Home > Πρώτο Θέμα > Η καρδιά της 7ης τέχνης χτυπά στη Δράμα Πρεμιέρα για το 42ο Ελληνικό και 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Η καρδιά της 7ης τέχνης χτυπά στη Δράμα Πρεμιέρα για το 42ο Ελληνικό και 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Η καρδιά της 7ης τέχνης χτυπά στη Δράμα

Πρεμιέρα αύριο για το 42ο Ελληνικό

και 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών

Μικρού Μήκους Δράμας

Από τις 15 έως τις 21 Σεπτεμβρίου

 

Ανοίγει τις πύλες του την Κυριακή, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Η τελετή έναρξης του 42ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους και του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, θα πραγματοποιηθεί στις 7.30 το απόγευμα, στο Δημοτικό Ωδείο της Δράμας.

Το 42ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, θα διεξαχθεί στην αίθουσα «Ολύμπια» και το Δημοτικό Ωδείο, δίνοντας το καθιερωμένο του ραντεβού με το πιο ζωντανό κομμάτι της ελληνικής κινηματογραφίας: τους νέους Έλληνες μικρομηκάδες, αλλά και αυτούς που επιμένουν στην μικρή φόρμα, αντιμετωπίζοντας την μικρού μήκους ταινία όπως της αξίζει: ως ένα αυτόνομο έργο τέχνης. Στη φετινή διοργάνωση, θα προβληθούν συνολικά 199 ταινίες από  64 χώρες (σε όλα τα προγράμματά της).

Το Ελληνικό Διαγωνιστικό

Από τις 240 ελληνικές ταινίες που κατατέθηκαν φέτος (νέο ρεκόρ για το φεστιβάλ), 60 ταινίες θα διεκδικήσουν τα βραβεία της 42ης διοργάνωσης.  Από αυτές οι 6 είναι ντοκιμαντέρ, οι 3 animation και οι 10 σπουδαστικές.

Συμμετέχουν πολλά νέα ταλέντα αλλά και αρκετοί παλιοί γνώριμοι του φεστιβάλ που έχουν διακριθεί στο παρελθόν. Την πανελλαδική του πρεμιέρα, θα πραγματοποιήσει στη Δράμα και ο Βασίλης Κεκάτος που πριν μερικούς μήνες έγινε ο πρώτος Έλληνας μικρομηκάς που απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για την ταινία του «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς».

Και φέτος, το ένα τρίτο των σκηνοθετών που διαγωνίζονται είναι γένους θηλυκού (22 είναι οι γυναικείες υπογραφές), ενώ σημαντικός είναι ο αριθμός των Ελλήνων του Κόσμου (16). Στο φετινό ελληνικό διαγωνιστικό, θα προβληθούν συνολικά 21 ταινίες Ελλήνων που γύρισαν την ταινία τους σε ξένη γλώσσα: 14 από αυτές είναι αγγλόφωνες, 2 γαλλόφωνες, 2 γερμανόφωνες, ενώ υπάρχουν και κάποιες γυρισμένες στα ιταλικά, τα αραβικά και τα κουρδικά.

Οι φετινές «μικρές» που διαγωνίζονται, διάρκειας από 4 έως 29 λεπτά, είναι ανεξάρτητες στην πλειονότητά τους παραγωγές, ενώ κάποιες έχουν  χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογραφου, την ΕΡΤ, την Cosmote και το Onassis Culture.

Το προσφυγικό, ο πόλεμος, και οι συνέπειες τους στα παιδιά, συνεχίζουν να απασχολούν μια μερίδα των νεαρών δημιουργών, όπως η ανεργία, η φτώχια, η επαγγελματική κατάρρευση και τα διαψευσμένα όνειρα των νέων στην σύγχρονη Ελλάδα. Η διαχείριση της απώλειας, της ανημπόριας και των γηρατειών, οι σχέσεις μάνας-γιού και κόρης-πατέρα, ο έρωτας -και μάλιστα οι γκέι ερωτικές ιστορίες- φέτος φαίνεται να εμπνέουν ιδιαίτερα τους μικρομηκάδες.

Κάποιοι επέλεξαν να κάνουν ταινία αληθινά γεγονότα επί εμφυλίου, άλλοι αφηγούνται εφηβικές ιστορίες σεξουαλικής αφύπνισης, ενώ κάποιοι σχολιάζουν την Αθήνα του airbnb, της εγκληματικότητας, των ναρκωτικών και της διαδικτυακής πορνείας.

Και αν λείπουν οι κωμωδίες, θα δούμε ένα …βαμπίρ μιούζικαλ α λα ελληνικά,  μια ταινία με φαντάσματα και μια αλληγορία για το τέλος του ανθρώπινου πολιτισμού.

