Home > νέα > «Μια συνάντηση πολιτισμών» μεταξύ Νηπιαγωγείων από  Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία και Ρουμανία

«Μια συνάντηση πολιτισμών» μεταξύ Νηπιαγωγείων από  Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία και Ρουμανία

Πρόγραμμα ERASMUS από το 17ο Νηπιαγωγείο Δράμας

«Μια συνάντηση πολιτισμών» μεταξύ

Νηπιαγωγείων από  Ελλάδα, Βουλγαρία,

Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Πολωνία και Ρουμανία

Μιλάνε στον «Π.Τ.» ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος και η προϊσταμένη του 17ου Νηπιαγωγείου κ. Κυδά

 

 

Του Θανάση Πολυμένη

ΜΕ ΤΗΝ υλοποίηση ενός προγράμματος ERASMUS με τίτλο, «Μια συνάντηση πολιτισμών», ξεκίνησε τη νέα χρονιά του 2023, το 17ο Νηπιαγωγείο Δράμας.

Η σχετική εκδήλωση με εκπροσώπους εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείων από τη Βουλγαρία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Κροατία, την Πολωνία και τη Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης 24 Ιανουαρίου στο αμφιθέατρο του Διοικητηρίου Δράμας. Η συνάντηση των Ευρωπαίων εταίρων, στόχο έχει την ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και την ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, επάνω σε διδακτικές προσεγγίσεις με θέμα την εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία.

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η υποδοχή στην αίθουσα από τους μικρούς μαθητές του 17ου Νηπιαγωγείο Δράμας, όταν υποδέχθηκαν του φίλους – εταίρους σε όλες τις γλώσσες και  παρουσίασαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Ακολούθησε παρουσίαση από την υπεύθυνη Τουριστικής Προβολής Π.Ε. Δράμας κα. Κωνσταντινίδου, όπου οι προσκεκλημένοι εταίροι ενημερώθηκαν για την ιστορία και την ταυτότητα της πόλης και την ανάδειξη του νομού Δράμας, ως ελκυστικού προορισμού οίνου και γεύσης.

Διαλεκτόπουλος: Σημαντική διασχολική δράση

Μιλώντας στον «Π.Τ.», ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος, σημειώνει ότι στο πλαίσιο του προγράμματος, «τα παιδιά έχουν εκπονήσει στο σχολείο δράσεις δενδροφύτευσης, ανακύκλωσης και άλλες, ενώ σε συνεργασία με άλλα σχολεία από την Ευρώπη, συμμετάσχουν σε μια διασχολική δράση».

Όπως τονίζει ο κ. Διαλεκτόπουλος, «χαιρόμαστε που μέσα από τα προγράμματα ERASMUS δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να ανταλλάσουν το μορφωτικό αγαθό, να γνωρίσουν άλλες κουλτούρες, άλλα ήθη και έθιμα από άλλες χώρες».

Ακόμα, αναφερόμενος στο πόσο σημαντικά είναι αυτά τα προγράμματα, ο κ. Διαλεκτόπουλος επισημαίνει ότι, «οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εμπλουτίζουν τις εκπαιδευτικές τους πρακτικές με νέα θέματα, που όλα αυτά προάγουν την εκπαίδευση αλλά και τον ίδιο τον άνθρωπο, μέσα απ’ αυτές τις δράσεις που γίνονται από μικρή ηλικία στα παιδιά».

Σε ερώτηση κατά πόσο συμμετέχον στα σχολεία του νομού Δράμας σε προγράμματα ERASMUS ή άλλα παρόμοια, ο κ. Διαλεκτόπουλος κάνει γνωστό ότι «πολλά σχολεία του Νομού Δράμας συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα. Ακόμα, τον επόμενο μήνα το 12ο Δημοτικό Σχολείο θα πάει στην Τουρκία κι εμείς ως διεύθυνση προωθούμε αυτές τις δράσεις. Μόνο κέρδος έχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές όταν επισκέπτονται μια άλλη χώρα. Αυτά τα έξοδα καλύπτονται από πακέτα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ουσιαστικά είναι μια ευκαιρία για ανταλλαγή μορφωτικού υλικού, αλλά και να δημιουργήσουν γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ τους, μαθητές και εκπαιδευτικοί».

Κυδά: Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία

Αναφορά στο σχετικό πρόγραμμα έκανε επίσης και η προϊσταμένη του 17ου Νηπιαγωγείο Δράμας κα. Κυδά, η οποία τονίζει ότι, «κύριος στόχος είναι η ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και η ουσιαστικά επικοινωνία μεταξύ των συναδέλφων εκπαιδευτικών επάνω σε διδακτικές προσεγγίσεις με θέμα την Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία».

Όπως μας εξηγεί, «είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία, προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες για τον σχεδιασμό, την αντιμετώπιση και την αναζήτηση λύσεων σε ζητήματα που απειλούν τον πλανήτη και με τον τρόπο αυτό μπορεί να προσφέρει μια αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής, τόσο στον παρόν όσο και στο μέλλον».

Σημειώνει ακόμα η κα. Κυδά, ότι, «η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία, μπορεί να χρησιμεύσει ως το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη ενεργών και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων πολιτών. Όσο νωρίτερα ένα παιδί μυηθεί σε περιβαλλοντικά ζητήματα, τόσο περισσότερο θα αναπτύξει περιβαλλοντική συνείδηση και θα υιοθετήσει φιλοπεριβαλλοντική δράση καθιστώντας τους μαθητές μας πολίτες του κόσμου».

Όπως εξηγεί τη διαδικασία του προγράμματος ERASMUS, η κα. Κυδά λέει ότι έχουν προγραμματιστεί συνολικά επτά συναντήσεις, μία σε κάθε εταίρο, εκ των οποίων έχουν ήδη υλοποιηθεί τρεις το προηγούμενου διάστημα: η πρώτη στην Κροατία που αποτέλεσε διακρατική συνάντηση για τον προγραμματισμό των δράσεων και την κατανομή αρμοδιοτήτων, η δεύτερη στη Βουλγαρία, η τρίτη στη Ρουμανία, ενώ η τέταρτη πραγματοποιείται ήδη στη Δράμα.