Home > Πρώτο Θέμα > Χαμηλή συμμετοχή και επιδόσεις από Δραμινούς μαθητές και μαθήτριες στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς Ετοιμάζεται η δημιουργία παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στη Δράμα

Χαμηλή συμμετοχή και επιδόσεις από Δραμινούς μαθητές και μαθήτριες στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς Ετοιμάζεται η δημιουργία παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στη Δράμα

Χαμηλή συμμετοχή και επιδόσεις

από Δραμινούς μαθητές και μαθήτριες

στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς

Ετοιμάζεται η δημιουργία παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στη Δράμα

 

Του Θανάση Πολυμένη

Πραγματοποιήθηκε  και στη Δράμα, ο Μαθηματικός Διαγωνισμός «ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» που διοργανώνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Πρόκειται για τη δεύτερη φάση του Μαθηματικού Διαγωνισμού, μετά τον «ΘΑΛΗ», στην οποία από τη Δράμα συμμετείχαν οκτώ μαθητές, όσοι δηλαδή είχαν προκριθεί από τον αρχικό διαγωνισμό. Στην πρώτη φάση του «ΘΑΛΗ» συμμετείχαν 70 μαθητές και μαθήτριες από τη Δράμα.

Οι Δραμινοί μαθητές που προκρίθηκαν από την πρώτη φάση του «ΘΑΛΗ» και συμμετέχουν στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» είναι:

Αλεξίου Θεόδωρος- Μουσικό Σχολείο Δράμας.

Αποστολίδης Ανδρέας – 1ο Γυμνάσιο Δράμας.

Γκιρμάκη Άννα – 6ο Γυμνάσιο Δράμας.

Ζαχαρούδης Ηλίας – 2ο Γυμνάσιο Δράμας.

Κωνσταντινίδης Παύλος – 6ο Γυμνάσιο Δράμας.

Τσακανίκα Βασιλεία – 1ο Ενιαίο Λύκειο Δράμας.

Φωτιάδης Φίλιππος – Μουσείο Σχολείο Δράμας.

Χατζηιωαννίδου Ξένια – Γυμνάσιο Δοξάτου Δράμας.

Χαμηλές επιδόσεις από τη Δράμα

Ένα από τα ζητήματα που τίθενται πάντως για τους Δραμινούς μαθητές – σε γενικό επίπεδο – σχετικά με τους διαγωνισμούς της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, είναι οι χαμηλές επιδόσεις τους στα Μαθηματικά.

Το θέμα αυτό απασχολεί τους εκπαιδευτικούς τόσο στο δημόσιο όσο και στο δημόσιο τομέα, και όπως επισημαίνει στον «Π.Τ.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης κ. Γαζάνης ο οποίος είναι και Μαθηματικός, «είμαστε από τους Νομούς με πολύ χαμηλή συμμετοχή και πολύ χαμηλές επιδόσεις. Αυτό είναι ένα θέμα που μας απασχολεί και πρέπει να πούμε ότι κάνουμε κάποιες ενέργειες ώστε να το βελτιώσουμε».

Ερωτώμενος για το τι φταίει πιθανότατα, ο ίδιος σημειώνει ότι «σε άλλους Νομούς τα παιδιά τα προετοιμάζουν. Εμείς εδώ μπορεί να ετοιμάζουμε κάποια παιδιά, όμως αυτό γίνεται μεμονωμένα και όχι συλλογικά. Η προετοιμασία θα πρέπει να γίνεται συλλογικά , ώστε να μπορούμε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα».

Όπως ο ίδιος επισημαίνει ακόμα, «έχουμε προχωρήσει σε κάποιες ενέργειες και επαφές με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα παράρτημα στη Δράμα».

«ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» η δεύτερη φάση

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον «ΘΑΛΗ» συμμετέχουν παιδιά από τη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου καθώς και τις τρεις τάξεις του Λυκείου. Παρ’ όλα αυτά, δίνεται η ευκαιρία σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου, να συμμετέχουν αν θέλουν οι ίδιοι. Σ’ αυτό το πλαίσιο, έχουμε έναν μαθητή από την Α΄ Τάξη του Μουσικού Γυμνασίου Δράμας, τον Φίλιππο Φωτιάδη, ο οποίος είναι αδερφός του Πρόδρομου Φωτιάδη, που έχει διακριθεί σε πολλούς μαθηματικούς διαγωνισμούς και αντίστοιχες Ολυμπιάδες και έχει λάβει χρυσά και ασημένια μετάλλια.

Οι μαθητές/τριες, που θα διακριθούν στον Διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», θα κληθούν να διαγωνισθούν στην 41η Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 24 Φεβρουαρίου 2024, για να επιλεγούν, μέσω του Προκριματικού Διαγωνισμού, οι ομάδες που θα λάβουν μέρος στην 41η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Μάιος 2024), στην 65η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Ιούλιος 2024), στην 28η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Ιούνιος 2024) και στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Κοριτσιών (Απρίλιος 2024).

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε εξεταστικά κέντρα σε κάθε περιφερειακή ενότητα με συνθήκες ελέγχου και επιτήρησης τύπου Πανελλαδικών Εξετάσεων, υπό την εποπτεία των Παραρτημάτων της ΕΜΕ, με σκοπό την εξασφάλιση του αδιάβλητου του διαγωνισμού.

Οι μαθητές αυτοί θα αποτελέσουν τη βάση από την οποία θα επιλεγούν οι ομάδες για τους Διεθνείς Διαγωνισμούς κατόπιν συμμετοχής τους στον Προκριματικό διαγωνισμό και η όλη διενέργεια του διαγωνισμού (αξιολόγηση, βράβευση, δημοσιοποίηση) θα υλοποιηθεί με ευθύνη της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων/ουσών μαθητών/τριών.