Home > Πρώτο Θέμα > «Είναι δεδομένο ότι η Δράμα έχει ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό στελεχιακό δυναμικό» Μιλάει στον «Π.Τ.» η Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κα. Κοσμίδου – «Οι κτιριακές σχολικές ανάγκες είναι ευθύνη των Δήμων»

«Είναι δεδομένο ότι η Δράμα έχει ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό στελεχιακό δυναμικό» Μιλάει στον «Π.Τ.» η Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κα. Κοσμίδου – «Οι κτιριακές σχολικές ανάγκες είναι ευθύνη των Δήμων»

Συνάντηση της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης με διευθυντές σχολείων της Δράμας

«Είναι δεδομένο ότι η Δράμα

έχει ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό

στελεχιακό δυναμικό»

Μιλάει στον «Π.Τ.» η Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κα. Κοσμίδου – «Οι κτιριακές σχολικές ανάγκες είναι ευθύνη των Δήμων»

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ με τους διευθυντές του Σχολείων Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγεία – Δημοτικά) και Δευτεροβάθμιας (Γυμνάσια – Λύκεια), είχε χθες Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου στη Δράμα, η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Αν. Μακεδονίας – Θράκης κα. Μαίρη-Μαριγούλα Κοσμίδου.

Η κα. Κοσμίδου, βρέθηκε χθες το πρωί στη Δράμα, όπου συναντήθηκε επίσης με τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Δράμας, πραγματοποιώντας κυρίως μια πρώτη εθιμοτυπική συνάντηση, ενώ μίλησαν επίσης και για ζητήματα που απασχολούν τις δύο διευθύνσεις της Δράμας, για θέματα εκπαίδευσης και άλλα σχετικά ζητήματα.

Με το πέρας της συνάντησης, της κας Κοσμίδου με τους διευθυντές εκπαίδευσης και των σχολείων της Π.Ε. Δράμας, δέχθηκε ευγενώς να μιλήσει στον «Π.Τ.», χαρακτηρίζοντας αρχικά τη συνάντηση αυτή ως εθιμοτυπική, σημειώνοντας παράλληλα ότι «η συνάντηση αυτή ήταν και ουσιαστική, γιατί είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις, να τεθούν προβλήματα ή σκέψεις και νομίζω ότι ήταν ένας γόνιμος διάλογος, μια πρώτη επαφή. Είμαι της άποψης ότι πάντα πρέπει να υπάρχουν αυτού του είδους οι συναντήσεις, γιατί η αμφίδρομη πληροφορία είναι πάρα πολύ σημαντική, γιατί και η επικοινωνία είναι πάρα πολύ σημαντική για την εκπαίδευση. Δεν μπορείς να κάνεις εκπαίδευση αν δεν επικοινωνείς. Και φυσικά, το σχολείο έχει πάντοτε μέσα τη λέξη συν, το συνεργάζομαι, το συμμετέχω, συνδιαλέγομαι, συνδιοργανώνω».

Η κα Κοσμίδου στο μέσον και από αριστερά ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος και δεξιά ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Κιουλάνης.

Βασικά ζητήματα στη Δράμα

Ερωτώμενη για τα βασικά ζητήματα που της τέθηκαν στη συνάντηση αυτή, η κα. Κοσμίδου, σημείωσε ότι «τέθηκαν και τα θέματα πλήρωσης κενών, και τα θέματα ιδρύσεων – καταργήσεων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, και τα θέματα στελέχωσης των σχολείων με ψυχολόγους  και κοινωνικούς λειτουργούς, που είναι από τα θέματα που απασχολούν το σχολείο γιατί απασχολούν και των κοινωνία. Το σχολείο αποτυπώνει την κοινωνία».

Ερωτώμενη για το πώς βλέπει την κατάσταση στο Νομό Δράμας, μετά από όσα συζητήθηκαν στη συνάντηση αυτή, η ίδια σημειώνει: «Είναι δεδομένο ότι η Δράμα έχει ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό στελεχιακό δυναμικό. Αυτό προσλαμβάνει η Περιφερειακή Διεύθυνση. Δεν υπάρχουν προβλήματα πραγματικά, που ενδεχομένως έχουμε σε άλλες διευθύνσεις. Για να πω την αλήθεια δεν έχω και μια πλήρη άποψη, γιατί ήταν μια σύντομη συνάντηση.

Είχα μια πάρα πολύ καλή συνάντηση σε πολύ καλό και θετικό κλίμα, με τους συναδέλφους τους οποίους και ευχαρίστησα, γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορεί να αφήσει ο διευθυντής το σχολείο του και να έρθει σε μια συνάντηση δια ζώσης. Ζήτησα όμως τη δια ζώσης συνάντηση – γιατί μέσα από το διαδίκτυο, μπορεί να μας φέρνει κοντά, να είναι η επικοινωνία του αιώνα – αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι δια ζώσης συναντήσεις είναι πάρα πολύ ουσιαστικές και απαραίτητες».

Τι αφήνει πίσω της η τηλεκπαίδευση της πανδημίας

Μιας και η κα Κοσμίδου αναφέρθηκε στο διαδίκτυο, ρωτήσαμε να μας πει – μετά από το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με την επαναφορά της διδασκαλίας στην δια ζώσης κατάσταση – τι είναι αυτό που αφήνει πίσω της η μετάβαση στην προτέρα κατάσταση.

