη ο σιδηρόδρομος

Επανεκκινεί από σήμερα  Τετάρτη ο σιδηρόδρομος

Ξεκινάει εκ νέου το δρομολόγιο

Δράμα – Θεσσαλονίκη

και αντίστροφα

Ξεκίνησε η συζήτηση στην Επιτροπή  Θεσμών και Διαφάνειας

 

 

Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ των Τεμπών, σταμάτησε τα δρομολόγια τρένων σε όλη την ελληνική επικράτεια. Ήταν ένα από τα χειρότερα πολύνεκρα δυστυχήματα που έγιναν στη χώρα αλλά και στην Ευρώπη. Με απόφαση της κυβέρνησης, όλα τα δρομολόγια είχαν διακοπεί άμεσα, ενώ πλέον από σήμερα Τετάρτη, απενεκκινούν από την αρχή και σταδιακά.

Ο στόχος της διακοπής των δρομολογίων, έγινε στα πλαίσια καλής λειτουργίας και ασφάλειας των τρένων, και πλέον από αύριο Τετάρτη επανέρχεται το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη σε περίπου 25 μέρες πριν από το Πάσχα.

Όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε αφενός να διατηρηθεί το επίπεδο της γραμμής και αφετέρου να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του σιδηροδρόμου.

 Τα δρομολόγια στην περιοχή της Δράμας

Έτσι, από σήμερα Τετάρτη 22 Μαρτίου, επανεκκινούν αρκετά δρομολόγια σε διάφορες περιοχές της χώρας όπως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και στην περιοχή της Δράμας και της Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Συγκεκριμένα, επανέρχεται το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Δράμα και αντίστροφα από το πρωί της Πέμπτης στις ώρες που γινόταν και πριν, ενώ επανέρχονται και τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Όπως είναι ήδη γνωστό και όπως επανειλημμένα έχει δημοσιεύσει ο «Π.Τ.», το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη φτάνει μέχρι τη Δράμα και από εδώ οι επιβάτες συνεχίζουν με λεωφορείο μέχρι Ξάνθη ή και Αλεξανδρούπολη, ενώ υπάρχει ένα δρομολόγιο ενός της Θράκης από Ξάνθη έως Αλεξανδρούπολη.

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

Στο  μεταξύ χθες Δευτέρα 20 Μαρτίου, ξεκίνησε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η ακρόαση των πρώην και νυν υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση των σιδηροδρόμων.

Στην Επιτροπή έχουν κληθεί ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, οι πρώην υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καθώς ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για ζητήματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

Κατά την τοποθέτησή του, ο προσφάτως παραιτηθείς υπουργός κ. Καραμανλής αναφερόμενος στα ζητήματα που τον αφορούν σημείωσε: «Παραλάβαμε το έργο τηλεδιοίκησης της σύμβασης 717 βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%. Δεν παραδόθηκε ποτέ το 67%, ποτέ το 33%, παραδόθηκε λειτουργικό το 18%» είπε ο πρώην υπουργός Μεταφορών για τη σύμβαση 717.

«Το 2016 υλοποιήθηκε το 32,69% του έργου, από το οποίο μόνο το 18% ήταν λειτουργικό. Από το 2017 έως το 2019 δεν γίνεται απολύτως τίποτα. Από το 2019 έως το 2021 έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης αλλά στο 70% της πιστοποίησης» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

Εξήγησε, δε, ότι «μεταξύ των σταθμών που παραλήφθηκαν την τελευταία τριετία είναι και αυτός της Λάρισας. Παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από το έγγραφο διοικητικής παραλαβής». Όπως τόνισε, «οι σταθμάρχες υποχρεωτικά πρέπει να χαράσσουν τη διαδρομή στον πίνακα τηλεδιοίκησης. Η χειροκίνητη χάραξη επιτρέπεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης».

Είπε ακόμα σε άλλο σημείο πως, είναι ψέμα ότι «αναφέρουν πως στον σταθμό Λάρισας δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Διέθετε σύστημα από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν σε λειτουργία μία ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, όπως έκαναν οι προηγούμενοι. Δυστυχώς δεν το έκανε, τη χάραξε χειροκίνητα και ξέχασε ένα κλειδί. Επειδή λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης μπορούσε να δει το τρένο στη λάθος κατεύθυνση για 12 λεπτά, αλλά δυστυχώς δεν το έκανε.