Home > νέα > Πρώτη θέση και εύφημο μνεία σε Δραμινούς μαθητές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής: «Θέλουμε πειράματα»

Πρώτη θέση και εύφημο μνεία σε Δραμινούς μαθητές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής: «Θέλουμε πειράματα»

Σε διαγωνισμό της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Πρώτη θέση και εύφημο μνεία

σε Δραμινούς μαθητές στον Πανελλήνιο

Διαγωνισμό Φυσικής: «Θέλουμε πειράματα»

Σημαντική η συμμετοχή των μαθητών απ’ όλη την Ελλάδα

Μιλάει στον «Π.Τ.» ο Ειδικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Κ. Βουρλιάς

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ χρονιά, πραγματοποιήθηκε φέτος ο πανελλήνιος διαγωνισμός της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με τίτλο «Θέλουμε Πειράματα». Πρόκειται για ένα διαγωνισμό, στον οποίο συμμετέχουν μαθητές από σχολεία ή από φροντιστήρια όλης της χώρας, ακόμα και μεμονωμένοι μαθητές. Τη φετινή χρονιά, μαθητές από τη Δράμα, με την παρουσίαση των πειραμάτων τους, κατάφεραν και πήραν πρώτη θέση αλλά και εύφημο μνεία.

Στα ομαδικά πειράματα από το Λύκειο, την πρώτη θέση καταλαμβάνει το πείραμα με τίτλο:  «Πειραματική απόδειξη του θεωρήματος Torricelli». Πρόκειται για μαθητές της Γ΄ τάξης Λυκείου: Δίδογλου Κωνσταντίνα , Μιχαηλίδου Φιλιώ, Παπαδόπουλος Μαρίνος-Κωνσταντίνος , Παραστατίδου Στέλλα. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βαγγέλη Γεωργία, Φυσικός

Επίσης, μαθητές της Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου έλαβαν εύφημο μνεία με τα παρακάτω πειράματα:

Η πρώτη ομάδα, με τη σειρά όπως εμφανίζονται στα αποτελέσματα, είναι μαθητές της Β΄ Λυκείου με το πείραμα: Νόμος του Joule. Πρόκειται για τους μαθητές: Λαμπριανίδου Κατερίνα, Μελλές Λευτέρης και Παπαδοπούλου Βιργινία. Υπεύθυνη καθηγήτρια η Φυσικός κα. Βαγγέλη Γεωργία.

Και ακόμα, στο πείραμα: Τριβή ολίσθησης, συμμετείχαν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου: Καραγκιοζόπουλος Γιάννης, Μιγδάνη Αλεξία, Σγουράδης Γιώργος. Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βαγγέλη Γεωργία, Φυσικός.

Όλοι οι παραπάνω μαθητές, συμμετείχαν στο διαγωνισμό μέσω του Φροντιστηρίου «Ηράκλειτος» της πόλης μας.

Αναφορικά με το διαγωνισμό, ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε χθες με τον Ειδικό Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Κωνσταντίνο Βουρλιά, Αν. Καθηγητή Τμ. Φυσικής του ΑΠΘ,  ο οποίος εξηγεί ότι, «σε μια δύσκολη χρονιά που η πανδημία δεν επέτρεψε την ομαλή λειτουργία των εργαστηρίων Φ.Ε., η συμμετοχή των σχολείων και των μαθητών/τριών υπήρξε ικανοποιητική».

Όπως είπε, η συμμετοχή των μαθητών / τριών ήταν από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, τόσο από δημόσια, όσο και από ιδιωτικά σχολεία, συμμετοχή Φροντιστηρίων  που επιδεικνύουν σημαντικό έργο και σε επίπεδο εργαστηριακής διδασκαλίας της Φυσικής, ενώ συμμετείχαν και αρκετοί μαθητές και μαθήτριες με ειδικές ανάγκες.

Ο κ. Βουρλιάς, σημειώνει επίσης ότι «αποδείξαμε ότι τα εργαστήριά μας παράγουν σημαντικό έργο και οι συνάδελφοί μας, ΠΕ4 αλλά και ΠΕ70 στην πρωτοβάθμια, έχουν τη διάθεση και το μεράκι να δουλέψουν με τους μαθητές/τριές τους βοηθώντας στην ανάπτυξη της επιστημονικής τους σκέψης και αναβαθμίζοντας την ποιότητα διδασκαλίας των μαθημάτων φυσικών επιστημών».

Ερωτώμενος πώς γίνεται ο διαγωνισμός αυτός, ο κ. Βουρλιάς σημειώνει ότι «τα παιδιά κάνουν ένα τρίλεπτο πείραμα μέσω βίντεο και το στέλνουν στο διαγωνισμό. Χαρακτηριστική είναι και η συμμετοχή μαθητών από Φροντιστήρια τα οποία συνήθως δεν ακολουθούν πρακτικές με πειράματα».

Ερωτώμενος για το πώς βλέπουν τα παιδιά το μάθημα της Φυσικής, αν είναι ένα από τα αγαπημένα μαθήματα, ο ίδιος τονίζει: «Θα έπρεπε να είναι ένα από τα αγαπημένα μαθήματα, δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, όπως έχει καταντήσει το μάθημα».

Ο κ. Βουρλιάς διευκρινίζει σ’ αυτό το σημείο ότι, «αυτό που λείπει, είναι αυτό ακριβώς που έκαναν τα παιδιά: το πείραμα.  Αν εντάξεις το πείραμα μέσα στη Φυσική, είναι το πιο όμορφο μάθημα που  υπάρχει. Αν βγάλεις το πείραμα, μένει η ασκησιολογία, που προκαλεί άγχος και απέχθεια. Η Φυσική διδάσκεται λάθος. Φανταστείτε αυτά τα παιδιά να μάθουν αυτά που έδειξαν με τα πειράματα, αν το δεις μόνο μέσω των εξισώσεων… δεν θα σου αρέσει. Μέσα σε τρία λεπτά που το έδειξαν τα παιδιά, είναι εξαιρετικό».

Ερωτώμενος για το τι φταίει, για ποιο λόγο γίνεται έτσι το μάθημα στο δημόσιο σχολείο, γιατί δεν γίνονται πειράματα, ώστε να αλλάξει σταδιακά και η μορφή του μαθήματος, ο ίδιος εξηγεί: «Πολύ καλή ερώτηση αυτή.  Σ’ αυτό βέβαια φέρουν ευθύνη και οι καθηγητές που φοβούνται και αποφεύγουν τα πειράματα και ειδικά στο Λύκειο και στην Γ’ Λυκείου ακόμα περισσότερο. Τα αποφεύγουν γιατί θέλουν να βάλουν κόσμο στο Πανεπιστήμιο. Οπότε δεν ασχολούνται με τα πειράματα».