Home > Πρώτο Θέμα > Άγνωστοι βανδάλισαν δημόσιους χώρους στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας-Μήνυση κατ’ αγνώστων από τον αντιδήμαρχο Προγραμματισμού Δράμας

Άγνωστοι βανδάλισαν δημόσιους χώρους στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας-Μήνυση κατ’ αγνώστων από τον αντιδήμαρχο Προγραμματισμού Δράμας

Μήνυση κατ’ αγνώστων από τον αντιδήμαρχο Προγραμματισμού Δράμας

Άγνωστοι βανδάλισαν

δημόσιους χώρους

στην περιοχή της Αγ. Βαρβάρας

► «Project Δράμα 2020»: Συμφωνούμε με την πρόθεσης της δημοτική αρχής να κινηθεί με μηνύσεις

► Tano: «Η Δράμα έχει εξαιρετικά σημαντική ιστορία στο γκράφιτι»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΤΟ ΒΡΑΔΥ της περασμένης Παρασκευής, αναρτήθηκαν σε διαδικτυακά προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φωτογραφίες οι οποίες απεικόνιζαν βανδαλισμούς και ακατάληπτα συνθήματα, σε κτίρια του Δήμου Δράμας στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας.

Στις φωτογραφίες, εμφανίζονται κάποια συνθήματα κατά του νέου εμβολίου του κορωνοϊού, άλλα ακατάληπτα, ενώ μάλιστα βανδαλίστηκε και ένα grafiti του γνωστού Δραμινού καλλιτέχνη Tano, το οποίο είχε φιλοτεχνηθεί τον Σεπτέμβριο του 2019, με αφορμή το Φεστιβάλ Κόμικς, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.

Για το λόγο αυτό, προκειμένου αυτή η πρακτική που ακολουθούν άγνωστοι να μην μείνει αναπάντητη, ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού του Δήμου Δράμας κ. Μιχάλης Τάσσου, κατέθεσε μήνυση κατ’ αγνώστων.

Σε δηλώσεις του στον  «Πρωινό Τύπο», ο κ. Τάσσου σημείωσε σχετικά: «Για τις ποινικές διαστάσεις, τα κτίρια στα οποία γίνεται αυτό, θα πρέπει να είναι ιδιοκτησίας του Δήμου, για να μπορεί ο Δήμος να ακολουθήσει μια διαδικασία. Από εκεί και πέρα, ο Δήμος στη συνέχεια θα πρέπει να κινηθεί στην αποκατάστασή τους, είτε καθαρισμό τους, είτε διορθώσεων. Το θέμα είναι ότι, η πόλη ασχημαίνει από graffiti τα οποία γίνονται σε κτίρια όχι μόνο του Δήμου ή του δημοσίου αλλά και σε ιδιωτικούς χώρους».

Όπως τόνισε ο κ. Τάσσου, «Τέτοιες αντικοινωνικές συμπεριφορές στρέφονται όχι μόνο σε βάρος των δημοτικών κτιρίων και του Δήμου, στρέφονται σε βάρος όλης της κοινωνίας.

Γι’ αυτό σας ενημερώνω ότι μόλις κατέθεσα μήνυση κατά αγνώστου δράστη ενώπιον της ασφάλειας Δράμας. Ελπίζω σύντομα να βρεθούν να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη και να τους επιβληθεί η ποινή που τους αξίζει. Αν τυχόν γίνει αυτό, η ποινή αυτή θα ήταν η παροχή κοινωφελούς εργασίας με αποκατάσταση παρόμοιων ζημιών σε όλη την πόλη!»

Τέλος, ο ίδιος, κάλεσε τους δημότες «όταν διαπιστώνουν ότι κάποιοι βανδαλίζουν, να το καταγγέλλουν στην αστυνομία, χωρίς να θεωρούν ότι κάνουν κάτι κακό. Η πόλη ανήκει σε όλους μας και σε κανέναν μεμονωμένα».

«Project Δράμα 2020»

Σε ανακοίνωσή της, η δημοτική παράταξη «Project Δράμα 2020», τονίζει ότι, «έχουν δοθεί αγώνες για την ελευθερία της έκφρασης, αλλά όταν κάποιοι επιλέγουν τον βανδαλισμό, είμαστε σθεναρά απέναντι. Δεν θα επιτρέψουμε τη Δράμα να γυρίσει στο Μεσαίωνα, επειδή υπάρχουν ελάχιστοι που, ορμώμενοι από τα κόμπλεξ τους ή τους φόβους τους αναλαμβάνουν τέτοιου είδους “δράση” σε κοινόχρηστους χώρους και κτίρια.

