Home > Νέα > Η σιδηροδρομική απομόνωση της Δράμας και ο αποκλεισμός της Αν. Μακεδονίας – Θράκης-Ερώτηση της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Η σιδηροδρομική απομόνωση της Δράμας και ο αποκλεισμός της Αν. Μακεδονίας – Θράκης-Ερώτηση της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Ερώτηση της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Η σιδηροδρομική απομόνωση

της Δράμας και ο αποκλεισμός

της Αν. Μακεδονίας – Θράκης

 

 

ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ γραπτή ερώτηση για το ζήτημα του σιδηροδρομικού αποκλεισμού της Δράμας, καταθέτει η περιφερειακή παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», με επικεφαλής τον Δραμινό περιφερειακό σύμβουλο κ. Στέργιο Ηλιόπουλο.

Όπως ενημερώνει η παράταξη, η ερώτηση κατατέθηκε γραπτώς προς την γραμματεία του Περιφερειακού Συμβουλίου Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ώστε να απαντηθεί στην επόμενη συνεδρίαση από τη νέα περιφερειακή αρχή του κ. Τοψίδη.

Στην ερώτησή της, η παράταξη κάνει λόγο για την σιδηροδρομική απομόνωση της Δράμας αλλά και της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και αναλυτικότερα αναφέρονται τα εξής:

[Η  Hellenic Train ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που είχε τα γνωστά προβλήματα μετά τις πλημμύρες στον θεσσαλικό κάμπο.

Η επανεκκίνηση των δρομολογίων αφορά στη γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα της μέχρι τον Έβρο, με εξαίρεση τη Δράμα.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, από το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023, επανακυκλοφόρησαν επιπλέον σιδηροδρομικά επιβατικά δρομολόγια στις γραμμές αλλά επήλθαν και τροποποιήσεις σε δρομολόγια ορισμένων γραμμών.

Στο πλαίσιο της ίδιας απόφασης καταργούνται τα δρομολόγια 882/887 Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα και ισχύουν νέα δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Σέρρες και τοπική εξυπηρέτηση με λεωφορείο στο τμήμα Σέρρες – Δράμα.]

Σε άλλο σημείο, η παράταξη κάνει αναφορά στα όσα είχε εξαγγείλει παλαιότερα ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης από τον Έβρο σχετικά, επισημαίνοντας ότι [η  εξαγγελία αφορούσε την αναβάθμιση και τον διπλασιασμό της σιδηροδρομικής

γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ, σύμφωνα

με τον αρχικό σχεδιασμό.

Τον Μάρτιο του ’23, είχε δηλώσει από τον Έβρο όπου περιόδευε: «…κάποιοι

αγωνιστήκαμε στην Ευρώπη για να αυξήσουμε το ΕΣΠΑ της περιφέρειας. Διότι

διεκδικήσαμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης τους οποίους μπορούμε να

χρησιμοποιήσουμε για σημαντικά έργα υποδομής, όπως η διπλή γραμμή του

τρένου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, που όταν ολοκληρωθεί, το

2028, πραγματικά θα αλλάξει όψη ο Έβρος».]

Καταλήγοντας στην ερώτηση, τόσο ο κ. Ηλιόπουλος αλλά και ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Λυμπεράκης αναφέρουν: [Ο αποκλεισμός της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης από τον υπόλοιπο ηπειρωτικό χώρο είναι απαράδεκτος.

Από το 2019,  που ανέλαβε η κυβέρνηση της «ανάπτυξης» τα τρένα δεν υπάρχουν πια.

Οι σταθμοί στην ΑΜΘ χορταριάζουν, προσωπικό δεν υπάρχει και ο ταλαίπωρος επιβάτης που θέλει να πάει από την Αλεξανδρούπολη στη Θεσσαλονίκη είναι υποχρεωμένος να φτάσει μέχρι τη Ξάνθη και από εκεί να πάρει λεωφορείο για τις Σέρρες για να πάρει το τρένο που πάει στη Θεσσαλονίκη.

Ανάμεσα στην Ξάνθη και στη Δράμα δεν υπάρχει τρένο.

Ερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης και η Περιφερειακή αρχή ποιες είναι οι ενέργειες που θα πραγματοποιήσουν ώστε να αρθεί ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Περιφέρειας μας και αν θεωρούν το θέμα ως αιχμή διεκδίκησης απέναντι στην κυβέρνηση.]