Home > Νέα >  Αύριο ανοίγει τις εργασίες του το 7ο Επιστημονικό Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας

 Αύριο ανοίγει τις εργασίες του το 7ο Επιστημονικό Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας

 Αύριο ανοίγει τις εργασίες του

το 7ο Επιστημονικό Συνέδριο

της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας

Η Πρόκληση της Ετερότητας και της Διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση

Ελεύθερη για το κοινό η απλή παρακολούθηση όλων των εργαστηρίων

 

 

ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ της Παρασκευής ανοίγει τις εργασίες του, το 7ο Επιστημονικό Συνέδριο της Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας με κεντρικό θέμα: «Η Πρόκληση της Ετερότητας και της Διαφορετικότητας στην Εκπαίδευση».

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί την Παρασκευή 8 και το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, με ταυτόχρονες ανακοινώσεις στην αίθουσα του Δημοτικού Ωδείου Δράμας, αλλά και στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Δράμας.

Το 7ο Διεθνές Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης.

Μεγάλος αριθμός από επιστημονικές εισηγήσεις από Ελλάδα και άλλες χώρες του εξωτερικού, με ξεχωριστές θεματικές ενότητες, θα εμπλουτίσουν το όλο πρόγραμμα.

Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, επιστήμονες, σε φοιτητές/τριες και στο ευρύ κοινό της τοπικής και όχι μόνο κοινωνίας.

Η επίσημη έναρξη του συνεδρίου θα γίνει την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023 στις 18:30 με κεντρική ομιλήτρια την Επίκουρη Καθηγήτρια του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Πεντέρη Ευθυμία, στη μεγάλη αίθουσα του Ωδείου Δράμας. Το θέμα της ομιλίας είναι: «Όψεις της διαφορετικότητας και η κοινωνικοπαιδαγωγική αποστολή του σχολείου».

Το έθιμο της Ειρεσιώνης και μουσική εκδήλωση

Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν οι μαθητές/τριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας με την παρουσίαση του εθίμου της Ειρεσιώνης, η  χορωδία του 6ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας και το μουσικό σχήμα: Κατσαβούνη Πωλίνα-σαξόφωνο και τραγούδι, Καλοτραπέζης Αγγελάκης –πιάνο.

Τα εργαστήρια

Κατά τις εργασίας του 7ου Επιστημονικού συνεδρίου θα διεξαχθούν και τα παρακάτω εργαστήρια:

1ο Εργαστήριο: « Μέθοδοι Και Στρατηγικές Διδασκαλίας Της Γλώσσας»  Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, 12:00-12:55, Μικρή Αίθουσα Ωδείου (Ανώτατος Αριθμός Συμμετεχόντων : 25 )

Δημάση Μαρία, Καθηγήτρια, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου: Με σημείο αναφοράς τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Νεοελληνικής γλώσσας στην Α/θμια και τη Β/θμια εκπαίδευση, τα σχολικά εγχειρίδια του γνωστικού αντικειμένου και –κυρίως– τις σύγχρονες προτάσεις της διδακτικής της γλώσσας προγραμματίζεται: –σύντομη θεωρητική πλαισίωση των διδακτικών εφαρμογών που θα υλοποιηθούν στο Εργαστήριο –παρουσίαση πρότασης διδασκαλίας με τη συνδυαστική εφαρμογή αρχών της παιδαγωγικής του γραμματισμού με βάση τα κειμενικά είδη, της παιδαγωγικής των πολυγραμματισμών και της «Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας» [Content and Language Integrated Learning (CLIL) –σχεδιασμός και παρουσίαση αντίστοιχης διδακτικής προσέγγισης από ομάδες συμμετεχόντων/-ουσών και με σημείο αναφοράς κείμενο που θα επιλέξουν από ένα σύνολο προτεινόμενων κειμένων –διάθεση φακέλου υλικού για όσους/-ες ενδιαφερθούν.