Συμφωνούμε απόλυτα με την δημοσιοποίηση της πρόθεσης της δημοτικής αρχής να κινηθεί με μηνύσεις εναντίον κάθε εμπλεκόμενου. Θα είμαστε δίπλα της σε αυτό το θέμα. Πιστεύουμε ότι η αστυνομία θα κινηθεί άμεσα και θα φέρει τους υπαίτιους του βανδαλισμού ενώπιον της δικαιοσύνης».

Tano: Η Δράμα έχει εξαιρετικά σημαντική ιστορία στο γκράφιτι

Σχόλιο στην ιστοσελίδα του σχετικά με τον βανδαλισμό έργου του, έκανε και ο γνωστός Δραμινός καλλιτέχνης Tano, ο οποίος αναφέρει σχετικά, ότι «η γυναικεία μορφή πάνω από τη κρήνη είναι έργο του κ. Γιώργου Μπότσου, ο οποίος ήταν ένας από τους καλεσμένους του Φεστιβάλ Κόμικς. Την τελευταία μέρα πριν την αναχώρηση του ο κ. Μπότσος συμφώνησε να μας αφήσει ένα έργο του και έτσι προέκυψε αυτή η ωραία κοπέλα που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Στην συνέχεια ξεκίνησα την δημιουργία του επίμαχου έργου αφού δούλεψα αρκετά με προσχέδια στο εργαστήρι. Η τοιχογραφία διήρκεσε αρκετές μέρες και προσωπικά είμαι πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Το έργο του κ. Μπότσου με το δικό μου μπλεχτήκανε όμορφα σε ένα αρμονικό σύνολο. Σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω την δημοτική αρχή της Δράμας και ιδιαίτερα τον Πρόεδρο του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας κ. Γιώργο Δεμερτζή που υποστήριξαν το Φεστιβάλ Κόμικς όπως και την συγκεκριμένη τοιχογραφία από την πρώτη στιγμή. Προσέξτε για παράδειγμα ότι τα φώτα που υπήρχαν επάνω στον τοίχο (ορατά στις τρεις πρώτες φωτογραφίες) μεταφέρθηκαν για να ανοίξει ο χώρος για το ζωγραφικό έργο».

Ο ίδιος αναρωτιέται, «γιατί ένα χρόνο μετά κάποιος πήρε ένα σπρέι και αποτύπωσε την ανοησία του επάνω στο έργο είναι απορίας άξιο. Να πούμε βέβαια ότι η ζημιά στο έργο του κ. Μπότσου και κάποιες άλλες μικρομουτζούρες στο δικό μου δεν είναι από τον “τεχνοκριτικό” με το μαύρο σπρέι. Εκτιμώ ότι είναι από την νεολαία που συχνάζει στην περιοχή.

Αυτό που καταδεικνύει αυτή η ιστορία είναι το πολιτισμικό έλλειμμα που μας διακρίνει σαν έθνος. Η αισθητική παιδεία μας είναι χαμηλής στάθμης, δυστυχώς. Το συγκεκριμένο έργο θα το αποκαταστήσω. Το τι θα γίνει με την συλλογική αισθητική μας είναι το πρόβλημα.

Κλείνοντας, θα ήθελα να γνωστοποιήσω σε όσους συμπολίτες μας δεν το έχουν υπόψη τους ότι η Δράμα έχει εξαιρετικά σημαντική ιστορία στο γκράφιτι στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη επαρχιακή πόλη στην οποία εμφανίστηκε και άνθισε αυτή η μορφή τέχνης και αυτό αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει μείνει αναξιοποίητο. Ας δουλέψουμε προς αυτή τη κατεύθυνση και ας χτίσουμε αντί να γκρεμίζουμε. Αν ο βάνδαλος με το μαύρο σπρέι γίνει η αφορμή να ξεκινήσει μια τέτοια συζήτηση στη Δράμα, στο τέλος θα πρέπει να τον πούμε κι ευχαριστώ!»