Πολλοί είναι οι δημοφιλείς ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν στις ταινίες του διαγωνιστικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους: Γιώργο Πυρπασόπουλο, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιάννη Κοκιασμένο, Ερρίκο Λίτση, Στέλλα Φυρογένη, Ρομάνα Λόμπατς, Ανδρέα Κωνσταντίνου, Γιώργο Αρμένη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Μαρία Κεχαγιόγλου, Ιωάννα Τσιριγκούλη, Δημήτρη Ξανθόπουλο, Αργύρη Ξάφη, Γιώργο Γάλλο, Κατερίνα Παπουτσάκη, Κώστα Ξυκομηνό, Βασίλη Κουκαλάνι,  Σοφία Κόκκαλη, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γιάννη Παπαδόπουλο, Παύλο Ιορδανόπουλο, Έλενα Μαυρίδου, Σίσσυ Τουμάση, Χρήστο Καρτέρη, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, αλλά και την πρωταγωνίστρια του θεάτρου Άττις Σοφία Χιλλ.

Το Διεθνές Τμήμα

Το Φεστιβάλ, που φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια από την διεθνοποίησή του, θα προβάλλει 67 ταινίες από 60 χώρες του κόσμου, από την Ακτή Ελεφαντοστού, την Ν. Αφρική και την Ανδόρα, μέχρι το Κατάρ, το Βιετνάμ, το Αζερμπαϊτζάν και το Αφγανιστάν.

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό επελέγησαν να συμμετάσχουν οι εξής ταινίες από Ελλάδα: «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς»» – Βασίλης Κεκάτος, «Cloud» – Mιχάλης Δημητρίου, «Καρτ Ποστάλ από το Τέλος του     Κόσμου» -Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, και από την Κύπρο: «Εξομολόγηση» -Ανδρέας Σιεηττάνης.

Το φετινό πρόγραμμα, ιδιαίτερα πλούσιο, παρουσιάζει πολλές εκπλήξεις:

– Την αγγλική  ταινία «The Trap» έχει σκηνοθετήσει η Λένα Χίντι, η γνωστή Σέρσεϊ Λάνιστερ από το Game of Thrones η οποία επέλεξε για ηρωίδα της την συμπρωταγωνίστρια της στο πασίγνωστο σίριαλ Λαίδη Κάτλιν Σταρκ -κατά κόσμον Μισέλ Φέρλι.

– Ο χολιγουντιανός σταρ Τζέιμς Φράνκο (συν)σκηνοθετεί την Κλοέ Σεβινί στην αμερικανική ταινία «Birth of a poet», ένα παλιότερο πρότζεκτ του για μεγάλου μήκους που τελικά γύρισε σε short βερσιον.

– Ο ηθοποιός της σειράς Chernobyl Φίλιπ Μπαραντίνι υπογράφει την συγκλονιστική αγγλική ταινία «Boiling Point» που διαδραματίζεται στην κουζίνα ενός εστιατορίου.

– Ο γνωστός αμερικάνος ηθοποιός Τομ Σκέριτ δάνεισε την φωνή του για το animation  «The Phantom 52» (HΠΑ-Ιαπωνία), ενώ η ταινία animation «Daughter» της νεαρής Daria Kashcheeva από την Τσεχία ηταν φέτος υποψήφια για τα Student Oscars.

– Στην ταινία «Gupsy Hunt» από τη Δανία, μετά τη συγχώνευση μιας πολυεθνικής, οι εργαζόμενοι ψυχαγωγούνται κάνοντας σαφάρι …Τσιγγάνων.

Και σίκουελ μικρού μήκους

Φέτος, στη Δράμα επανέρχονται με τις νέες τους ταινίες σκηνοθέτες που στο παρελθόν έχουν βραβευτεί στο Φεστιβάλ, όπως η Ιταλίδα Αλεσάντρα Πεσέτα (2018), ενώ θα δούμε μέχρι και σίκουελ: το “Elena” από την Κολομβία αποτελεί συνέχεια της βραβευμένης στη Δράμα το 2017 ταινίας «Genaro»:

Μια ματιά στην θεματολογία του φετινού διαγωνιστικού φανερώνει μια διεθνή τάση προς «βαριά» θέματα: δυσλειτουργικές οικογένειες, παιδιά στο δρόμο, προβληματικές σχέσεις γονέων-παιδιών, τρίτη ηλικία, καταπίεση των μουσουλμάνων γυναικών, Τζιχάντ, εργασιακές σχέσεις και συγχωνεύσεις πολυεθνικών, «ανθρωποφαγία», και μια άλλη, υπόγεια τρομοκρατία που καλλιεργεί τον φόβο της τρομοκρατίας. Η τάση για weird ταινίες είναι ορατή, αλλά οι κωμωδίες παραμένουν και εδώ λιγοστές –κι αυτές πικρές, θίγουν κυρίως κοινωνικά ζητήματα. Ο έρωτας, ευτυχώς, πάντα παρών.