2ο Εργαστήριο: «Διδακτικές Προσεγγίσεις στη Λογοτεχνία» – Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, 13:00-14:00, Μικρή Αίθουσα Ωδείου (Ανώτατος Αριθμός Συμμετεχόντων: 25 )

Δημάση Μαρία, Καθηγήτρια, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου: Με σημείο αναφοράς τα νέα Προγράμματα Σπουδών της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην Α/θμια και τη Β/θμια εκπαίδευση, τα σχολικά εγχειρίδια του γνωστικού αντικειμένου και –κυρίως– τις σύγχρονες προτάσεις της διδακτικής της Λογοτεχνίας προγραμματίζεται: –σύντομη θεωρητική πλαισίωση των διδακτικών εφαρμογών που θα υλοποιηθούν στο Εργαστήριο –παρουσίαση πρότασης διδασκαλίας με την εφαρμογή βασικών θέσεων συγκεκριμένων θεωριών της λογοτεχνίας (για ποιητικό και αφηγηματικό κείμενο) –σχεδιασμός και παρουσίαση αντίστοιχης διδακτικής προσέγγισης από ομάδες συμμετεχόντων/-ουσών και με σημείο αναφοράς κείμενο που θα επιλέξουν από ένα σύνολο προτεινόμενων κειμένων – διάθεση φακέλου υλικού για όσους/-ες ενδιαφερθούν.

3ο  Εργαστήριο: «Ο Μύθος της Περσεφόνης, ένας πλήρης, θανατολογικά, µύθος»

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, 12:00-13:25,  Αίθουσα Δημαρχείου (Ανώτατος Αριθμός Συμμετεχόντων: 40 )

Λάζαρος Α. Βλαχόπουλος, Ψυχολόγος, Ε.Δ.Υ. Δράμας

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου: Ο Μύθος της αρπαγής της Περσεφόνης είναι ένα πανάρχαιο αφήγηµα, πλήρες θανατολογικά. Επίσης είναι ένα αφήγηµα εύκολα προσβάσιµο στις σχολικές µονάδες. Περιλαµβάνει όλες τις έννοιες κλειδιά όπως: το αναπόδραστο του θανάτου, το αιφνίδιο (πολύ συχνά), τη χρησιµότητα/αναγκαιότητα, τον θρήνο: το σοκ, τον θυµό, την διαπραγμάτευση, την θλίψη και τέλος τον συμβιβασμό/αποδοχή.

4ο Εργαστήριο: «Πρακτικές συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης» – Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, 13:35-15:00, Αίθουσα Δημαρχείου  (Ανώτατος Αριθμός Συμμετεχόντων : 20 )

Αλβανόπουλος Γεώργιος, Προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ Δράμας, Κεράνη Χρυσάνθη  (ΠΕ-71), Μπόκαρη Σοφία ( ΠΕ-70,ΕΑΕ)

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου: Η συμπεριληπτική εκπαίδευση, αν και αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας τα τελευταία τριάντα χρόνια, στις μέρες μας εξακολουθεί να αποτελεί το ζητούμενο της μαθησιακής διαδικασίας, εξαιτίας διάφορων εμποδίων. Στο εργαστήριο αυτό, μετά από μία σύντομη εισήγηση, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να εργαστούν συνεργατικά προκειμένου να εντοπίσουν φραγμούς, οι οποίοι σχετίζονται με την κουλτούρα και τις πρακτικές συμπερίληψης και να προτείνουν τρόπους για την υπέρβασή τους.

(Απευθύνεται σε είκοσι εκπαιδευτικούς κυρίως Πρωτοβάθμιας, χωρίς να αποκλείονται κι εκείνοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)

5ο Εργαστήριο: «Φιλοσοφία Με Παιδιά: Προσομοιώνοντας μια κοινότητα φιλοσοφικής διερεύνησης»

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, 10:30-12:00, Αίθουσα Συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Δράμας                                          (Ανώτατος Αριθμός Συμμετεχόντων : 15)

Ελισσάβετ Γιαμακίδου, Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Υποψήφια Διδάκτωρ ΔΠΘ

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου: Στο εργαστήρι αυτό, θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε και να επεξηγήσουμε το τι συνιστά μια κοινότητα διερεύνησης στην τάξη και τους τρόπους και τις διαδικασίες που ακολουθεί η φιλοσοφία με παιδιά. Κατόπιν, οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι θα επιχειρήσουν να προσομοιώσουν μια αντίστοιχη κοινότητα, όπου με εργαλεία τους τον διάλογο και τον φιλοσοφικό αναστοχασμό θα διερευνήσουν διάφορες έννοιες, οι οποίες θα προκύψουν από το ερέθισμα που θα τους δοθεί στην αρχή της διαδικασίας. (Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)

Η απλή παρακολούθηση όλων των εργαστηρίων είναι ελεύθερη για το κοινό.