Απαντώντας, σημείωσε ότι «η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει. Για να μείνει όπου υπάρχει ανάγκη, ή όπου διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία από καιρικές συνθήκες ή άλλου είδους γεγονότα. Όπως έχει πει ο υπουργός Παιδείας, το διαδίκτυο ναι μεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί, όχι όμως ως αντικατάσταση και είναι δεδομένο ότι ετοιμάζεται και το διαδικτυακό φροντιστήριο για εκείνες τις περιοχές όπου είναι δύσκολη η πρόσβαση εκπαιδευτικών και παιδιών, δεν έχουν μεγάλες ευκαιρίες για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν  – αυτό είναι δεδομένο».

Όπως εξήγησε μάλιστα, «η εισαγωγή στην τηλεκπαίδευση ήταν απότομη και κάποιοι βρεθήκαμε ίσως ανέτοιμοι. Όμως, είδαμε μία φοβερή ευελιξία των εκπαιδευτικών μας σε ετοιμότητα και πραγματικά ένα χαρακτήρα έτοιμο να ανταποκριθεί και να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα.

Εξακολουθώ και λέω ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση. Ο δάσκαλος δεν αντικαθίσταται με κανέναν υπολογιστή, εάν και εφόσον αυτό γίνεται συνέχεια. Βεβαίως επικουρικά, ο οπτικός γραμματισμός είναι πάρα πολύ σημαντικός για τα παιδιά, όπως και το να έχω ένα βίντεο, ένα άλλου είδους επιμόρφωση, στην εκπαίδευση, που βάζει τα παιδιά σε μια άλλη διαδικασία να σκεφτούν διαφορετικά. Ο σύγχρονος κόσμος μας είναι μέσα στο διαδίκτυο και άρα δεν μπορεί να λείπει μέσα από την εκπαίδευση. Επομένως άπτεται πλέον στον εκπαιδευτικό, ο οποίος θα πρέπει να αντιληφθεί και θα πρέπει να ενσωματώσει τέτοιου είδους τεχνικές στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα πρέπει να επιμορφωθεί, θα πρέπει να ξέρει βέβαια και το επίπεδο των μαθητών που έχει μέσα στην τάξη του και να τους βοηθήσει να γίνουν και αυτά κοινωνοί.

Θα πως αυτό που είπε και ο υπουργός Παιδείας, ότι, το διαδίκτυο είναι το εργαλείο για να μας κάνει καλύτερη τη δια ζώσης διδασκαλία. Να μας διευκολύνει στη διδασκαλία μας».

Σχολικές κτιριακές εγκαταστάσεις

Ρωτήσαμε ακόμα την κα Κοσμίδου, σε ποια  κατάσταση βρίσκονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις των σχολείων στην ΑΜΘ. Όπως επισημαίνει, «Θα πω ότι έχει υπάρξει ήδη και ένα ερευνητικό πρόγραμμα, το οποίο έχει δοθεί από την απερχόμενη διοίκηση της αιρετής Περιφέρειας του κ. Μέτιου προς το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, μέσα από το οποίο διαφαίνονται οι κτιριακές ανάγκες στην ΑΜΘ, καθώς και το τι θα πρέπει να γίνει και το πώς θα γίνει. Υπάρχουν περιοχές όπου έχουμε πολύ καλές κτιριακές υποδομές, υπάρχουν περιοχές στις οποίες χρειάζονται αναβάθμιση κάποια σχολικά κτίρια. Θα αναφέρω το Μουσικό Σχολείο στην Ξάνθη, το Μουσικό Σχολείο στην Αλεξανδρούπολη, σχολικές δομές που χρήζουν βελτίωσης και ενδεχομένως ανέγερσης. Θα πρέπει να τονίσουμε εδώ στη Δράμα έχετε ένα φανταστικό Μουσικό Σχολείο.

Υπάρχουν περιοχές όπου έχουν γίνει πριν από κάποια χρόνια πολύ ωραία κτίρια, αλλά δυστυχώς η μείωση του μαθητικού πληθυσμού έχει οδηγήσει στην αναστολή λειτουργίας τους και τελικά έφθασαν να κλείσουν τα σχολεία αυτά, και να βλέπουμε νεόδμητα κτίρια να μην λειτουργούν».

Ευθύνη των Δήμων τα σχολικά κτίρια

Όπως εξηγεί η κα. Κοσμίδου, «θα πρέπει να δούμε τα σχολικά κτίρια από την αρχή, μην παραλείποντας να πω ότι η κατάσταση των σχολικών κτιρίων είναι ευθύνη των Δήμων της περιοχής. Οι Δήμοι είναι υπεύθυνοι για την σωστή συντήρηση, διαχείριση, αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων. Επομένως, είναι υπεύθυνοι και θα πρέπει να δουν πώς θα αναβαθμιστούν όλες οι σχολικές μονάδες, υπενθυμίζοντας πάντοτε, ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Μπορεί να έχω ένα καλό κτίριο σήμερα, αλλά σε βάθος χρόνου, για να παραμένει καλό, θα πρέπει να συντηρηθεί».

Προσθέτει τέλος η ίδια, ότι «τα σχολεία μας λειτουργούν όσο το δυνατόν καλύτερα, οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι οι οποίοι έχουν μάθει να προσαρμόζονται, να έχουν μια ευελιξία, να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, να επιλύουν ζητήματα εκεί που άλλοι φορείς αδυνατούν και αν απαξιώσουμε το δάσκαλο ως κοινότητα, έχουμε χάσει τις επόμενες γενιές μας. Ο δάσκαλος θα πρέπει να έχει την αξία του, να έχει το σχολείο την αξία του, να έρχεται το σπίτι και να υποστηρίζει το σχολείο και να έρχεται ο μαθητής φέρνοντας από το σπίτι την εμπιστοσύνη του στο σχολείο».