Home > νέα > Ξεκίνησε η κατασκευή του αγωγού ομβρίων υδάτων από τη διασταύρωση Ξηροποτάμου-Νέοι κυκλικοί κόμβοι

Ξεκίνησε η κατασκευή του αγωγού ομβρίων υδάτων από τη διασταύρωση Ξηροποτάμου-Νέοι κυκλικοί κόμβοι

Παράλληλο έργο με τον κυκλικό κόμβο Ξηροποτάμου

Ξεκίνησε η κατασκευή

του αγωγού ομβρίων υδάτων

από τη διασταύρωση Ξηροποτάμου

Τα όμβρια ύδατα θα χύνονται στον ξεροχείμαρρο της Τσοπάνκα

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΟΠΩΣ έχουμε δημοσιεύσει κατ’ επανάληψη, ήδη έχει διαμορφωθεί ο χώρος γύρω από την υφιστάμενη διασταύρωση Ξηροποτάμου για την εκτροπή της κυκλοφορίας και από σήμερα αρχίζουν οι πρώτες εργασίες, προκειμένου να ξεκινήσει το τελικό έργο της διαμόρφωσης του κυκλικού κόμβου Ξηροποτάμου.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, μέσω του οποίου αρχικά εξαλείφονται οι φωτεινοί σηματοδότες και πλέον θα μπορεί να διεξάγεται ομαλότερα η κυκλοφορία ΙΧ αυτοκινήτων και φορτηγών καθώς και μεγαλύτερων φορτηγών στο συγκεκριμένο σημείο.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 850.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης.

Παράλληλα όμως με την κατασκευή ενός ακόμα κυκλικού κόμβου στην είσοδο της πόλης της Δράμας, με το ίδιο έργο διευθετείται και το επίσης σημαντικό πρόβλημα της διαχείρισης των ομβρίων υδάτων. Όπως είναι γνωστό, το πρόβλημα με την έλλειψη αγωγού που να απορροφά τα νερά της βροχής, έφτανε στο σημείο, όποτε έβρεχε, να δημιουργείται μια λίμνη στις παρυφές του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει η κυκλοφορία των οχημάτων και η διέλευση των πεζών.

Ήδη, από χθες ξεκίνησε και η κατασκευή του αγωγού ομβρίων υδάτων, τα οποία θα καταλήγουν στον ξεροχείμαρρο της Τσοπάνκα, στο τέρμα της οδού Ευξείνου Πόντου.

Νέοι κυκλικοί κόμβοι

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται και το έργο της κατασκευής ανισόπεδης διάβασης στην ανατολική είσοδο της πόλης της Δράμας, με τη δημιουργία ενός κυκλικού κόμβου στην περιοχή του «Αίμου» με κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών, καθώς και ενός ακόμα κυκλικού κόμβου στα φανάρια στο ύψος του «Σκλαβενίτη».

Η ανισόπεδη διάβαση πρόκειται να κατασκευαστεί στη σιδηροδρομική γραμμή στο τέρμα της οδού 1ης Ιουλίου προς Καλλίφυτο. Ήδη, όπως είχε ανακοινωθεί στις αρχές Ιουλίου, το έργο εντάχθηκε στον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων για έργα γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Σύμφωνα με όσα είναι γνωστά μέχρι σήμερα, το έργο θα ξεκινήσει από την περιοχή των φαναριών οδικής κυκλοφορίας στην περιοχή του Αίμου, τα οποία θα καταργηθούν και στη θέση τους θα δημιουργηθεί ένας κυκλικός κόμβος (roundabout).

Στη συνέχεια, στις γραμμές των τρένων, θα διαμορφωθεί και θα κατασκευαστεί μία γέφυρα – ανισόπεδη διάβαση μήκους 250,62 μέτρων. Το ύψος της γέφυρας θα είναι 7,5 μέτρα και το πλάτος της 14,5 μέτρα. Κάτω από τη γέφυρα θα διέρχονται τα οχήματα προς την Καλλίφυτο. Πάνω από τη γέφυρα, τα οχήματα θα διέρχονται προς Καβάλα.

Στο επόμενο σημείο στον κόμβο του «Σκλαβενίτη», καταργούνται και εκεί τα φανάρια οδικής κυκλοφορίας και δημιουργείται ένας δεύτερος κυκλικός κόμβος (roundabout). Στο ίδιο σημείο και λίγα μέτρα νοτιότερα, θα δημιουργηθεί ένας δεύτερος μικρότερος κυκλικός κόμβος, που θα διευκολύνει την προσπέλαση προς τη λειτουργία της ιδιόκτητης επιχείρησης του ΚΤΕΟ αλλά και του ξενοδοχείου που βρίσκεται εκεί.

Η συνολική διαδρομή από την περιοχή του Αίμου μέχρι και τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο του ξενοδοχείου «Κούρος» όπου γίνεται η σύνδεση με το νότιο περιφερειακό της πόλης, είναι 1.260 μέτρα, θα περιλαμβάνει τρεις κυκλικούς κόμβους και μία γέφυρα στη σιδηροδρομική γραμμή, ενώ έχει προβλεφθεί και παράλληλος δρόμος για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και κατοικιών της περιοχής.

Τέλος, ένας ακόμα κυκλικός κόμβος μελετάται από την Τεχνική Υπηρεσία της Π.Ε. Δράμας, στο ύψος της διασταύρωσης του Κουδουνίων, έργο επίσης σημαντικό για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, με κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών καθώς και την εξάλειψη τροχαίων ατυχημάτων.